Ga naar inhoud

Konijntje reageerd raar


teuntjesmama

Aanbevolen berichten

Hoi hoi vanaf gister hebben we 2 konijntjes in huis broertje en zusje (uit eindelijk worden ze geholpen zodat ze geen baby's kunnen krijgen) nu mogen ze in principe nog bij elkaar maar laten ze snachts apart van elkaar slapen en overdag als we er zijn mogen ze samen maar nu zodra ze samen op schoot zitten bijt het mannetjes konijn zn zusje en word hij wild als ze bij elkaar zitten hoe kan dit komen iemand een iedee? Ik vraag me af of ze nu al helemaal van elkaar apart moeten of het even moeten afwachten zodra ze uit elkaar zijn is het mannetje weer rustig 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan verschillende oorzaken hebben. Konijnen kunnen bijten uit aanval of verdediging. Uit je verhaal kan ik niet helemaal opmaken waarom hij dit doet. Ik vraag me dan af hoe houd je ze op schoot, mogen ze weglopen? Hoe oud zijn ze? Waarom houd je ze 's nachts uit elkaar? Het kan zijn dat het wisselen van ruimte en het op schoot moeten zitten frustratie oproept.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 weken is wel een ruime veiligheidsmarge gelukkig. Rammetjes zijn over het algemeen eerder vruchtbaar dan de voedstertjes. Gezien het gedrag zou ik ze echt even helemaal uit elkaar laten. Zowel overdag als 's nachts. Liefst ook echt uit elkaars zicht. Ik vrees anders dat het rammetje frustratie op gaat bouwen en dat komt een koppeling in de toekomst niet ten goede.

  • Mee eens! 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Til je ze op, om ze bij je op schoot te zetten? Dat vinden konijnen doodeng, misschien speelt dat ook nog mee.

Ik vind het trouwens nogal wat om konijnen die je pas een dag hebt op schoot te nemen. Ze zijn net verhuisd, vreemde omgeving, vreemde geluiden, vreemde mensen. Ik zou ze denk ik een paar dagen laten wennen, en er dan rustig bij gaan zitten, zodat ze naar jou toe kunnen komen als ze dat willen.

  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .