Ga naar inhoud

Cavia buitenverblijf

DashYay

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal! Ik heb een vraag over het maken van een buiten verblijf voor mijn cavia's.
De dames staan nu buiten, ze zijn met mij namelijk meeverhuisd vanuit het ouderlijke huis en hebben daar ook altijd buiten gestaan. Ik heb ze even binnen kunnen houden waar ik woon nu, maar het huis is te klein en de cavia’s zorgden voor overlast bij mijn huisgenoten, dus moesten ze helaas weer naar buiten. (Dit heb ik in de zomer gedaan, dus de cavia’s konden gewoon wennen aan de temperatuur daling)

Maar ik wil dus een beter buitenhokje maken voor ze, met een goed geisoleerd nachthokje omdat ik nu niet blij ben wat ik heb voor ze. Het is wel warm, maar ze hebben te weinig ruimte en dat wil ik snel oplossen.

Zijn er anderen op dit forum die ze buitenhouden? En hebben jullie dan misschien tips/foto’s van jullie huisvestigingen? Hebben jullie tegels? Want ik heb een tegeltuintje en weet ook niet of ik daar rekening mee moet houden

Bedankt alvast!

aangepast door DashYay
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn cavia's binnen, omdat cavia's zeer slecht tegen tocht en temperatuurwisselingen kunnen. Heb je foto's van het hok? Tegels zijn idd niet echt geschikt voor cavia's, caviapootjes zijn heel gevoelig. Ik zou daar eerder bijv. een laag hennepvezel op leggen. Bij konijnen wordt vaak stro in het buitenhok gedaan om het warm te maken. Voor cavia's is dit helaas niet geschikt, omdat het geen vocht absorbeert en kan prikken in de oogjes, en ook niet fijn is voor de pootjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee klopt, cavia’s kunnen niet tegen stro maar ik heb flink wat hooi dat ik er inderdaad in kan doen. De cavia’s zitten al heel lang buiten, maar ik zoek een oplossing om ze de optie te geven om toch meer ruimte te geven 🙂

Hoe graag ik ze ook binnen wil, kan het helaas niet 😞

aangepast door DashYay
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .