Minipaardenfan Geplaatst: 4 oktober 2022 Delen Geplaatst: 4 oktober 2022 (aangepast) Ik heb dit al eens gedeeld maar daar werd ik afgekraakt met wat ik ook deed Duw ik ga het hier vragen . Ik heb voor men hamster een duna multy ze knaagt aan de hoeken . Dus had ik tips gevraagt. Ik moest maar de bodem hoger maken . Maar dan kan ik niet veel meer kwijd . Ik had het laten zien hoe jet voor en na was. Alleen werd ik helemaal de grond in getrapt . Bovenste foto is voor obderste foto is na Dit is de kooi er zijn 2 foto's . 1 is voor die is laag met een rosé wc . De ander is van hoe hij nu is Dit is de andere foto er is 1 waar het huisje in het midden staat . Dit heb ik gister gedaan . Maar ik werd zo naar beneden gehaalt dat ik nu niet meer weet wat goed is . Hoe kan ik mijn duna zo goed en graafbaar inrichten met de spullen die ik nu heb het is zo dat ik niet elke dag de kooi wil veranderen . Omdat dat niet goed is voor een hamster 4 oktober 2022 aangepast door Minipaardenfan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 4 oktober 2022 Delen Geplaatst: 4 oktober 2022 Ik heb totaal geen verstand van hamsters. Maar bij googelen vond ik wel dat er meer mensen zijn die last hebben van knabbelen aan de hoeken van de kooi. Heeft hij genoeg te knagen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 4 oktober 2022 Delen Geplaatst: 4 oktober 2022 (aangepast) Foutje 😞 4 oktober 2022 aangepast door To van de Veluwe Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Minipaardenfan Geplaatst: 5 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2022 Ze heeft zeker genoeg te knagen. En kan ook graven Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bambi&Fendi Geplaatst: 6 oktober 2022 Delen Geplaatst: 6 oktober 2022 Je kooi is wel heel erg aan de kleine kant voor een hamster. Hamsters krijgen daardoor stress en willen eruit. Dat uit zich doordat ze aan de randen gaan knagen, of aan tralies gaan knagen/hangen, of tegen randen opspringen. Dat betekent dat je hamster niet gelukkig is. Maar ik heb er zeker begrip voor dat niet iedereen zich een grotere kooi kan veroorloven. Om jouw vraag te beantwoorden; het is vrijwel onmogelijk om een klein hok graafbaar te maken én een mooie inrichting te geven. Daar is gewoon niet genoeg ruimte voor. Wat ik je wel kan aanraden is een grote bak kopen, gewoon een plastic bak van de Ikea bijvoorbeeld, met een bijpassende deksel. Het midden van de deksel haal je er dan uit en vervang je door gaas. In die bak kan je ontzettend veel bodembedekking kwijt en heb je ook nog ruimte over voor een leuke inrichting. Een vriendin van me heeft zo'n bak voor haar hamster en die vertoont geen enkele stress signalen. Ze heeft ook nog eens een bak met wieltjes eronder gekocht, zodat ze hem makkelijk kan verplaatsen. Zoiets zou ik je aanraden 🙂 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 6 oktober 2022 Delen Geplaatst: 6 oktober 2022 Oh wat een goed idee! Ik was er nooit opgekomen om zoiets te bedenken. Krijgt de hamster met alleen een stukje gaas aan de bovenkant wel voldoende lucht? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bambi&Fendi Geplaatst: 7 oktober 2022 Delen Geplaatst: 7 oktober 2022 9 uren geleden, mammafelina zei: Oh wat een goed idee! Ik was er nooit opgekomen om zoiets te bedenken. Krijgt de hamster met alleen een stukje gaas aan de bovenkant wel voldoende lucht? Ja zeker, daar komt genoeg lucht doorheen. Op YouTube staan heel wat tutorials trouwens (als je op Bin cage DIY zoekt), voor als je het van plan bent om te maken 🙂 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Minipaardenfan Geplaatst: 7 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2022 Mijn bak is 71-46-31,,5 Volgens het lisg is dit de goede maat voor een dwerg hamster. Wij hebben geen ikea in de buurt . Woon in Friesland en daar is geen ikea . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Minipaardenfan Geplaatst: 7 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2022 https://www.licg.nl/konijnen-en-knaagdieren/hamster/#huisvesting Hier staat dat de minimale maat 70x50 is die van mij voldoet aan de advies maat .. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Minipaardenfan Geplaatst: 7 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2022 Op 6-10-2022 om 12:06, Bambi&Fendi zei: Je kooi is wel heel erg aan de kleine kant voor een hamster. Hamsters krijgen daardoor stress en willen eruit. Dat uit zich doordat ze aan de randen gaan knagen, of aan tralies gaan knagen/hangen, of tegen randen opspringen. Dat betekent dat je hamster niet gelukkig is. Maar ik heb er zeker begrip voor dat niet iedereen zich een grotere kooi kan veroorloven. Om jouw vraag te beantwoorden; het is vrijwel onmogelijk om een klein hok graafbaar te maken én een mooie inrichting te geven. Daar is gewoon niet genoeg ruimte voor. Wat ik je wel kan aanraden is een grote bak kopen, gewoon een plastic bak van de Ikea bijvoorbeeld, met een bijpassende deksel. Het midden van de deksel haal je er dan uit en vervang je door gaas. In die bak kan je ontzettend veel bodembedekking kwijt en heb je ook nog ruimte over voor een leuke inrichting. Een vriendin van me heeft zo'n bak voor haar hamster en die vertoont geen enkele stress signalen. Ze heeft ook nog eens een bak met wieltjes eronder gekocht, zodat ze hem makkelijk kan verplaatsen. Zoiets zou ik je aanraden 🙂 Ik kan wel een andere bak kopen maar die zijn veel te duur . Ik had een salma bak gezien . Maar die maat is 50 bij nog iets . Die is dus onder de advies maat . Ik zit er over te denken. Om een bak te kopen daar een zeikant van uit zagen plastikglas er tussen en op de bodem . On een ruimer hok te maken . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 8 oktober 2022 Delen Geplaatst: 8 oktober 2022 17 uren geleden, Minipaardenfan zei: https://www.licg.nl/konijnen-en-knaagdieren/hamster/#huisvesting Hier staat dat de minimale maat 70x50 is die van mij voldoet aan de advies maat .. Die van jou is 71x46cm zei je toch? Dan voldoet hij niet. 1x 46cm2 heb je dan extra door die ene cm, maar aan de andere kant mis je 4x 71cm = 284cm2. Dat is een behoorlijk groot stuk. Ter vergelijking: Een hok van 71x46 cm heeft een oppervlakte van 3266cm2. Een bak van 70x50 cm heeft een oppervlakte van 3500cm2. Ook al komt het in de buurt qua afmeting: Je komt nog steeds tekort. Overigens verkoopt Ikea plastic bakken, maar een Blokker, Action, Xenos bijvoorbeeld ook. En die zitten wel meer in de omgeving. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 8 oktober 2022 Delen Geplaatst: 8 oktober 2022 Ik zag laatst nog zo'n hamsterkooi voorbijkomen, ik heb direct screenshots gemaakt: Ik heb totaal geen verstand van hamsters. Maar met een hamstertunnel zo'n soort bak aan je duna vastmaken lijkt mij wel lekker de ruimte voor zo'n diertje. Volgens mij hebben hamsters 20-30 cm graafruimte minimaal nodig, volgens mij wordt dat hem niet in zo'n dunakooi. En in geval van dieren is de vuistregel: Groter is altijd beter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Minipaardenfan Geplaatst: 8 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2022 Ik snap jet niet meer . De kooi die ik nu heb werd aangeraden een jaar terug . Waarom is hij dan nu niet meer geschikt. Die bakken van de action de gootste is kleiner dan de kooi die ik nu heb Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 8 oktober 2022 Delen Geplaatst: 8 oktober 2022 Ik weet niet wie die aangeraden heeft, maar zover ik weet is het al heel lang 70x50cm als minimale maat. En 'minimaal' betekent niet 'ongeveer'. Dat is natuurlijk niet leuk om te horen, want de standaard hokken zijn als ze daaraan voldoen niet goedkoop. Ik ben voor mijn eerste hamstertje begonnen met de Ferplast Mary. Die is 80x50cm en vaak tweedehands via Facebook of marktplaats te krijgen. Bij dat hok is het wel wat lastiger om te voldoen aan de graafbehoefte, maar je kunt in de plastic onderkooi de ondergrond zo hoog maken als je wilt, en ik heb dat toen opgelost met een graafbak. Een toren zeg maar waar ze met trapje naar boven kon en dan naar beneden kon graven. Vond ze erg leuk 🙂 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 8 oktober 2022 Delen Geplaatst: 8 oktober 2022 Dierenwinkels verkopen ook konijnenhokken die goed voor een konijn zijn maar .......................... eigenlijk altijd te klein zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Minipaardenfan Geplaatst: 8 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2022 Ik had deze geadviseerd gekregen van iemand die heel veel van hamsters weet . Ze zei dat 71 x 46 x31,5 goes was omdat die groter is dan 50 x 70 of 70 x 50 is . Ik weet nu niet meer wat wel of niet goed is . Ik had hier ook gehoopt op antwoorden . Maar ook hier word niet positief gereageerd wat ik ook doe . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Minipaardenfan Geplaatst: 8 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2022 https://www.action.com/nl-nl/p/opbergbox-2ed4988a/ Kan ik hier een bincace van maken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 8 oktober 2022 Delen Geplaatst: 8 oktober 2022 8 minuten geleden, Minipaardenfan zei: https://www.action.com/nl-nl/p/opbergbox-2ed4988a/ Kan ik hier een bincace van maken Ik denk het wel. Hij voldoet aan de minimale eis qua afmetingen en lijkt ook diep genoeg om lekker te kunnen graven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 8 oktober 2022 Delen Geplaatst: 8 oktober 2022 Mijn zus heeft gerbils in een queenies hok. Ze heeft die toen op marktplaats goedkoop kunnen krijgen, al heeft ze daar wel veel geluk mee gehad. Ik vind die hokken echt top, je kunt ze op maat laten maken, zijn van glas zodat je alles goed kan zien, er zit veel graafruimte in en er zitten schuifruiten in zodat je je hamster niet van boven hoeft te benaderen. Een groot punt bij die hokken is alleen echt de prijs. Het is hem naar mijn mening absoluut waard, maar niet iedereen heeft het. En dan is zo'n "bincage" een top budget oplossing. 1 uur geleden, Minipaardenfan zei: Ik weet nu niet meer wat wel of niet goed is . Ik had hier ook gehoopt op antwoorden . Maar ook hier word niet positief gereageerd wat ik ook doe . Ik weet zeker dat dat de bedoeling van geen van de forumleden is! Ik vind het top dat je ermee bezig bent. En de bak die je noemt lijkt mij heel geschikt. Helemaal als je hem met bijv. een hamstertunnel aan je duna multy vast zou maken, maar dat is eigenlijk niet eens per se nodig. Tip: Je kan ook met een soldeerbout gaten in de deksel maken i.p.v gaas. Zorg dan wel dat het er veel zijn, je wilt natuurlijk niet dat je hamster benauwd zit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 8 oktober 2022 Delen Geplaatst: 8 oktober 2022 1 uur geleden, Minipaardenfan zei: Ik had deze geadviseerd gekregen van iemand die heel veel van hamsters weet . Ze zei dat 71 x 46 x31,5 goes was omdat die groter is dan 50 x 70 of 70 x 50 is . Die persoon weet misschien wel veel van hamsters, daar kan ik niet over oordelen, maar zeker niet van wiskunde. 71x46 is 93,3% van 70x50, dus je kooi is iets kleiner dan de aanbevolen maat. Wij kunnen advies geven, maar het blijft natuurlijk aan jou wat je ermee doet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bambi&Fendi Geplaatst: 9 oktober 2022 Delen Geplaatst: 9 oktober 2022 14 uren geleden, Minipaardenfan zei: https://www.action.com/nl-nl/p/opbergbox-2ed4988a/ Kan ik hier een bincace van maken Het is in ieder geval groter dan wat je nu hebt, dus een upgrade 🙂 Als je er lekker veel bodembedekking in doet zal je hamster je dankbaar zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Minipaardenfan Geplaatst: 9 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 9 oktober 2022 Ik moet dan wat meer sparen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 10 oktober 2022 Delen Geplaatst: 10 oktober 2022 Niemand is hier negatief naar jou hoor, je komt hier voor advies en dat is altijd iets postiefs! Je bent er goed over aan het nadenken en mee bezig! Dat de adviezen misschien niet altijd zijn wat je had willen horen, dat kan. Zo is het leven ook wel een beetje 😄 Maar volgens mij worden er ook genoeg opties gegeven om met klein budget toch wat leuks te maken voor je hamster (tweedehands en kijken naar opbergbakken ipv hamsterverblijven zag ik bijvoorbeeld als opties voorbij komen) Uiteindelijk beslis je zelf wat voor jou haalbaar en betaalbaar is en denken wij alleen maar met jou mee naar oplossingen. Als je een kunststof bak bijkoopt, zoals uit het voorbeeld eerder in dit topic. En koppelt aan het hok dat je nu hebt, dan is je hok toch geen verkeerde koop geweest en kun je vrij goedkoop toch extra ruimte maken voor je hamster? Dan houd je deze duna, dat is dan dus ook geen verkeerde koop, en koppel je een lekkere diepe kunststof opbergbak als graafbak er aan met een tunnel. Die kunststof bakken zijn zo duur niet (zeker onder een tientje!) en een loss tunnel volgens mij ook niet. Het is misschien wel even wat knutselen om je tunnel te koppelen en een beetje handigheid er op toepassen om het deksel van je bak geschikt te maken met gaas of gaatjes en je hebt vrij goedkoop een mooie oplossing met meer ruimte. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Minipaardenfan Geplaatst: 11 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 11 oktober 2022 Fay haar kooi is 3 dagen achter elkaar aangepast . Dus ik kreeg het advies om eerst even te wachten omdat het stress kan opleveren bij te veel veranderingen. Ik heb een Jumper in de buurt . Die heeft vaak veel meer dan de welkoop . Ik ben aan het sparen nu . Ik wil 40 euro.sparen eerst . Dan kan ik de grote action van 145 liter kopen . En dan meer bodembedekking . En meer dingen om ook de hoogte in.te werken ..ook gaas . Ik heb een burgelinder die handig is dus die kan me.er mee helpen .( woon op bueglijd wonen) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 11 oktober 2022 Delen Geplaatst: 11 oktober 2022 Ik zou ook de tip van Evee en anderen toepassen. Als je straks de Actionbak koopt kun je er een rond gat in maken en er een buis (bijv stuk pvc buis) tussen je oude kooi en de Actionbak maken. Dan heeft je hamster twee verblijven en veel ruimte. Misschien is er een handig iemand in de buur die je hierbij kan helpen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.