Ga naar inhoud

Konijn vermoedelijk gasaanval?


MarieElsa

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Een van mijn konijntjes wou gisteravond niet eten en zat lethargisch in het hok. Buikje gevoeld en ze had aan de linkerkant een kleine ballon zitten. Na telefonisch overleg met de dierenarts (WP, dus wel konijnkundig) gestart met ciscaral, metacam, laxatract en primperan. Dat heeft ze nu 2x gehad (we hebben haar ook naar binnen gehaald). Nou maak ik me toch best wel zorgen want ze heeft overduidelijk veel pijn, vanochtend zat ze ook weer heel passief in haar hokje. Nu de pijnstilling weer werkt lijkt het wel te gaan en begint ze ook wat te eten. Ze heeft al die tijd wel gewoon normale keutels gehad (gister ook nog). Ik dacht dat je dit met gas ook niet meer had? Of is dit dan een beginnende gasaanval? De dierenarts zei dat een kleine ophoping met deze medicijnen helpen om alles er door heen/uit te krijgen, dus daar vertrouw ik nu op. Maar ik merk dat het me toch niet lekker zit. Ik had verwacht dat ze eigenlijk wel foto's zouden willen maken om te kijken waar het gas zit.

 

Wat zouden jullie in dit geval doen? Advies van de dierenarts volgen en met deze medicatie kijken of het beter gaat? Omdat het wel een konijnkundige dierenarts is zit ik te twijfelen of ik weer niet overnodig bezorgd ben. 

 

Terwijl ik dit aan het typen ben zit ze trouwens wel weer lekker te knagen aan haar groenten en hooi. Maar dat is dus alleen na de pijnstilling etc...

 

Misschien nog belangrijk; we hadden eergister de ren verplaatst en ze iets te lang buiten laten spelen, ik dacht dat ze inmiddels wel aan gras gewend waren. Maar we vermoeden dat ze toch net iets teveel heeft binnen gekregen waardoor ze nu zo'n last heeft van haar buikje. 

 

Dank jullie wel alvast!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .