Ga naar inhoud

Dierendag 2022

Lollie

Aanbevolen berichten

Ik geloof dat ik zelf maar iets met een eierdoos of zo ga maken. Ik zal ook maar wat extra groentjes geven en ik denk dat ik de ren maar voor het hok zet. Misschien bak ik ook nog caviakoekjes maar vorige keer stonk dat zo... Voor Veron (hond) moet ik nog even kijken, naar het bos gaat hij bijvoorbeeld bijna elke dag al wel. Voor de wandelende takken ben ik al helemaal inspiratieloos (veel verder dan verse klimop kom ik niet).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maken jullie er ook een "eet geen dierendag van"? Dagje vegetarisch of veganistisch eten is toch ook een mooi gebaar naar de dieren. Ik bedenk me dat ik nog een snack voor ze heb liggen, als ik er aan denk krijgen ze die wel en anders dan houden ze hem te goed 😜 Vorig jaar had ik een pakketje opgehaald bij de dierenwinkel met wat lekkers voor ze, maar morgen heb ik een andere afspraak dus kom ik niet bij die dierenwinkel. Helaas pindakaas voor ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vier ik de verjaardagen van dieren waar ik de geboortedatum niet van weet op dierendag. Nouja, vieren, dan tellen we er een jaartje bij op.

Van de meesten die ik nu heb, heb ik echter wel een idee. Het is dus alleen Harold die vandaag jarig is 😄 Ik heb hem sinds 2017. Toen kwam hij al vrij volwassen, rustig en zelfs al wat senior over. Geen idee hoe oud hij precies is. Ik denk een jaar of 8, 9 minstens.

Maar verder niet veel bijzonders, gewoon de normale dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik eet sowieso al weinig vlees alleen kom ik er dus achter dat ik een broodje gezond heb gekocht met ham ipv zonder. Dus dat is een beetje kak. Sws eet ik helemaal geen varkensvlees meer, dus die ham ia extra zuur. Ook stom om het weg te gooien.

Ik heb Vlekje gister al verwend met extra's en een lekker lange knuffelsessie. Ben vamdaag niet thuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond halen we Kushi en haar nieuwe vriendje op van de koppelvakantie. Vanmiddag komen er 2 catcubes binnen, ren is schoongemaakt en we kunnen vanmiddag bij een vriendin een puppyren lenen en zo'n toiletbak/hooiruif combi overnemen. Het is gewoon toevallig 4 oktober haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een heel leuk kartonnen doosje gevonden, met groentjes en de tekst "pak je gemak" erop. Die heb ik gevuld met een paar plakjes druif en banaan, gras, sla, allerlei soorten hooi, verse munt en rozemarijn, allerlei soorten hooi en allerlei gedroogde kruiden, paardenbloemblad en een heel klein beetje boerenkool. Ook nog een paar brokjes. Het ziet er heel leuk uit vind ik en het ruikt erg lekker, dus die kunnen de cavia's zo krijgen. Verder was het helaas voor Koko wel nagelknipdag, en knipte ik per ongeluk in het leven 😭. De ren en de caviakoekjes gingen ook niet door, ben niet fit vandaag. Maar al met al denk ik dat ze toch nog wel een leuke dag hebben 🙂

Had niet direct het plan er een eet-geen-dierendag van te maken, dat vind ik zo'n passieve actie. Maar ik heb vandaag nog geen vlees gegeten, dus ik denk dat ik per ongeluk toch meedoe 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen heeft iets lekkers of leuks gehad! De kippen iets om te pikken, de konijntjes hebben een nieuwe hooiruif en snoepjes en wortels 😁 de poes heeft katten melk en een natvoertje gekregen, met speelgoed doet ze toch niks. Ik heb mijn peethondje een lekker kluifje gegeven en dat was het wel. De dierenwinkel had een actie, dus ik kreeg twee knaagsticks. Ik heb er al 1 aan de kippen gegeven, vinden ze heerlijk! Ik heb ook twee andere konijnen geholpen. Op weg naar huis zag ik twee loslopende konijnen, ik heb even rondgevraagd, maar ze liepen er blijkbaar al een tijdje. Thuis heb ik de dierenambulance gebeld en die gaan ze vangen 😁

973A899D-6328-4632-8B1D-5AE3B830A8EF.png

BAEBCC8A-2A18-4F9B-9201-5485FAA0E434.jpeg

79E04F88-9043-431A-8156-93BB5A30735C.jpeg

aangepast door Annasbeestenbende
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Muis heeft lekker een bord bamboe, gras en paardenbloenbladeren op met een 2 wortelsnoepjes in kleine stukjes gescheurd, verder niet veel bijzonders. De hond heeft een bot gekregen waar hij mega blij mee was, hij gaat dan helemaal om me heen huppen en op zijn achterpoten staan en piepen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Muisie zei:

Muis heeft lekker een bord bamboe, gras en paardenbloenbladeren op met een 2 wortelsnoepjes in kleine stukjes gescheurd, verder niet veel bijzonders. De hond heeft een bot gekregen waar hij mega blij mee was, hij gaat dan helemaal om me heen huppen en op zijn achterpoten staan en piepen. 

Hier nog een foto van het restje gras

20221004_194340.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hebben ze gisteren al hun 'cadeau' gehad, namelijk twee nieuwe cat cubes. Ondanks dat het een ellende is voor het baasje om ze vast te krijgen, zijn zij er blij mee. Daarnaast een hooirol, die ik nog had liggen, en voor allebei een gevulde voederbal met gedroogde groenten. De rest van de dieren kunnen gelukkig (ook) niet op de kalender kijken 🤭🙈

Screenshot_2022-10-04-20-42-51-462_com.google.android.apps.photos.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

Jij hebt een lage ren zo te zien. Dat maakt een mens nederig. Leuk die catcubes.

😂😂😂 het is inderdaad een lage ren. Gelukkig verwacht ik niet groter te groeien en kan ik er nu precies in kruipen en erin zitten. Een hoge ren had alleen achterin de tuin gepast, maar de beplanting moest blijven staan. Gelukkig hebben ze ook nog een 'voortuin' waar een mens wel fatsoenlijk kan staan en met een rennetje op het gras kunnen ze ook nog in hun 'achtertuin'. Beide alleen overdag als er iemand thuis is. Op deze manier kan ik ze altijd vanuit de woonkamer zien ☺🤩

Screenshot_2022-10-04-21-30-55-182_com.whatsapp.thumb.jpg.8f02e4e4ee7d8a7d5d23f3ef3d855b21.jpgScreenshot_2022-10-04-21-21-47-769_com.google.android_apps.photos.thumb.jpg.0de97c07f83eaa28cba87ef8836c290e.jpg

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

O wat schattig! Als ik zou moeten kiezen, zou ik het niet weten. Beide mooie konijnen. Eerder vond ik een Japanner niets maar nu wel mooi.

En wat leuk dat hok en die voortuin. Haha. Je brengt me op een idee met die tegels. Die staan hier ook genoeg en zoiets zou ik als afwisseling ook eens kunnen doen. Wat een verschil met een konijn in een hokje.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .