Ga naar inhoud

Welke laarzen hebben hondenbaasjes?

Eefje
 Delen

Aanbevolen berichten

Even een zijspoor, maar jullie als hondeneigenaren hebben vast ook laarzen. Momenteel heb ik via vinted een paar van human nature, wat op zich wel fijne laarzen zijn die ik voor een klein prijsje had, maar de kwaliteit vind ik meh, zeker als je nieuwe in de winkel zou kopen. Ze hebben nogal wat te verduren ook, dus als deze helemaal naar de rag zijn wil ik betere. Ik zit nu te kijken naar laarzen van Dubarry. Ze zijn verschrikkelijk duur, maar ik hoop dat ze dan ook langer meegaan. Heeft iemand van jullie deze toevallig? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb zulke laarzen, voor de dagelijkse uitlaatrondes draag ik die weinig, ik vind mijn "gewone" categorie hoge A/B berg-/wandelsportschoenen veel fijner (Hanwag, Meindl). Prettiger pasvorm, beter aan te passen met je veters en ook waterdicht, ademend. Wil je laarzen hebben, omdat je door echt diepe plassen, sloten of hoge natte begroeiing dabbert soms? Gewone plassen en ruw terrein gaan prima met halfhoge wandelschoenen. Ik heb voor het baggeren door de sneeuw of dieper water liever gamaschen over mijn onderbenen. Snel door dieper water waden, want dan lopen je schoenen met gamaschen erover niet over en blijven je voeten droog. 🙂 

Ik heb de hoogste variant laarzen trouwens, de halfhoge varianten vind ik lelijk en voegen niets toe t.o.v. wandelschoenen. Eigenlijk draag ik deze laarzen meestal als ik vind dat ik er toch een beetje "netjes" bij moet lopen. Je kunt de hoogste variant ook prima voor dagelijks gebruik dragen, sportief netjes, zoiets. Het nubuck en leer moet je wel goed beschermen anders krijg je lelijke vlekken van vuil en nattigheid, maar dat weet je natuurlijk al. 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al jaren laarzen van zoo adventure. Ik moet dit jaar nog wel een nieuw paar kopen met dank aan namu. Maar met de vorige deed ik 6 a 7 jaar. Als ik er nu koop is dit mijn derde paar, en het eerste paar kocht ik op animal event in het eerste jaar dat dat georganiseerd werd. 

https://zooadventure.nl/

Ik geef voor bos en strand wel echt de voorkeur aan laarzen. Voor wandelingen in de regen toch wel. En deze vind ik heerlijk zitten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik loop veel bij de rivier en bijbehorende hei. Veel modder, los zand, prikplanten die in mijn broek blijven hangen, dus ik loop het liefst op laarzen. In de zomer had ik regenlaarzen en nu dus die van de anwb. Maar nu ben ik jaloers op iedereen met dubarry laarzen 🤣. Maar duuuurrr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Eefje zei:

Maar duuuurrr.

Misschien een zoekopdracht uitzetten op Marktplaats of Tweedehandsnet of zo? Er zijn voor dit soort dure laarzen best vaak advertenties te vinden, mensen kopen peperdure laarzen en lopen er niet op dus verkopen ze die weer. Zou het een statussymbool zijn? De Rolex onder de laarzen? Er zijn natuurlijk ook veel goede en minder dure laarzen te koop. Ik doe met die Dubarry laarzen gemiddeld 4 jaar, met mijn wandelschoenen 1-2 jaar, maar die draag ik dagelijks een paar maal en die laarzen alleen in de natte koude maanden. Ik heb ook weleens laarzen van Travelin' gehad. Ook fijn op gelopen. Gamaschen over je wandelschoenen zijn echt een goede uitvinding, lekker licht van gewicht, klein op te vouwen, makkelijk schoon te spoelen en weinig onderhoud. Staat ook heel professioneel, hoor. 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik loop het liefste op mijn 'bergschoenen' (hoge A/B wandelschoenen). Meestal van Meindl. Ik doe zo'n 2-3 jaar met een paar, maar loop er dan ook vrijwel dagelijks in en zorg er niet zo erg goed voor 😁. Als de schoenen de eerste mankementen gaan vertonen dan kijk ik alvast uit naar een aanbieding om de prijs wat te drukken. Afgelopen voorjaar heb ik trouwens bij Scapino hoge bergschoenen van hun eigen merk Mountain Peak gekocht. Nog geen 70 euro en ze bevallen prima! Lopen heerlijk en zijn waterdicht. Ben benieuwd hoe lang deze meegaan.

Qua laarzen heb ik inmiddels 3x de ANWB HN laarzen gehad. Ook altijd hoge laarzen, tot net onder de knie. Ik kon er prima een eind op lopen en ze waren lekker warm.
Ook ik kijk regelmatig naar de duurdere (o.a. Dubarry) laarzen, maar vind het steeds erg veel geld en ben bang dat ook die laarzen maar 2-3 jaar meegaan.

Op dit moment heb ik laarzen van Ariat die goed bevallen, hoewel ze nu, na 1,5 jaar wel barsten hebben boven op de voet waar ze buigen tijdens het lopen. Ook heb ik er echt even op moeten leren lopen, wat bij bv de ANWB laarzen niet het geval was. De Ariat laarzen zien er ook mooi uit met een veter op de kuit vind ik.

Mijn fijnste wandellaarzen zijn mijn ruim 15 jaar oude Aigle (volgens mij heten ze inmiddels Aigle Parcours 2) laarzen. Rubberen laarzen (jachtlaarzen) met een fantastisch voetbed. Daar kan ik uren op wandelen! Ze zijn inmiddels niet meer helemaal waterdicht maar ze lopen nog steeds geweldig. Ik lees in recensies dat de kwaliteit tegenwoordig wel wat minder is, maar als ze bij Decatlon nog eens in de aanbieding zijn koop ik er misschien nog wel eens een paar, want ik heb momenteel geen laarzen meer die waterdicht zijn. Ben blij dat ik mijn waterdichte bergschoenen/wandelschoenen nog heb, want ik loop het liefste op schoenen.!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit geweten dat er zulke mooie en dure laarzen bestaan. De site die Evee aangaf, heeft ook mooie laarzen zo te zien.

Ik heb groene rubberen laarzen, gewoon uit de winkel. Wel wat steviger dan een normale kaplaars. Loop er regelmatig op als ik in de tuin bezig ben of als het slecht weer is. Die gaan alweer een jaar of vier mee en waren niet duur. Rond de 30 euro. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, JokeC zei:

Misschien een zoekopdracht uitzetten op Marktplaats of Tweedehandsnet of zo? Er zijn voor dit soort dure laarzen best vaak advertenties te vinden, mensen kopen peperdure laarzen en lopen er niet op dus verkopen ze die weer. Zou het een statussymbool zijn? De Rolex onder de laarzen? Er zijn natuurlijk ook veel goede en minder dure laarzen te koop. Ik doe met die Dubarry laarzen gemiddeld 4 jaar, met mijn wandelschoenen 1-2 jaar, maar die draag ik dagelijks een paar maal en die laarzen alleen in de natte koude maanden. Ik heb ook weleens laarzen van Travelin' gehad. Ook fijn op gelopen. Gamaschen over je wandelschoenen zijn echt een goede uitvinding, lekker licht van gewicht, klein op te vouwen, makkelijk schoon te spoelen en weinig onderhoud. Staat ook heel professioneel, hoor. 🙂 

Ja ik houd vinted in de gaten, maar nog niet heel blij met het aanbod daar. 4 jaar doe je ermee, is ok voor die prijs, bij veelvuldig gebruik. Ik heb geen wandelschoenen, nooit gehad, ondanks dat ik dagelijks veel kilometers maak te voet. Ik snap het praktisch nut, maar ik vind ze niet om aan te gluren, heb ze nog nooit gemist ook. Misschien tegen de tijd dat ik moeilijke voeten krijg 😁. Die laarzen van travelin zijn ook heel mooi inderdaad, daar staat wel eea van op vinted. Eerst eens in de winkel gaan passen, al voelt dat wel een beetje aso altijd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bammyflurrydie hoge human nature heb ik nu ook, maar ik heb er een rare issue mee, die voor nu wel provisorisch verholpen is. Die binnenvoering is een soort grote sok waar ze aan de onderkant een zooltje aan geplakt hebben en dat in zijn geheel in de laars gezet. Nu was laatst de voering ergens wat los, zat het opgestroopt achter mijn hiel toen ik hem uit wilde trekken en kreeg hem dus niet uit. Na een hoop gedoe kreeg ik hem uit en is die binnenzool dus losgekomen door het getrek aan die voering, maar die zool was kwijt? Ik liep ineens op de ribbels van de buitenzool. Naar de schoenmaker ermee en die constateerde dat dat hele binnenzooltje verbrokkeld was en dus in stukken onder mijn voet, maar hij kon er door de manier waarop de laars gemaakt is niet bij. Voor nu hebben we er gewoon een zooltje in gelegd en heb ik er geen last meer van. Maar het is stom gemaakt en daarom wil ik ze niet meer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou de buitenzool van mijn anwb laarzen laat nu ook los, de situatie wordt toch snel dringend 😅. Ik ben op werk vlakbij Arnhem, ga ik straks maar eens naar de winkel die dubarry verkoopt om ze te passen. Jaaaa alleen passen, want die van @Eveevind ik ook nog steeds interessant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de standaard (dunnere) zooltjes zijn ze voor mij te breed, met de dikkere zooltjes zitten ze voor mij goed. Je krijgt er standaard 2 zooltjes bij. Tenminste, dat was voorheen altijd wel zo. Ik moet die dus altijd even wisselen. 

Ik heb gewoon mijn normale schoenmaat er van (39). 

Er zijn wel een paar winkels die ze verkopen, maar dan moet dat net een handige locatie voor je zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat al jaloers te kijken naar 'smalle schacht'. Ik heb maat XXXXXXL nodig 🤣 Er is echt geen enkele laars die mij goed past. Je zou trouwens ook eens kunnen kijken naar outdoorlaarzen in ruitershops. Horka heeft vaker leuke die goed waterdicht zijn. Ik heb er daar ook van (alleen kan ik ze niet hoog optrekken dus dat ziet er rondom de enkel wat dubbelgevouwen uit, maar hey, het werkt). Ariat heeft er geloof ik ook. En dat merk vind ik zelf ontzettend fijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja ik ben altijd wel blij met smalle schacht, laarzen zijn mij altijd veel te wijd. Maar moeten ze wel wat ruimte bij de enkels houden om er in te komen, smalle kuiten zegt niks over je wreef 🤷.

Ik heb besloten voor dubarry te gaan, als ze me goed passen. Ze zijn zo duur dat ik er wat dieper in ben gedoken, het zijn gewoon de beste en mooiste, mensen die ze hebben kopen nooit meer wat anders en ze gaan zo lang mee dat ze het geld waard zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Marjoleink zei:

@Deeskuh88 je zou eens bij een grote maten kledingzaak kunnen kijken, zoals Paprika. Die hebben laarzen met  een extra brede schacht.

Dankje! Ga ik dat eens proberen. Ik heb ook nog vrij korte benen, dus met hogere laarzen werkt het vaak met de standaard maten nog niet. Ik heb echt van die varkenspootjes 😞 40 hoog ofzo maar wel 46 cm omvang. En die hoogte gaat ook in de maat extra brede schacht tot 42 cm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .