Ga naar inhoud

Wat was er aan de hand met mijn hamster?

Mars&Mello&Emie
 Delen

Aanbevolen berichten

De hamster van mijn zus is waarschijnlijk een paar dagen geleden overleden maar we zijn er pas gisteren achtergekomen. Mijn zus had tegen mijn moeder gezegd dat haar hamster houterig liep en haar ogen dicht had en veel zat te trillen. Een paar maanden geleden was dit ook gebeurd en daarna is het een tijdje niet meer geweest. Maar nu is het alweer gebeurd en is het hamstertje gaan slapen en helaas niet meer wakker geworden. Het was een Russische dwerghamster dus we weten ook zeker dat ze niet in winterslaap was. Weet iemand wat er mis was met de hamster? Ze was ongeveer 1 jaar en twee/drie maanden oud. Ik weet dat hamsters niet zo oud worden maar ik vond het vreemd dat ze opeens overleed. Ik zag dat de hamster een stukje bedding in haar poten had dus is het mogelijk dat ze daarin is gestikt? Ik denk eerlijk gezegd van niet door de dingen die ze daarvoor deed maar als iemand hier iets over weet hoor ik het graag.

• Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Mars&Mello&Emie zei:

Ik zag dat de hamster een stukje bedding in haar poten had dus is het mogelijk dat ze daarin is gestikt?

Wat voor bedding was het?

17 uren geleden, Mars&Mello&Emie zei:

Het was een Russische dwerghamster dus we weten ook zeker dat ze niet in winterslaap was.

Het kan in plaats van winterslaap misschien ook torpor zijn geweest? Zoek maar eens op: "Torpor russische dwerghamster".

En anders lag het misschien aan een onderliggende ziekte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Bambi&Fendi zei:

Wat voor bedding was het?

Het kan in plaats van winterslaap misschien ook torpor zijn geweest? Zoek maar eens op: "Torpor russische dwerghamster".

En anders lag het misschien aan een onderliggende ziekte.

Ik denk niet dat het torpor was. Ik had haar snorhaartjes aangeraakt en ze bewoog niet. Ik heb ergens gelezen dat ze daar op reageren als ze in winterslaap zijn. Ze was dus echt dood. Hier is de bedding die we in de kooi hebben. Ik weet niet of het dezelfde is maar het ziet er zo uit.

B207A8F3-A3D9-42F7-A9AA-FABC479CF70B.jpeg

CDEC1337-997B-447F-AFED-FB149EFF0C7C.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-10-2022 om 17:35, Mars&Mello&Emie zei:

Ik denk niet dat het torpor was. Ik had haar snorhaartjes aangeraakt en ze bewoog niet. Ik heb ergens gelezen dat ze daar op reageren als ze in winterslaap zijn. Ze was dus echt dood. Hier is de bedding die we in de kooi hebben. Ik weet niet of het dezelfde is maar het ziet er zo uit.

B207A8F3-A3D9-42F7-A9AA-FABC479CF70B.jpeg

CDEC1337-997B-447F-AFED-FB149EFF0C7C.jpeg

Oja die bedding heb ik ook voor mijn hamsters gebruikt, prima spul vind ik. Dat eten ze niet op, maar kunnen ze wel in hun wang houden. Dat doen die van mij ook wel eens, maar dan halen ze het er daarna weer uit om een nestje ervan te maken.

En ik bedoelde dat je hamster misschien in torpor was voordat je erachter kwam dat zedood was. Toen je het in je eerste bericht had over houterig lopen, trillen en ogen dicht. Eén van mijn vorige hamsters deed dat ook en is daarna overleden en dat was hoogstwaarschijnlijk torpor. Maar ja, omdat die van jou zo jong was (aangezien ze als ze jong zijn vaak de torpor/winterslaap wel doorkomen), denk ik dat het toch echt ligt aan een onderliggende oorzaak. Misschien was ze ziek en heb je dat niet opgemerkt. Of had ze altijd al een ziekte die je niet aan de buitenkant kan zien. Het blijft sneu, het verliezen van zo'n beestje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .