To van de Veluwe Geplaatst: 27 september 2022 Delen Geplaatst: 27 september 2022 Met herdergedrag bedoel ik dit. Een herder houdt je in het oog maar loopt je niet steeds na. Bijv. in de gang gaan liggen als we naar bed gaan. De trap in de gaten houden. Zo in de kamer liggen dat hij iedereen in de gaten kan houden. Hij loopt je dus niet steeds achterna. Als we gingen fietsen, gewoon op de oprit blijven liggen met de kop in de richting waarin we weggegaan waren. En als we terugkwamen nog daar liggen. Als je gaat wandelen en je verstopt je dan gelijk terugkomen en je zoeken. Al je met een heel gezin bent en er blijft er één achter daar achteraan gaan drijven. Dat schapen drijven en bij elkaar willen houden, zit er eigenlijk altijd in. Eigenlijk altijd alert zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mississippi Geplaatst: 29 september 2022 Delen Geplaatst: 29 september 2022 Op 27-9-2022 om 22:40, To van de Veluwe zei: Met herdergedrag bedoel ik dit. Een herder houdt je in het oog maar loopt je niet steeds na. Bijv. in de gang gaan liggen als we naar bed gaan. De trap in de gaten houden. Zo in de kamer liggen dat hij iedereen in de gaten kan houden. Hij loopt je dus niet steeds achterna. Als we gingen fietsen, gewoon op de oprit blijven liggen met de kop in de richting waarin we weggegaan waren. En als we terugkwamen nog daar liggen. Als je gaat wandelen en je verstopt je dan gelijk terugkomen en je zoeken. Al je met een heel gezin bent en er blijft er één achter daar achteraan gaan drijven. Dat schapen drijven en bij elkaar willen houden, zit er eigenlijk altijd in. Eigenlijk altijd alert zijn. Dit doet mijn herder ook inderdaad ❤️ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 29 september 2022 Delen Geplaatst: 29 september 2022 Op 27-9-2022 om 22:40, To van de Veluwe zei: Met herdergedrag bedoel ik dit. Een herder houdt je in het oog maar loopt je niet steeds na. Bijv. in de gang gaan liggen als we naar bed gaan. De trap in de gaten houden. Zo in de kamer liggen dat hij iedereen in de gaten kan houden. Hij loopt je dus niet steeds achterna. Als we gingen fietsen, gewoon op de oprit blijven liggen met de kop in de richting waarin we weggegaan waren. En als we terugkwamen nog daar liggen. Als je gaat wandelen en je verstopt je dan gelijk terugkomen en je zoeken. Al je met een heel gezin bent en er blijft er één achter daar achteraan gaan drijven. Dat schapen drijven en bij elkaar willen houden, zit er eigenlijk altijd in. Eigenlijk altijd alert zijn. Dat herken ik ook wel ja. Ik zie op het moment vaak puppy's (naast Veron, die is 6) en vind het dan lastig om te zeggen of iets puppygedrag is, bij het karakter hoort of dat het iets van het ras is. Die weten allemaal van geen ophouden, willen continu spelen, blijven maar achter je aan rennen, springen de hele tijd tegen je op, eentje is zelfs tot twee keer toe mee de auto ingesprongen. Australische kelpies zijn het, ze zijn niet van mij. Heel anders dan Veron (Zwitserse Witte Herder), ik heb ook niet echt wat met dat springerige van puppy's. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 29 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 29 september 2022 Dat springen is een kwestie vaak van afleren. Herders blijven ook lang jong. Tenminste Tervuerense herders wel. Altijd in voor spelletjes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 30 september 2022 Delen Geplaatst: 30 september 2022 13 uren geleden, To van de Veluwe zei: Dat springen is een kwestie vaak van afleren. Afleren in (hoop ik tenminste) "aanleren wat je wél wilt zien van die puppen die alles nog moeten leren"? Het is voor die puppen normaal gedrag om iets duidelijk te maken, maar als mens (of ander huisdier) kun je er tureluurs van worden dus dan is het niet gewenst gedrag, omdat anderen er last van hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 30 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2022 En dan vooral als je kleding aanhebt die er niet op berekend is....... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.