Ga naar inhoud

Koppeling

la.sofiia

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen

ik heb een maand geleden mijn rammetje Billy (8 maandjes) laten castreren. Lily is een voedstertje (11 maandjes).

Ik zou ze vandaag willen proberen te koppelen. Billy en lily "wonen" in aparte hokjes naast mekaar en ze kennen mekaars geur nu toch wel al denk'k. (buiten hun woonhokjes hebben ze ook een tamelijk grote ren waar ze in terecht kunnen, voorlopig heeft lily continue toegang tot deze ren en billy nog niet. Billy loopt daarom rond in een aparte ren)

hier komen mijn vraagjes:

:poot: ik ga ze in de keuken (neutraal terrein) laten kennismaken. Kan het kwaad

wanneer ik ze dan nadien terug apart in hun hokjes zet? En dan morgen

terug opnieuw samen zet? Of mag je ze na de koppeling niet meer van

mekaar scheiden?

:poot: moet ik hun hokjes ook geurloos maken? Of is dit overbodig?

:poot: STEL dat ze goed met mekaar opschieten, kan ik ze dan zo al meteen

samen laten zonder toezicht? Of is blijvend toezicht vereist? (ze wonen nl.

buiten)

Alvast bedankt ihi..

Doei.. Groetjes Sofie :bow:

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

:poot: ik ga ze in de keuken (neutraal terrein) laten kennismaken. Kan het kwaad

wanneer ik ze dan nadien terug apart in hun hokjes zet? En dan morgen

terug opnieuw samen zet? Of mag je ze na de koppeling niet meer van

mekaar scheiden?

koppelen op neutraal terrein is prima!! zo hoort het ook!

als je begint met koppelen neem er dan de tijd voor! want eenmaal gekoppeld is gekoppeld laten! ze steeds iets langer samen laten ztten heeft geen zin omdat zre dan de volgende keer steeds weer opnieuw door de geurbarrierre heen moeten en het bepalen van de rangorde dan weer van voren af aan begint!

dus als je ze vandaag koppelt in de keuken....kun je ze als het goed gaat vanvond in hun hokje samen doen.

heb je nog twijfels of oshet nog wat onrustig dan laat je ze de nacht nog samen in de keuken doorbrengen!

zorg in de koppelruimte voor voldoende schuilmogelijkheden. die kun je maken van bijvoortbeeld schoenendozen waar je aan beide kanten een boogje uitkipt waardoor er een soort tunneltje ontstaat.

ook leg je best versopreid dor de ruimte allerlei eten neer.

:poot: moet ik hun hokjes ook geurloos maken? Of is dit overbodig?

nee, dat is zeker niet overbodig! door dat een konijn zijn geur aan een hok wrijft merkt ie deze als het zijne! een ander konijn zal daarom altijd als een indringer gezien worden! door het hok vrij te maken van alle geuren is het weer ene nieuw terrein waarin de net bepaald erangorde van kracht zal blijven!

:poot: STEL dat ze goed met mekaar opschieten, kan ik ze dan zo al meteen

samen laten zonder toezicht? Of is blijvend toezicht vereist? (ze wonen nl.

buiten)

zie antwoord van je eerste vraag

daarbij is hethandig dit artikel nog eens dor te lezen!

http://www.bunnybunch.nl/konijnen/koppelen-van-konijnen.html

succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog een vraagje.

Moest het goed gaan tss die 2 dan is't dus beter om ze niet meer uit mekaar te halen. Dus dat wil dan zeggen dat Billy in lily haar hokje zal moeten verblijven. Want billy zijn hok heeft nog geen verbinding met dat vn lily haar hok en de grote ren. Lily haar hok is niet super groot, het is denk'k 1 meter op 60 cm fzo =) Schat ik ihi.. Vinden jullie dit te klein?

Of zou ik dan beter wachten met de koppeling tot ook billy zijn hok in verbinding staat met dat van lily en de ren?

Groetjes Sofie

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de koppeling wel vlot is verlopen.. Ze hebben niet naar mekaar gebeten of eender wat. Ze hebben wel praktisch constant op mekaar zitten rijden. Maar geen van beide is er boos van geworden ihi... Heb ze nu samen in hun hok gezet waar ze dus ook toegang hebben tot de ren =) en denk wel dat alles in orde is.

Maar is het normaal dat ze op mekaar blijven rijden? want ze doen dat wel erg veel.

Groetjes Sofie

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh.. kben ze om het half uurtje eens gaan bespioneren om te zien hoe het daar zit tussen die twee. En goh, kheb de indruk dat lily een beetje bang is enzo. Ze zit daar steeds op dezelfde plaats, ze heeft precies bang...

Kben nu wel beetje ongerust...

Wat kan ik doen?

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .