Amor83 Geplaatst: 26 september 2022 Delen Geplaatst: 26 september 2022 Ik heb een kant van mijn konijnenverblijf goed beschut tegen de regen en wind maar ook een groot gedeelte een heel stuk minder. De wind staat daar nu bijvoorbeeld op. Ik heb voor nu de tuinset ertegen aan geschoven om de meeste wind tegen te houden maar ideaal is het niet. Ik wil voor die stukken plexiglas bestellen maar ik zie heel veel opties en prijzen op Internet. Ook veel verschil in diktes. Wat voor diktes hebben jullie en hebben jullie tips voor betaalbaar plexiglas? Het verblijf is al enorm duur uitgevallen. En mijn man wilt liever niet al te veel er meer aan uitgeven 😬 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 27 september 2022 Delen Geplaatst: 27 september 2022 Ik zat met hetzelfde probleem. Evee heeft hier op het forum ook al een keer geschreven over plexiglas. Kijk eens in de zoekfunctie bij plexiglas! Zij liet er gaatjes in boren en maakte het zo vast. Ik heb ze besteld bij de maker van de ren. Hij heeft klemmetjes op wat panelen gedaan en daar komen straks de platen tussen. Ze zouden in september of begin oktober komen. Van de zes panelen zijn er dan drie afgedekt. Juist vandaag dacht ik: mmmm. Meer dan de helft van het hok was nat van de regen en ook de loopplank naar het hok. Het valt me op dat de konijnen vaak in de regen gaan zitten. Mijn vorige konijnen liepen op een stuk gras in een zeer grote ren. Daar zat ik nooit over de regen of de wind in. Die gingen vaak in het hok zitten of in een zelf gegraven hol. Mijn konijnen kunnen zicht terugtrekken op een droog stuk maar doen het niet. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amor83 Geplaatst: 27 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2022 (aangepast) Bedankt voor je reactie. Gelukkig is mijn hele verblijf (9m2) verder wel overdekt, alleen aan de zijkanten regent het wel eens in. Maar ik zie ook inderdaad dat ze juist daar aan die zijkanten gaan zitten waar het wat nat is. Ik ben zelf zo’n koukleum en ben dan bang dat ze het toch wel koud hebben. Na zo’n lange warme zomer zo’n enorme omslag met het weer. Ze zijn nog jong 8 en 9 maanden dus hebben ze alleen nog maar warme temperaturen gehad. Eerst binnen en met de zomer buiten. ik lees overal dat konijnen het niet zo snel koud hebben dus zal dat vast wel goed komen maar ik probeer het ze wel zo aangenaam mogelijk te maken. Ik heb voor het plexiglas de stukken opgemeten en nu spit ik de sites af voor een mooie prijs. Tot nu toe kwam ik toch wel over de €100,- uit. Ik zal het stukje van Evee nog opzoeken. 27 september 2022 aangepast door Amor83 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 27 september 2022 Delen Geplaatst: 27 september 2022 Ik heb het even opgezocht en haar berichten onder elkaar gezet. Evee Quote Ik heb plexiglas dat ik in de winter monteer op het onderste deel van het gaas. Gaatjes in het plexiglas waar een ijzerdraad of tie-wrap door kan. De platen staan nu tegen een wand in de schuur, in de zomer. Maar als het straks natter en kouder word, doe ik de platen weer terug. Ik heb ze op maat besteld, zelfs met de gaatjes er in (die kun je er ook zelf in boren hoor. Het regent minder in, het houd de ergste wind tegen. Maar omdat het niet helemaal afsluit tot boven toe is het genoeg ventilatie. Mijn ren is alleen aan de voorkant open, maar op die kant staat wel regelmatig de wind. En met ijzerdraad of tie-wraps kun je het in het voorjaar weer weghalen en opbergen. Ik heb 5 mm op maat gemaakt besteld online. Dat is niet goedkoop, maar ik woon aan de zeeuwse kust. Het stormt hier soms flink. Tussen de konijnenverblijven in heb ik ook plexiglas zitten tegen het gaas, omdat ik in eerste instantie bang was dat ze misschien naar elkaar zouden bijten anders, dat is wel 3 mm standaard uit de bouwmarkt. Maar ik vond het op maat maken niet zo heel lekker gaan, vandaar dat ik toen ik voor de buitenkant zocht wat dikker en op maat gemaakt gekozen had. Mijn konijnen zitten ook op tegels, in de winter gebruik ik altijd meer bodembedekking, lekker wat stro, in de nachthokken en schuilhuisjes, en vaak ook iets van een hennepmat op een beschutte plek. Achter het schuilhok kunnen ze ook zitten, daar leg ik die dan meestal. Ik heb ook stro in de catcubes dan, daar lagen ze afgelopen winter ook vaak in. Wel zicht op alles, maar toch wel wat beschutting en warmte. Aldus Evee Hier ben ik weer. Ik heb twee grote panelen toch maar door de maker van de ren laten laten doen en ben wel 200 euro voor een groot paneel kwijt. Hij heeft klemmetjes op de spijlen geplaatst toen hij de deur naar binnendraaiend kwam maken. Misschien dat ik op de andere panelen zelf wat fabriceer voor de onderste panelen en dan net als Evee met tie-wraps werk. Ik ben ook een koukleum en verbaas me ook over de konijnen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 27 oktober 2022 Delen Geplaatst: 27 oktober 2022 De panelen zijn gebracht en gemonteerd. Ik moet zeggen dat ik niet wist wat ik zag. De plexiglasplaten waren in een raamwerk gemonteerd en het staat zo mooi. Nu zijn drie van de zes panelen dicht. Een helemaal dicht en twee met dit plexiglas. Drie panelen zijn nu nog open en drie aan de korte voorzijde. Vreemd. De vorige konijnen zaten helemaal buiten en dat vond ik niet eng. Dit wel. Maar de vorige konden holen graven waar ze soms in zaten maar meestal kropen ze zelf in het nachthok. Maar als ze willen kunnen ze droog zitten maar toch vaak nog bij die open panelen. Ook een paal gekregen om in de ren te zetten als het gaat sneeuwen en het dak ondersteund moet worden. Ik zou bij de andere panelen nog kunnen kiezen voor halve en dan met gaatjes erin en met tiewraps bevestigen. Maar ergens is het misschien onzin. Wie weet hebben ze veel schik als er een keer sneeuw in de ren komt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten