JokeC Geplaatst: 31 oktober 2022 Delen Geplaatst: 31 oktober 2022 Gelukkig, weer een pak van je hart, Micha "doet het nog". 👍🌞 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 31 oktober 2022 Delen Geplaatst: 31 oktober 2022 Fijn dat hij weer opgeknapt is! Nu weer rustig ademhalen 😅 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 31 oktober 2022 Delen Geplaatst: 31 oktober 2022 Goed nieuws ! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 31 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2022 2 uren geleden, Miekmoek zei: Fijn!! Ik zou ook als er verder onderzoek nodig is dat gewoon door je eigen dierenarts laten doen! Ja ik moest al 324 euro afrekenen voor het hele verblijf en de handelingen en medicatie en met zo'n echo zou er 250 euro bovenop komen. Dat wil ik hem in zijn herstelfase zoiezo niet aan doen en dan die kosten nog. Anyway de ziekenboeg heb ik vanmiddag binnen maar weer opgetuigd en toen de afspraak gemaakt om ze op te halen. Eenmaal thuis toen ze uit het mandje durfden te komen ging hij bijna regelrecht de toiletbak op en liet keutels achter en een plas. Ze zijn niet zo mooi als normaal maar ze zijn er. Hij verstopt zich wel veel in de Catcube maarja ik moest hem die Cisaral geven en over een half uur moet ik hem weer plagen. Kwartier geleden hebben ze groente gehad. Hij bleef tot alles op was maar je kan echt merken dat ie ziek is geweest. Had wat meer moeite om grote stukken naar binnen te werken en liet af en toe wat vallen. Heb ze wel wat minder gegeven dan normaal want de dierenarts vertelde me dat ze een heel klein stukje appel en peer hebben gehad. Iemand wilde weten hoe mijn ervaring met Evidensia was. Dat vond ik dus wel een minpuntje, kijk ik heb duidelijk aangegeven wat ze gewend zijn en ik heb appel, peer en gras niet genoemd. Kijk ik snap dat je andijvie, witlof en komkommer niet in huis hebt maar het is wel een risico. Oh en Kushi gaf me net een hartverzakking want die ging loungen in de hooitoiletbak en liet haar kop opzij zakken. Nu gaat ze weer verder met hooi eten Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 31 oktober 2022 Delen Geplaatst: 31 oktober 2022 Welke Evidensia was dit? In welke plaats? Fijn dat ze weer thuis zijn trouwens. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 31 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2022 Zojuist, Marjoleink zei: Welke Evidensia was dit? In welke plaats? Fijn dat ze weer thuis zijn trouwens. Arnhem. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 31 oktober 2022 Delen Geplaatst: 31 oktober 2022 O die ken ik niet. De spoedkliniek in Waalwijk heet ook Evidensia, en ondanks dat beide keren het resultaat niet was zoals we hadden gehoopt, vond ik ze wel heel kundig. En duur, als je over de drempel stapt ben je al 150 euro kwijt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 31 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2022 8 minuten geleden, Marjoleink zei: O die ken ik niet. De spoedkliniek in Waalwijk heet ook Evidensia, en ondanks dat beide keren het resultaat niet was zoals we hadden gehoopt, vond ik ze wel heel kundig. En duur, als je over de drempel stapt ben je al 150 euro kwijt. Wat ik uit de reportage kon lezen hebben ze het in Arnhem ook goed gedaan. Infuus, massage, temperatuur in de gaten houden. Hij heeft net zijn 2e dosis Ciseral binnen. Schoot uiteindelijk het reismandje in. Toen lukte het nog niet want hij geeft zich echt niet over. Dan maar weer pakken en op schoot voor betere grip. T moet er toch in. Ik compenseer met de dosis iets voor t geval niet alles erin gaat. Wat dat betreft was Kushi makkelijker die ging behalve bij de Emeprid uit zichzelf al naar het spuitje toe, zelfs vanaf schoot want tja die Emeprid lustte ze echt niet. Ze verblijven dus in de woonkamer en ik heb zicht op ze vanaf de bank. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 31 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2022 47 minuten geleden, Cheeta26 zei: Wat ik uit de reportage kon lezen hebben ze het in Arnhem ook goed gedaan. Infuus, massage, temperatuur in de gaten houden. Hij heeft net zijn 2e dosis Ciseral binnen. Schoot uiteindelijk het reismandje in. Toen lukte het nog niet want hij geeft zich echt niet over. Dan maar weer pakken en op schoot voor betere grip. T moet er toch in. Ik compenseer met de dosis iets voor t geval niet alles erin gaat. Wat dat betreft was Kushi makkelijker die ging behalve bij de Emeprid uit zichzelf al naar het spuitje toe, zelfs vanaf schoot want tja die Emeprid lustte ze echt niet. Ze verblijven dus in de woonkamer en ik heb zicht op ze vanaf de bank. Brokjes gegeven. Hij bleef niet tot het op was eten maar toen ik het weghaalde (wil niet dat Kushi teveel krijgt) hadden ze samen 20 van de 26 gram op. Hij heeft ook al wat sprietjes hooi gegeten. Al die dierenartsbezoeken maken wel dat ik minder emotioneel dan eerder in zo'n consultkamer sta. Val minder in herhaling. Ik sla dan wel als een gek aan het lezen op bunnybunch. Dit is dan wel een gerichte vraag voor een konijn die weer eet en keutelt na een gasbuik. De Metacam moet 1 keer per dag, de Ciseral 4 keer. Nou heb ik het om 4 uur gegeven en dan weer om 8 uur maar nu sla ik weer aan het twijfelen omdat ik ergens las dat het met tussenpozen van 6 uur moet. Ciseral moet ik 5 dagen geven Ciseral brengt herinneringen boven. Dat kreeg mijn 1e ram ook 8 jaar geleden maar die heeft het niet gered. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 31 oktober 2022 Delen Geplaatst: 31 oktober 2022 4 keer per dag is toch ook om de 6 uur? Ik was laatst ook in de war over hoeveel uur er tussen moest zitten. Ik heb toen wel die 6 uur aangehouden en wekkers gezet 's nachts. Ik weet zo niet wat de minimale intervalperiode is van cisapride, het staat ook niet in de bijsluiter. Het schema had moeten zijn 16:00-22:00-04:00-10:00. Voor nu zou ik zeggen, geef het rond 0:00 uur en dan morgenochtend vroeg weer, rond 6 uur. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 1 november 2022 Delen Geplaatst: 1 november 2022 Fijn dat ze weer thuis zijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 4 november 2022 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2022 (aangepast) Ze zitten weer buiten sinds gisteravond. Micha moet nog wel 2x per dag Ciseral tot zondagavond en Metacam 's ochtends. Pakken ging totnutoe goed en hij wordt er ook niet schuw door. Bij het blad ruimen kwam ik ook blad van onze wilde wingerd tegen. Reden om het stuk dak waar alleen gaas op zat toch ook te overkappen. We hebben nog geen stortbui gehad maar de ren blijft al een stuk droger jeej. Zo kun je toch beter gebruik maken van de ruimte bij het plaatsen van dingen zonder dat ze nat worden. Mijn vriend had op mijn verzoek dat stuk alleen overkapt met gaas ivm een mogelijke zandbak die ze kunnen gaan aanzien voor extra toiletbak. Maar dit is beter zo. Wist 's middags nog niet of hij al helemaal klaar was met het dak dus vandaar 's avonds 4 november 2022 aangepast door Cheeta26 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 5 november 2022 Delen Geplaatst: 5 november 2022 17 uren geleden, Cheeta26 zei: Ze zitten weer buiten sinds gisteravond. Micha moet nog wel 2x per dag Ciseral tot zondagavond en Metacam 's ochtends. Pakken ging totnutoe goed en hij wordt er ook niet schuw door. Bij het blad ruimen kwam ik ook blad van onze wilde wingerd tegen. Reden om het stuk dak waar alleen gaas op zat toch ook te overkappen. We hebben nog geen stortbui gehad maar de ren blijft al een stuk droger jeej. Zo kun je toch beter gebruik maken van de ruimte bij het plaatsen van dingen zonder dat ze nat worden. Mijn vriend had op mijn verzoek dat stuk alleen overkapt met gaas ivm een mogelijke zandbak die ze kunnen gaan aanzien voor extra toiletbak. Maar dit is beter zo. Wist 's middags nog niet of hij al helemaal klaar was met het dak dus vandaar 's avonds Wat leuk om te zien. Past inderdaad😉😊 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 5 november 2022 Delen Geplaatst: 5 november 2022 Gezellig! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 14 november 2022 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2022 (aangepast) Deze foto heb ik eergisteren geschoten. Het gaat nog steeds goed samen. Micha moest een paar dagen terug wel even laten weten dat hij de baas was toen ik ze een verrassingszakje gaf. Toen ging hij jagen en grommen waardoor het net leek alsof Kushi een 2e staartje had van de loshangende plukken. In Arnhem dachten ze dat Micha een afwijkend hartritme had. Had ik een hard hoofd in aangezien er bij zijn enting en controle op 28 september niks was bijgezet in zijn vaccinatieboekje. Eigen dierenarts vond het toch verstandig om te controleren dus dat hebben we net gedaan. Zoals verwacht niks aan de hand jeej! Kushi is een stresskip waarbij het meestal wel effe duurt voordat ze weer ontspannen is terwijl Micha allang hooi zit te eten. Zij heeft overigens ook al een beetje hooi gegeten tot Micha eraan kwam. Ze zit dan echt verstijfd in de ren. Totdat Micha haar kwam begroeten en nu is ze ook hooi aan het eten 14 november 2022 aangepast door Cheeta26 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 14 november 2022 Delen Geplaatst: 14 november 2022 Ik lees nu pas dat Micha weer ziek is geweest. Poe zeg! Gelukkig gaat het nu weer goed en zitten ze weer gezellig buiten lekker hooi op te peuzelen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 14 november 2022 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2022 (aangepast) 1 uur terug, Lienappelsien zei: Ik lees nu pas dat Micha weer ziek is geweest. Poe zeg! Gelukkig gaat het nu weer goed en zitten ze weer gezellig buiten lekker hooi op te peuzelen. Ja! Toen ik groenten kwam geven waren ze nog wel even argwanend maar gingen toen lekker eten. Bij de brokjes 2 uur later stonden ze gewoon weer voor de deur. Toen het op was (en een deel van de gedroogde kruiden) deed Kushi weer knarsetanden van tevredenheid toen ik haar aaide op het dak en Micha kwam mijn hand likken. Wat ik merk aan ze is dat ze elkaar imiteren. Synchroonwassen (kont aan kont) en vaak als de ene hooi gaat eten dan komt de ander uit de "slaapkamer" (het dak) en gaat ook hooi eten. Micha is over het algemeen een relaxte maar stoere hangoor en dat heeft effect op haar. Ze is nog wel haar alerte, lieve, voorzichtige, bescheiden zelf maar ik heb het idee dat ze het echt fijn vindt om zo'n betrouwbare vriend te hebben. Durft zelfs haar voorpootjes tegen je been te zetten. Niet ten nadele van haar broertje Pieter hoor, die kon er ook niks aan doen dat ie zo geboren was. 14 november 2022 aangepast door Cheeta26 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 15 november 2022 Delen Geplaatst: 15 november 2022 10 uren geleden, Cheeta26 zei: Wat ik merk aan ze is dat ze elkaar imiteren. Synchroonwassen (kont aan kont) en vaak als de ene hooi gaat eten dan komt de ander uit de "slaapkamer" (het dak) en gaat ook hooi eten. Micha is over het algemeen een relaxte maar stoe(re hangoor en dat heeft effect op haar. Ze is nog wel haar alerte, lieve, voorzichtige, bescheiden zelf maar ik heb het idee dat ze het echt fijn vindt om zo'n betrouwbare vriend te hebben. Durft zelfs haar voorpootjes tegen je been te zetten. Niet ten nadele van haar broertje Pieter hoor, die kon er ook niks aan doen dat ie zo geboren was. Dat klinkt als heel prettig voor Kushi. Fijn dat het met de gezondheid nu goed gaat. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 16 november 2022 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2022 (aangepast) Net geprobeerd om een kwartiertje het verassingszakje weer aan te bieden. Ik denk dat ik de inhoud in delen maar op een andere manier aanbied want Micha claimt dat ding gewoon. Kushi mag er niet bijkomen dan wordt ze weggejaagd. Ze wordt dan ook weer schrikkerig van hem. Kruiden en brokjes uit een bakje geen probleem, hooi uit de ruiven geen probleem, groente van de groenteschaal geen probleem. Als je ze iets uit je hand geeft geen probleem. Jammer dit. 16 november 2022 aangepast door Cheeta26 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nijn & de Mifster Geplaatst: 17 november 2022 Delen Geplaatst: 17 november 2022 21 uren geleden, Cheeta26 zei: Micha claimt dat ding gewoon. Kushi mag er niet bijkomen dan wordt ze weggejaagd. Gaat hier precies hetzelfde. Alleen is het mijn vrouwtje die de ram wegjaagt zodra er iets bijzonders aangeboden wordt. Bang dat ze anders niks krijgt?? Maar zo was ze met haar vorige maatje ook. Rammetje is niet echt bang voor haar en pakt ook gewoon het eten voor haar neus vandaan. Dus soms krijgt ik het idee dat hij het ook een beetje aan zichzelf te danken heeft ... 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 19 november 2022 Delen Geplaatst: 19 november 2022 Eten kan soms fel gedrag uitlokken. Ze vinden het ook érg belangrijk! Als ze alleen maar bij het eten, of bijzonder eten in dit geval, fel zijn naar elkaar en verder gewoon lief doen dan is het niet erg. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 4 januari Auteur Delen Geplaatst: 4 januari Micha woont vandaag 3 maanden bij ons! Filmpje is genomen op nieuwjaarsdag. Ik denk dat ik wel kan spreken van een geslaagde koppeling. Hij is duidelijk de baas en de laatste keer dat ik plukken haar tegenkwam was toen ik ze zo'n eetbaar huisje gaf. Die heb ik na twee dagen weggehaald want Kushi wil nog wel eens weglopen van Micha als hij met teveel enthousiasme bij haar komt in de kleine toiletbak, het schuilhok en de catcube. Als ze hooi aan het eten was ging ze dan naar dat huisje toe ipv de andere hooiruif. Verder gaat het super met ze, ze slapen samen, eten samen en imiteren mekaar vaak. Ze hebben duidelijk steun aan elkaar en Micha is gewoon een heerlijke sociale hangoor. Ik begin de betekenis van de stand van zijn oren nu langzaam op te pikken. Alleen voor zijn gezichtsuitdrukking moet je echt bij ze in de ren zijn want tja, zwart. Kushi's remslaap waarin ze ongecontroleerde bewegingen maakt met haar lip is superschattig en die is vanuit het keukenraam te zien als ze op het dak slapen. 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten