Ga naar inhoud

Kushi gaat op koppelvakantie

Cheeta26

Aanbevolen berichten

11 minuten geleden, Cheeta26 zei:

Kwaliteit is belabberd want genomen vanachter het keukenraam want ik wil ze niet storen.  Maar ze liggen lekker te tukken op het dak. Nouja, terwijl ik dit bericht maak wordt Kushi natuurlijk weer wakker en springt naar beneden haha

Screenshot_20221029-145430_Gallery.jpg

Ze was ergens alert om. Het gevaar was blijkbaar geweken. Dit is gewoon te schattig

Screenshot_20221029-151217_WhatsApp.jpg

• Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Dat ze niet aan het hout van het dak knabbelen? Zeker alleen oog voor elkaar. Hahaha.

Vandaag hadden ze bij ons de houten ruif van de wand gesloopt en op de grond gesmeten. En heerlijk aan zitten knagen. Dus neem nooit een houten ruif ;( 

Oh ze heeft wel flink aan het hok zitten knagen hoor. Toen ze op koppelvakantie was heb ik de ergste plekken voorzien van anti knaagstrips. Vooral aan de achterkant van het hok omdat ze achter het hok door kunnen. Sinds ze met Micha is heb ik haar dat niet meer zien doen.

Ik heb een houten hooiruif maar die ligt nu boven in huis vanwege geur. Die had ik bevestigd zoals op de foto. Die zwarte vlek naast Kushi is Pietertje. Maar bij mij gaat het ook niet perfect hoor. Micha zeikt me bijvoorbeeld net over de rand van de hooitoiletbak heen. Heel veel gaat ook in de bak. Maar dan graven ze een deel van het hooi uit de ruif in de toiletbak en keutelen er vervolgens overheen. Het oude hooi stop ik nu maar in de catcubes

Screenshot_20221030-093701_Gallery.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

God*knuffel mij* zeg. Vanmorgen nog alles koek en ei.. allebei brokjes gegeten en lekker hooi eten.. en nu is Micha niet lekker. Al het lekkers slaat ie af. Hij ging niet op het dak slapen zoals gewoonlijk maar beneden op de grond. Steeds verliggen. We hebben om 14.15 uur een afspraak bij de spoeddienst in Arnhem. Konijnkundige arts is dan niet aanwezig. Heb nog Emeprid, Laxulon en een beetje Meloxydil in huis en dwangvoeding. Maarja een diagnose stellen kan ik niet zelf.

Dit lijkt wel een soap.. wanneer wordt het nou een rustig en kan ik zonder stress van de konijnen genieten. Precies ook op de dag dat we mijn vaders verjaardag vieren.

• Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Cheeta26 zei:

God*knuffel mij* zeg. Vanmorgen nog alles koek en ei.. allebei brokjes gegeten en lekker hooi eten.. en nu is Micha niet lekker. Al het lekkers slaat ie af. Hij ging niet op het dak slapen zoals gewoonlijk maar beneden op de grond. Steeds verliggen. We hebben om 14.15 uur een afspraak bij de spoeddienst in Arnhem. Konijnkundige arts is dan niet aanwezig. Heb nog Emeprid, Laxulon en een beetje Meloxydil in huis en dwangvoeding. Maarja een diagnose stellen kan ik niet zelf.

Dit lijkt wel een soap.. wanneer wordt het nou een rustig en kan ik zonder stress van de konijnen genieten. Precies ook op de dag dat we mijn vaders verjaardag vieren.

Hij heeft een flinke gasbuik. Ik durf het niet aan om hem zelf te behandelen dus ze blijven een nachtje 

• Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net gebeld met een update. Micha heeft wat gras en paardebloemblad gegeten maar in de woorden van die arts waren ze nog niet over de berg heen. Hij heeft infuus, pijnstilling en darmstimulering. Het was wat minder kritiek maar had nog steeds flink wat gas in de maag. 

Er staat een bakje met brokjes in hun ziekenverblijf en hooi. Kushi is uiteraard ook daar gebleven en zij eet en keutelt goed.  

Ik heb aangegeven dat ze komkommer, witlof en andijvie gewend zijn maar dat hadden ze daar niet. Overigens is dit ook de eerste keer dat ik een huisdier moet laten opnemen. Ik ben in ieder geval blij met de update.. ook al is het zo laat. Ik moest ook aangeven of ik 's nachts gebeld wil worden mocht hij 's nachts komen te overlijden. Dat met "nee" beantwoord evenals reanimatie mocht het te slecht gaan. Ook daar vanaf gezien want de kans was klein dat ze daarvan herstellen.

Bah. Wat een topic over koppelperikelen had moeten worden blijft steeds neigen naar de medische kant. Echt niet leuk en ik waardeer jullie steunbetuigingen.

Hopelijk gaat het morgen beter met hem. Denk dat ik de puppyren voor de zekerheid maar weer ga opzetten morgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Akelig hè om je beestjes achter te laten, ook al weet je dat het het beste voor hem is op dit moment, arme Micha, gelukkig is Kushi bij hem, dat is tenminste iets. Duimen dat hij snel verlost is van het gas in zijn maag. Sterkte met stressen om Micha. 

@Kolino, is de maag een moeilijke plek om gas weg te krijgen, omdat het gas dan ook nog de lange weg door de darmen af moet leggen? 

@Evee, de link naar het artikel met uitgebreidere uitleg onder het kopje "Gas" werkt niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Evee,  in "Beknopte informatie over een aantal veel voorkomende ziektes en medische problemen bij konijnen" staat bij "Gas" als laatste een regeltje "Lees meer over gasaanvallen in dit artikel." En dat werkt niet (bij mij?). Ik neem aan dat die verwijzing zou moeten leiden naar de link die jij nu geplaatst hebt? 

aangepast door JokeC
foutje hersteld
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, JokeC zei:

@Evee,  in "Beknopte informatie over een aantal veel voorkomende ziektes en medische problemen bij konijnen" staat bij "Gas" als laatste een regeltje "Lees meer over gasaanvallen in dit artikel." En dat werkt niet (bij mij?). Ik neem aan dat die verwijzing zou moeten leiden naar de link die jij nu geplaatst hebt? 

Ah het was een ander artikel. Dat kan kloppen, die moet ik nog een keer herschrijven. Met verhuizingen gaan links wel eens verloren, vandaar dat ik het tegenwoordig op het eind van het artikel zet, dat is overzichtelijker bij te werken als het nodig is. Die tekst linkt inderdaad niet, dat gaat ook niet komen. Ik moet de zin gewoon iets aanpassen. Aangezien dat artikel met de letter Z begint en ik het op alfabet naloop, ben ik daar nog niet geweest 😄 Het zijn ook maar bijna 200 informatieve artikelen hoor, hier op de site, 🤣😅

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier even een update werd om half elf gebeld. Buikje was soepel, hij deed het prima. At, dronk en keutelde. Kushi was mee in de opname en deed het ook goed. Ze had wel een kanttekening. Hij had een wat onregelmatige hartslag dus ze hebben een ECG gemaakt en wilden eigenlijk nog een hartecho maken. 

Nou had ik inmiddels wat recensies gelezen over Evidensia en vooral over de kosten was men niet te spreken. Na overleg met mijn eigen dierenarts ervan afgezien. Dierenarts in Etten had niet de gegevens natuurlijk maar die zei dat het ook kon door pijn en stress. Plus het feit dat Micha op 28 september nog zijn enting heeft gehad en in zijn paspoort stonden bij alle onderzoeken vinkjes. Geen bijzonderheden. Ik had ter info Evidensia zijn gegevens laten doormailen naar Etten maar kreeg zojuist via Etten door dat Evidensia een oud mailadres gebruikt en dat het met dat mailadres een paar dagen duurt. 

We hebben Cisaral en Metacam meegekregen. Nu eerst zijn Ciseral maar geven

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .