Ga naar inhoud

Kushi gaat op koppelvakantie

Cheeta26
 Delen

Aanbevolen berichten

Gisterenavond en vanmorgen at ze stukken beter brokjes! 

Groente is ze weer fanatiek mee als vanouds, het laatste stuk andijvie wilden ze allebei voor zichzelf hebben. Na drie keer over en weer afpakken had Kushi hem, Micha probeerde hem weer af te pakken en toen hadden ze ieder de helft. Haha. Op een drietal rijpogingen na is hij nog steeds lief voor haar. Hij gaat dan ook gewoon mee vanmiddag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben ze vanmiddag weggebracht en rond 6 uur weer opgehaald. De haken waren langer dan ze dachten en alles is weer mooi bijgevijld. Micha was lief voor haar en ging haar likken toen ze haar weer bij hem brachten.

Ze zat eerst timide op 1 plek, johannesbrood en zonnebloempitjes gingen er als eerste in. Groente erbij gepakt en voor haar neus gehouden. Witlof, andijvie, komkommer stukje voor stukje gevoerd. Ondertussen Micha afleiden met groente want die wil dat ook wel. Ging goed. Ze heeft alweer water gedronken en wat hooi gegeten. Nog steeds wat timide en ze wil geen brokjes. Maar is een pak van mijn hart dat ze eet.

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is weer zichzelf! Brokjes eet ze weer normaal. Vanmorgen begon ze zelfs tegen te stribbelen bij het geven van de Emeprid.  Die vind ze echt niet lekker. Moet haar echt oppakken daarvoor. De pijnstilling en Laxulon lebbert ze zelf op. 

Omdat ze binnen staan met de verwarming uit had ik continue zicht op ze vanaf de bank. Eerste nacht na de behandeling wel de verwarming aangehad. Het is nu een graad of 16 binnen. Ze deed zelfs een soort binky gisteravond. Micha lag languit te relaxen en toen flopte ze ook nog tegen hem aan! Zo schattig.

Hij is echt een gentleman. Vanmiddag als ik terugkom van het werk gaan ze weer naar buiten. Foto is van donderdagavond

Screenshot_20221015-100149_Gallery.jpg

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Ik heb ze ook ooit eens bij ziekte binnen gehad. Ik vond het ook zo gezellig maar was toch blij dat alles weer normaal was. Het gaf een enorme bende binnen.

Ja ik ben ook flink aan het stofzuigen geweest toen ze weer naar buiten waren en de quilt was echt een nood-oplossing om de vloer te beschermen. Die is in de wasmachine geweest en hangt te drogen. Micha is toch wat minder zindelijk dus dat was maar goed ook. 

Het reismandje heeft de hele tijd in hun puppyren gestaan en dat kwam goed uit. Een orchard loop van science selective erin en ze liepen er zo in. Kushi was blij dat ze weer in de ren was want ze maakte binkies. 

De tweede catcube staat er nu ook in en een extra toiletbak en hooiruif. Mocht ze dan van Micha schrikken dan kan ze altijd een deur verder. Ze heeft gisteren zelfs eventjes in een catcube geslapen. 

Gisterochtend heeft ze de laatste medicatie gehad. Het dak van het hok blijft een favoriet plekje maar ze heeft ook de gewoonte om aan het dak te bijten. En dan niet het hout maar dat grijze korrelige spul wat erop ligt. Anyway. Qua koppelen gaat het nog steeds goed maar ze wilde toch even op hem rijden toen ze samen erop zaten. Wederom op de verkeerde kant. Nadat hij haar zorgzaam haar oren en nek had gewassen nota bene. 

Anyway.. 

Kushi moest blijkbaar perse het hooi hebben wat onder Micha's kop lag

Screenshot_20221016-131530_Gallery.jpg

Screenshot_20221016-131600_Gallery.jpg

• Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Weinig bijzonderheden deze week. Ze heeft nog 1 keer geprobeerd hem te berijden toen ze bovenop de catcubes zaten. Hij deed 1 hup verder om haar te stoppen, draaide zich om en toen was het klaar. 

Ze gaat niet meer weg als hij met zijn hangoor lompheid bij haar komt. Ze slapen samen bovenop het hok. Hij wast haar koppie en zij likt zijn oren. Micha houdt van likken. Een al dan niet met opzet uitgestoken hand of arm wordt gelikt. Ik zat vanmiddag met korte mouwen in de ren en hij likte mijn hele arm af. 

Wil hem dolgraag mijn liefde terug geven maar aaien vind hij spannend. Hij is ook nieuwsgierig en is me al een paar keer de ren uitgelopen. 

Kushi lijkt ook relaxter vind ik. Minder schrikkerig. 

Screenshot_20221021-202812_Gallery.jpg

Screenshot_20221021-202837_Gallery.jpg

Screenshot_20221021-202900_Gallery.jpg

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu had ik ze hun avondbrok gegeven en gingen ze samen hooi eten zoals gewoonlijk. Tot ik even later vanuit de keuken die naast de buitenren ligt een hoop kabaal hoorde. Het was donker en ik zag niks dus ik dacht eerst aan een roofdier. Maar ze waren dus aan het vechten! Heb ze beide nagekeken en het was vooral Micha die achter Kushi aanjoeg want Kushi heeft nu een kale plek op haar rug. Ik ben in de ren gaan zitten want ik weet effe niet wat ik moet doen

Ik heb zojuist de opvang gemaild om tips.

Ze zaten net wel ieder uit een eigen toiletbak hooi te eten maar Micha joeg net weer achter haar aan.  Wat het mogelijk zou hebben veroorzaakt:

Ik verschoon elke ochtend de toiletbakken en ruim de losse keutels op. Het enige bijzondere vanavond was dat Micha de lege groentenschaal had omgegooid en dat er tegenover ons huis een hoop kabaal was. En ik heb de losse keutels in de grote toiletbak gedaan.

Bovenstaande is een deel van de tekst die ik naar de opvang heb gestuurd

Kushi is nu super bang en rent weg voor Micha. Micha benaderd haar dominant met de staart omhoog. Durf zo niet de nacht in te gaan

aangepast door Cheeta26
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Kolino zei:

Hebben ze echt gevochten, als, rolden ze als een bol konijnen over de grond? Als dat antwoord een ja is, zou ik ze uit elkaar halen (dus apart van elkaar huisvesten) en het antwoord van de opvang afwachten.

Antwoord opvang:

Gewoon met rust laten .
Een meningsverschil kan meerdere oorzaken hebben en daar moeten zij zelf samen uitkomen en uitvechten 

Dus laat hun maar rustig  samen alleen in hun huisvesting overnachten

Hoe ze ruzie hadden kon ik dus niet zien want het is donker buiten. Met Micha in mijn armen (om hem na te kijken) snel mijn hoofdlampje gepakt. Kushi ook nagekeken en toen ontdekte ik dus die kale plek. Kushi was bang en aan het stampen. Na een tijdje was het wat rustiger en gingen ze apart van elkaar hooi eten. Had wat hooi op het dak gelegd voor het geval dat. Toen de hele tijd erbij gebleven tot opvang terugmailde want ik wist echt niet wat ik moest doen. Plus dat licht gereflecteerd wordt door het gaas als je de ren inschijnt vanaf de buitenkant dus van buiten de ren zie je nog niks. Toen bedaarde het wat. Echt vervelend dat dit 's avonds ook gebeurt.

Advies opvang maar opvolgen dan maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat kibbelen en rangorde bepalen is normaal, maar "laten uitvechten " vind ik een gevaarlijk advies. Konijnen die elkaar niet mogen samen laten zitten geeft echt stress en verwondingen. 

Nou denk en hoop ik dat het gewoon rangordebepaling was bij dit duo. Heb je geen camera die je er op kan zetten om het in het vervolg terug te kunnen kijken?

Dat ze savonds dit soort dingen hebben komt omdat konijnen schemer dieren zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is lastig om hier op afstand iets over te zeggen. Ik heb een koppel gehad wat leuk gekoppeld was, lief was voor elkaar, na een paar weken thuis kregen ze onenigheid, dat ging over een periode van ongeveer een week van kwaad tot erger. Uit elkaar gehaald, herkoppeld bij de opvang, ging ook weer goed. Weer thuis ging het weer mis. Konijntje heb ik terug moeten brengen naar de opvang en een nieuwe match gezocht voor mijn ram. Sindsdien durf ik echt niet meer te zeggen: 'komt wel goed'. Houd het heel goed in de gaten en als het te heftig wordt uit elkaar voordat ze elkaar echt pijn gaan doen zou mijn advies zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vannacht niks gehoord.. geen plukken haar meer gezien. Rond 9 uur brokken gevoerd.. ene helft in de voerbak.. andere helft op de grond. Micha was voor ik ze ging voeren wel aan het jagen maar Kushi rende net zo hard weg. Net voor 10 uur zaten ze ieder in een eigen bak hooi te eten. Op een gegeven moment zaten ze samen op het dak en likte hij haar weer. Konijnenlogica.. 

Eigenlijk is het verwonderlijk dat er al die tijd bijna geen rangorde bepaling geweest. Ik werk vandaag tot minstens 5 uur dus ik heb er geen zicht op. Mijn vriend is wel thuis. Een camera heb ik niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze een kwartier geleden brokjes gegeven. Zelfde methode als vanochtend. Groenten gewoon uit de schaal rond half zeven en erna nog een half uur buiten de ren op de stoel gezeten. Al die tijd werd er hooi gegeten. Soms naast elkaar in de bak.. soms ieder in een eigen bak. Ik laat de losse keutels buiten de toiletbakken voorlopig effe liggen. Mijn hoofdlampje hangt nu in de ren anders zie ik geen donder. De buitenlamp gaat nog teveel schuil achter de kiwi-bladeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze waren zich aan het wassen. Vanmiddag hebben ze 15 cm van elkaar op het dak liggen tukken, behoorlijk lang ook. Op een gegeven moment werd Kushi wakker, rekte zich even lekker uit en met het uitrekken kwam ze langs de nog slapende Micha. Die gaf ze even 2 likjes en sprong toen naar beneden om hooi te eten.

Screenshot_20221027-192013_Gallery.jpg

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begin voorzichtig te zeggen van ja. Mijn vriend heeft behoorlijk wat uren op de stoel naast de ren gepost gistermiddag toen ik werken was. Hij was bang dat er iets kon gebeuren. Micha deed gistermiddag nog wel achter haar aanjagen, er was verder geen contact. Maar omdat hij bang was dat er iets ging gebeuren heeft mijn vriend wel ingegrepen. 

Kushi is soms nog wel voorzichtig rond Micha. Soms als hij op een bepaalde manier eraan komt dan gaat ze snel een paar passen verder. Of dan gaat ze met alleen haar voorpoten in de grote hooitoiletbak om te eten en springt er dan uiteindelijk in. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik die hooitoiletbak over heb genomen van een vriendin zonder schoonmaken. Dat was een gok maar ik heb die bak en de puppyrenpanelen op dezelfde dag opgehaald als de konijnen omdat ik het bericht kreeg dat ik de konijnen een dag eerder kon ophalen. Vooral Kushi markeert dat ding steeds.

Ik heb haar zelfs een keutel van Micha zien markeren. Rond het moment van de foto in mijn vorige bericht hupte Kushi naar voren naar de andere catcube. Ze zaten daar echt een tijdje zo te zitten met hun gezicht richting het zuiden (onze keuken is voor hen het oosten) 

Als ik niet druk was met eten koken had ik een foto gemaakt met als onderschrift "busje komt zo" of "wanneer gaat de catcube trein nou rijden"

aangepast door Cheeta26
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .