Ga naar inhoud

Kushi gaat op koppelvakantie

Cheeta26
 Delen

Aanbevolen berichten

1 uur terug, JokeC zei:

Alle dieren die bij ons komen, krijgen een andere naam, heel soms een grappige verbastering van de naam waar ze mee gekomen zijn, maar meestal een hele andere naam. Guusje's, Zoe's, Ambers, Kira's, Mickey's, Maggie's zijn er al genoeg en met een nieuwe naam beginnen we voor ons gevoel met een schone lei. We hebben een paar keer een hond als herplaatser gekregen die een hele negatieve associatie had met haar naam, echt sneu, dan is een andere naam natuurlijk belangrijk. Vijf keer de nieuwe naam plus snoepje en er was een positieve associatie met de nieuwe naam. Konijnen luisteren toch ook best snel naar hun naam? Kushi en Micha (spreek je dat uit als Miga, Mika of als Misja?) klinkt goed, hoor. 👍

Je spreekt het uit als Misja.

Ik heb ze net groente gegeven. Beetje gokken met Micha want hij kent witlof en schijfjes wortel van de opvang maar ik ben vergeten te vragen wat hij uit zijn oude situatie kent.  Dus heb merendeel witlof gegeven en wat minder andijvie en een halve snackkomkommer. 

Micha smulde van de snackkomkommer en liep er zelfs mee weg. 

Ik was van 11 tot half 5 weg vandaag maar volgens mijn vriend heeft Micha lekker in de catcube geslapen. Als Micha Kushi benaderde dan liep ze steeds weg maar op een gegeven moment was hij zich aan het wassen en duwde ze haar koppie onder hem. Hij ging gewoon door met wassen maar ging haar toen ook een beetje wassen toen hij klaar was. Over een uur krijgen ze nog brokjes

• Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-10-2022 om 00:10, To van de Veluwe zei:

Een kei van een konijn! 😊

Wat lijkt Kushi trouwens op onze Rosie

Rosie is ook een mooi konijn. Wit-zwarte konijnen met die tekening noemen ze eksterkonijn.

Micha zat gisteren met de voerbak en de schaal waar ik groenten op doe te gooien. Gistermorgen zaten ze samen in de toiletbak hooi te eten. Op een gegeven moment schrokken ze ergens van en stoven ze uit die bak. Vanmorgen was Kushi wat schrikkeriger. Als zij ergens zat en Micha kwam eraan dan ging ze snel weg. Heb vanmorgen wat extra hooi in het grote hok gelegd. 

Had vandaag een langere werkdag en was tussen 11 en 5 weg. Kwam thuis en toen ging Kushi in de toiletbak hooi eten. Micha kwam er rustig bij en Kushi bleef zitten! 

Later zat Micha Kushi's hoofd te wassen. Wat ruwer bij haar oogje. Ze wil nog wel eens een traanoog hebben. Volgens mijn vriend zaten ze samen te slapen vanmiddag.

Totnutoe nog steeds in het stuk met de koppelren maar ik denk dat ik ze morgenochtend de hele ren geef. De oude wilgentunnel en wilgenrol ligt boven in huis vanwege de geur. Heb net nieuwe gehaald. 

Ik zat vandaag wel te twijfelen om ze al de hele ren te geven maar wat ik nu zie is positief. Morgen heb ik een relatief kort dagje en dan twee dagen weekend. Micha wist vanmorgen even niet wat hij met mij aan moest en sprong vanaf de grond op het grote hok. Kushi zat al aan de puppyren te bijten dus lang moet ik het niet meer uitstellen.

Screenshot_20221007-181319_WhatsApp.jpg

Screenshot_20221007-181005_WhatsApp.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik de gekoppelde konijnen ophaalde, heb ik ze gelijk in de grote ren gedaan. Want daar konden ze elkaar nog ontlopen. Ik heb kennelijk zo'n groot vertrouwen in de konijnenopvangen gehad dat ik ze nooit eerst nog in een apart stukje gezet heb.

En het speelgoed en wilgenrollen heb ik gewoon laten liggen. Het is hier in de achterliggende jaren nog nooit een probleem geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar jij hebt ze gekoppeld en al meegenomen en beiden waren daar nog niet geweest. Dit is/was al Kushi's ren, dus geen neutraal terrein meer. Ik vind het dus niet gek dat het nu zo is opgelost. Op deze manier is het voor Kushi ook anders dan normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-10-2022 om 21:18, mammafelina zei:

Tot nu toe hebben alle dieren een zelf gekozen naam, ook wel omdat de meesten uit een dierenwinkel komen en dus nog geen namen hadden.

Pip heette in de opvang Panthera, dat vond ik geen leuke naam, hoewel hij wel bij haar uiterlijk paste.

Panthera is ook een mond vol voor een konijn

Omdat Kushi een Japanner is zocht ik een Japanse naam. Utsukushi-sa betekent schoonheid in het Japans. 

Ook een mond vol dus het is Kushi geworden. De uitspraak is Koe-si al had het volgens een collega die Japans studeert Kus-si moeten zijn

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen een uur eerder opgestaan dan normaal. Micha zat bovenop het hok toen ik beneden kwam.  Heb ze eerst brokjes gegeven en Micha gooide meteen weer de bak om. Bak maar weggehaald, samen eten is geen probleem behalve dat gooien met de bak van Micha. Rond 8 uur de puppyrenpanelen weggehaald. Ze zijn precies een week geleden samen gezet in de opvang en zitten sinds woensdagavond bij ons thuis in de ren.

Natuurlijk moest de rest van de ren verkend worden. Toen dat klaar was werden er wat likjes over en weer uitgedeeld op elkaars oren. Kushi besloot toen op Micha te rijden die kort erna wegliep. Ze probeerde het later nog een keer maar dan op de verkeerde kant. Toen ik de deur van de ren opendeed om in te grijpen keek ze op van het geluid en stopte ze. 

Heb van allebei wel een binky gezien trouwens. 

Kushi zat op een gegeven moment rustig naast het grote hok en Micha ging tegen haar aanzitten.

Ik ben even 2 uurtjes weggeweest voor werk. Toen ik thuiskwam zat Kushi te slapen. Micha werd wakker omdat ik de boodschappen uit de fiets pakte en liep naar haar toe en likte bij haar oog. Hij wilde vervolgens bij haar gaan slapen maar ze liep weg en ging naast de hooiruif/toiletbak combi slapen. 

Micha is toen maar ergens anders gaan slapen. Dat was een uur terug en nu wordt ie wakker loopt naar haar toe.. geeft een lik en gaat tegen haar aanzitten.

Zo spannend dit

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Cheeta26 zei:

Vanmorgen een uur eerder opgestaan dan normaal. Micha zat bovenop het hok toen ik beneden kwam.  Heb ze eerst brokjes gegeven en Micha gooide meteen weer de bak om. Bak maar weggehaald, samen eten is geen probleem behalve dat gooien met de bak van Micha. Rond 8 uur de puppyrenpanelen weggehaald. Ze zijn precies een week geleden samen gezet in de opvang en zitten sinds woensdagavond bij ons thuis in de ren.

Natuurlijk moest de rest van de ren verkend worden. Toen dat klaar was werden er wat likjes over en weer uitgedeeld op elkaars oren. Kushi besloot toen op Micha te rijden die kort erna wegliep. Ze probeerde het later nog een keer maar dan op de verkeerde kant. Toen ik de deur van de ren opendeed om in te grijpen keek ze op van het geluid en stopte ze. 

Heb van allebei wel een binky gezien trouwens. 

Kushi zat op een gegeven moment rustig naast het grote hok en Micha ging tegen haar aanzitten.

Ik ben even 2 uurtjes weggeweest voor werk. Toen ik thuiskwam zat Kushi te slapen. Micha werd wakker omdat ik de boodschappen uit de fiets pakte en liep naar haar toe en likte bij haar oog. Hij wilde vervolgens bij haar gaan slapen maar ze liep weg en ging naast de hooiruif/toiletbak combi slapen. 

Micha is toen maar ergens anders gaan slapen. Dat was een uur terug en nu wordt ie wakker loopt naar haar toe.. geeft een lik en gaat tegen haar aanzitten.

Zo spannend dit

Zij likte terug maar werd toen actief. Hij liep gewoon achter haar aan. 

Het is ook wennen voor haar vergeleken met haar ziekelijke broertje die vooral veel sliep en alleen actief was rondom etenstijd en om te knagen. Micha is een lompe maar vriendelijke hangoor die ook nog eens wat groter is dan zij. 

Screenshot_20221008-142012_Gallery.jpg

Screenshot_20221008-142121_Gallery.jpg

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag totnutoe geen negatief gedrag gezien. Ik heb de losse keutels in de ren opgeruimd en tevens ontdekt dat Micha zijn eigen wc heeft uitgekozen. In het grote hok in het kleine lage stuk. Ik heb geprobeerd of er een toiletbak inpaste maar dat paste niet. Mijn hennepvezel is op dus ik heb er maar back to nature in gedaan. Wel een toiletbak in het hok gedaan met back to nature en een pluk hooi want ik blijf ze stimuleren om in het hok te gaan. 

Ondertussen moest ik opletten waar ik wat neerlegde want nu heb ik twee nieuwsgierige konijnen ipv één.  Ik zat vanmiddag binnen in de keuken te gamen maar kon het niet laten om steeds te kijken wat ze deden vanachter het raam. Micha heeft lekker bovenop het hok geslapen. Kushi was wat actiever maar zocht hem ook op en deed korte dutjes. Er wordt over en weer gewassen maar Kushi eist het meer op. 

Toen ik begon met eten koken heb ik ze een heel klein stukje pastinaak gegeven. Kushi kent dat niet en bij haar moest ik het twee keer aanbieden zonder dat Micha het pakte. Micha vond toen mijn hand erg interessant omdat het naar eten ruikt en ik maakte een vuist om te voorkomen dat hij in mijn vingers beet. Toen bleef hij snuffelen en begon ineens mijn hand te likken!!

Echt super. Afijn ze krijgen straks nog brokjes maar terwijl ik in de ren bezig was wel een paar mooie foto's kunnen maken

Screenshot_20221009-195050_Gallery.jpg

Screenshot_20221009-194937_Gallery.jpg

Screenshot_20221009-195041_Gallery.jpg

Screenshot_20221009-195000_Gallery.jpg

Screenshot_20221009-195021_Gallery.jpg

Screenshot_20221009-194828_Gallery.jpg

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag ging het minder lekker. Mijn vriend heeft ze vanmorgen ieder zo'n halve hay chunk gegeven van de Welkoop. Goedbedoeld maar daarom waren ze minder enthousiast voor de brokjes en Kushi ging niet door met het hooi na het eten van de brokjes. Hij mag ze 1 snack per dag geven maar ik heb hem wel gevraagd om niet te vaak meer die hay-chunks te geven en zeker niet 's ochtends. Afijn.. het lieve gedrag naar elkaar ging door tot Micha Kushi wilde berijden. Ik vond Kushi 's middags wat minnetjes worden. Ze zat op plekken waar ze normaal niet gaat zitten en was gewoon niet haarzelf. Bleef zelfs zitten in de regen. Hooi, lijnzaadbrokje, johannesbrood werd afgewezen en van een kwart timothy and thyme rondje zat ze heel lang op te kauwen en liet toen de helft vallen. 

Alle alarmbellen gingen toen bij mij af en we mochten langskomen in de praktijk waar we ook de laatste keer met Pieter zijn geweest. Ze heeft een beginnende verstopping maar we waren er vroeg bij zei ze. Door de spanning van de koppelvakantie en het weer thuiskomen is ze wat meer gaan verharen. Ze heeft een pijnstillende injectie gehad en laxeermiddel. Ik heb pijnstilling (Meloxidyl) laxeermiddel (Laxulon) en Emeprid meegekregen.  

Om haar wat beter in de gaten te houden staan ze nu in de woonkamer in de puppyren. Niet ideaal voor hun wintervacht maar het is qua geschikte ruimte in en rond ons huis de beste optie. Ze heeft gelukkig wel van de andijvie gegeten en heeft net een beetje hooi gegeten.

Laatste keer dat ik deze situatie had was 8 jaar geleden. Mijn eerste ram wilde echt niet meer eten en die is er uiteindelijk aan overleden.  Ik hou ze zoiezo vannacht binnen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend altijd he? Goed dat je naar de dierenarts bent gegaan! Fijn dat het nog maar een beginnende verstopping was, het feit dat ze een beetje van het timoty and thyme rondje heeft gegeten is wel positief hoor. Probeer zoveel mogelijk lekkere (en gezonde) dingetjes aan te reiken, hopend dat ze dan weer lekker gaat zelfstandig gaat eten. Grote kans dat het morgen weer beter gaat en je ze weer naar buiten kan doen. Goed in de gaten houden maar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo dat is goed afgelopen. Wat fijn!! Als ze zo'n haychunk eten zou ik me  niet bezorgd maken over de brokjes. Als ze maar hooi eten.

Ik geef 's morgens de brokjes en dan 's middags iets anders. Dan kan een berkentak zijn of een wilgentunnel. En dan pm 20.0 's avonds de groentenbak.

ik geef dus wat anders tussen 's morgens vroeg en wat later in de avond. En voordat ik naar bed ga. krijgen ze ieder een lijnzaadbrokje. Vaak een wat dikker exemplaar en een klein dun stukje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze had vanmorgen normale keutels denk ik. Ik maak zoiezo al elke dag de toiletbakken schoon sinds ik weer aan konijnen ben begonnen. Zeker nu handig want haar keutels zijn moeilijk te onderscheiden van die van Micha. Maar ik heb gezien dat ze er 8 legde toen ze hooi at. De dierenartsenpraktijk adviseerde om nog even te bellen vanmorgen hoe het ging. Dat heb ik gedaan. De dierenarts heeft gisteren ook nog in haar bekje gekeken en ze zag een haak op een kies. 

Hooi eet ze normaal.. voor de Emeprid had ze wat meer overtuiging nodig en dat werd hanteren, de pijnstilling en laxeermiddel ging zonder dwang en hanteren. Laxeermiddel gisterenavond lebberde ze ook zo op en ze at nog een lijnzaadbrokje. Gewone brok nam ze er gisteren eentje van aan en vanmorgen was er helemaal geen interesse voor brokjes. Als ze morgenochtend nog geen brokjes wil dan moeten we wat aan die haak doen. Ben nu tussentijds thuis van werk en ze lagen net allebei in de catcube. 

Verwarming staat inmiddels uit voor het behoud van hun vacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Eefje zei:

Oh als er een haak zichtbaar was, zonder narcose zelfs, dan moet je daar sowieso wat aan laten doen. Dat gaat niet vanzelf wel weer over. 

Morgen om 3 uur worden we in Etten verwacht voor gebitsbehandeling. Micha gaat dan gewoon mee.

Verder dan 4 brokjes eten kwam ze niet vanmorgen. Hooi, groente en snoepjes eet ze wel normaal en ze knaagt aan de restanten van een wilgenbal, ze hebben nu ook een nieuwe wilgentunnel met hooi. De oude had Pieter de laatste dagen in zijn noodverblijf dus die kon ik niet gebruiken. Zelfde met de oude wilgenbrug die ik vanwege geur uit de ren moest halen.

Kan aan haar merken dat ze de kracht van de brokjes mist want ze is nog steeds niet haar avontuurlijke zelf

aangepast door Cheeta26
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .