Cheeta26 Geplaatst: 26 september 2022 Delen Geplaatst: 26 september 2022 Kushi is nu 1,5e week alleen. Ze doet gewoon haar ding. Vrijdagavond kunnen we terecht bij Huize Pluis in Bennekom. Dan kunnen we haar en haar nieuwe vriendje de woensdag erna weer ophalen. Spijk is dichterbij maar die hadden geen beschikbare rammen zitten. Als ze weg is de ren maar flink poetsen. Is schoonmaakazijn niet bijtend voor hout? Op de toiletbak en de tunnel na is zowat alles van hout in de ren. Of kan ik beter even snel geurweg bestellen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 26 september 2022 Delen Geplaatst: 26 september 2022 O, wat fijn dat Kushi op koppelvakantie gaat! Ik ben benieuwd wie ze uitkiest als vriendje . Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 27 september 2022 Delen Geplaatst: 27 september 2022 Azijn gaat goed. Het levert hier geen problemen op. Ik heb ook ervaring met Huize Pluis in Bennekom. Prima opvang en ook mensen met hart voor konijnen. Toen deden ze nog niet aan een koppelvakantie. Maar probeerden ze ter plaatse te koppelen en trokken daar tijd voor uit. Dat is ook goed gekomen. Ik ben er deze keer niet geweest omdat ze toen voor mij geen geschikt koppel hadden. Ik zag niets op de site toen dat me aansprak of er was geen koppel. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 1 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2022 Gisteravond hebben we Kushi weggebracht naar Huize Pluis. De opvanghoudster liet ons twee potentiële kandidaten zien die rond dezelfde leeftijd zijn. Zogenoemde corona konijntjes dus een jaar ouder als Kushi. Ze heeft de trip goed doorstaan en nam zelfs stukjes aan van een Science Selective snoepje onderweg. Dit is mijn eerste ervaring met een opvang in zo'n 14 jaar. Ik heb stage gelopen en was een tijdje vrijwilliger bij een dierenasiel. Daar heb ik mijn 2e konijn vandaan maar dat was in 2005 en toen kreeg ik haar zo mee zonder vragen over een ander konijn of huisvesting en dergelijke. Andere tijden, bij deze opvang zijn ze erg doortastend. Heel benieuwd met welke van de twee ze mee naar huis komt. 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 1 oktober 2022 Delen Geplaatst: 1 oktober 2022 (aangepast) Spannend. In mijn tijd hadden ze bij Huize Pluis nog geen koppelvakanties. Dat is later gekomen. Eerst zaten ze in Ede en toen zijn ze naar Bennekom gegaan. Ik meen dat toen een ander het is gaan beheren. 1 oktober 2022 aangepast door To van de Veluwe Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 1 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2022 Klopt. Agnes doet nu de opvang Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 2 oktober 2022 Delen Geplaatst: 2 oktober 2022 Spannend! Heb je een voorkeur aangegeven voor 1 van de 2 kandidaten, of maakte je het niet uit? Ach, ieder konijn is leuk, zeker als je het beter leert kennen 🙂 Afwachten tot woensdag! Krijg je tussendoor een update met wie ze zit en hoe het gaat? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 2 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2022 Ik mocht een voorkeur aangeven maar ik vond ze allebei leuk. De ene is een zwarte hangoor die met andere rammen heeft samengezeten.. ze vertelde dat je dat wel kon zien aan zijn oren. Ik heb nog nooit een hangoor gehad. De ander heeft Japanner tekening zoals Kushi.. we hebben het niet gehad over updates maar ik denk dat ik morgen even een berichtje doe. Mijn vriend vond de Japanner leuker maar dat was puur op uiterlijk. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 2 oktober 2022 Delen Geplaatst: 2 oktober 2022 Oh wat leuk. Wat heeft Kushi mooie kleuren. Succes met alles Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 3 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2022 Kreeg deze foto's vanmorgen. Ze heeft gekozen!! We mogen ze morgenavond al ophalen! Vandaag maar raps verder met het ontgeuren van de ren. Gisteren ook nog wat knaagstrips aangebracht en als het goed is krijg ik vandaag 2 catcubes binnen. 5 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 3 oktober 2022 Delen Geplaatst: 3 oktober 2022 32 minuten geleden, Cheeta26 zei: Kreeg deze foto's vanmorgen. Ze heeft gekozen!! We mogen ze morgenavond al ophalen! Vandaag maar raps verder met het ontgeuren van de ren. Gisteren ook nog wat knaagstrips aangebracht en als het goed is krijg ik vandaag 2 catcubes binnen. Oh wat ontzettend leuk. Heel veel succes en plezier ermee. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunny566 Geplaatst: 3 oktober 2022 Delen Geplaatst: 3 oktober 2022 Fijn zeg. En leuk, een zwarte hangoor, onze eerste ram was er ook één 🙂 Nou hopelijk eerst een tijd zonder zorgen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 3 oktober 2022 Delen Geplaatst: 3 oktober 2022 Ik weet niet of je de catcubes aan elkaar koppelt maar er zit een ring in. Die moet je niet weggooien maar daarmee kun je twee catcubes aan elkaar koppelen. Het kostte me wel enige moeite. De ring leek te groot maar dat was schijn. Ik had er pas ook twee besteld en er zaten balletjes bij. Dat ronde vlak kun je eruit halen als je wilt. Dan hebben ze een extra opening. Ik heb er drie aan elkaar gekoppeld en nog twee losse. Ik heb er ook stro in gedaan i.v.m. de winter. Ze vinden de catcubes erg leuk. Ik heb ze iets van de muur afstaan en daar schieten ze ook vaak door het gat naartoe. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 3 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2022 (aangepast) 21 minuten geleden, To van de Veluwe zei: Ik weet niet of je de catcubes aan elkaar koppelt maar er zit een ring in. Die moet je niet weggooien maar daarmee kun je twee catcubes aan elkaar koppelen. Het kostte me wel enige moeite. De ring leek te groot maar dat was schijn. Ik had er pas ook twee besteld en er zaten balletjes bij. Dat ronde vlak kun je eruit halen als je wilt. Dan hebben ze een extra opening. Ik heb er drie aan elkaar gekoppeld en nog twee losse. Ik heb er ook stro in gedaan i.v.m. de winter. Ze vinden de catcubes erg leuk. Ik heb ze iets van de muur afstaan en daar schieten ze ook vaak door het gat naartoe. Volgens de PostNL app komen ze nu morgen binnen. De verkoper heeft ze nu verzonden. Ja dat van die ringen wist ik. Er is hier op het forum een catcube topic en die heb ik doorgelezen. Ik had 1 hooiruif in het hok gedaan.. nu eruit gehaald omdat ie van hout is. Om Kushi dus te stimuleren om in het hok te gaan omdat het kouder wordt. Maar in de 2 weken dat ze alleen was kwam ze er alleen maar om te eten. Kwam ik soms beneden en keek de ren in.. waar zat madam... bovenop het grote hok 3 oktober 2022 aangepast door Cheeta26 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 3 oktober 2022 Delen Geplaatst: 3 oktober 2022 (aangepast) Ook gekocht bij die firma 2 voor 50 euro met een matrasje? Ik heb er ook drie tweedehands gekocht. Ik had hier ook op de site gelezen dat je ze kon koppelen en alles eruit kunt halen: krabpalen etc. Ik was wel blij met dat topic. Ik heb de gaatjeskant boven en ze staan op tegels. Op de bodem= tegels heb ik hennepvezelmatten liggen. En daarop stro. Ze kunnen dus wel warm zitten als het kouder wordt. Ook wil ik dan het nachthok half afsluiten zodat ze achter een deurtje tochtvrij zitten. De vorige konijnen zaten vaak in het hok om zich in het zonnetje te koesteren. Onze konijnen zitten nog op vinyl in het nachthok. Het gaat al een week goed dat er geen urine ligt. Wel soms wat keutels. In de Peeweebak doe ik daarom geen stro want dan identificeren ze stro met keutelen en plassen. Bij die bak heb ik de hooiruif hangen. Het scheelt wel veel schoonmaak werk. En zo fijn dat ze de tegelvloer niet vies maken. Leuk om je konijnen te gaan halen? Ik had ze samen in een kattenbak gedaan en op de voorstoel (in de gordels) neergezet. Kon ik ze geruststellend toespreken. 3 oktober 2022 aangepast door To van de Veluwe Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 4 oktober 2022 Delen Geplaatst: 4 oktober 2022 Ahh wat lief 🥰 Kushi lijkt zo vanaf de foto wel op mijn Fluffy, beetje dezelfde tekening. Het nieuwe konijntje ziet er ook schattig uit, maar ik heb dan ook een zwak voor zwarte konijntjes sinds ik er zelf 1 heb ❤️ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 4 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2022 Op 3-10-2022 om 21:25, To van de Veluwe zei: Ook gekocht bij die firma 2 voor 50 euro met een matrasje? Ik heb er ook drie tweedehands gekocht. Ik had hier ook op de site gelezen dat je ze kon koppelen en alles eruit kunt halen: krabpalen etc. Ik was wel blij met dat topic. Ik heb de gaatjeskant boven en ze staan op tegels. Op de bodem= tegels heb ik hennepvezelmatten liggen. En daarop stro. Ze kunnen dus wel warm zitten als het kouder wordt. Ook wil ik dan het nachthok half afsluiten zodat ze achter een deurtje tochtvrij zitten. De vorige konijnen zaten vaak in het hok om zich in het zonnetje te koesteren. Onze konijnen zitten nog op vinyl in het nachthok. Het gaat al een week goed dat er geen urine ligt. Wel soms wat keutels. In de Peeweebak doe ik daarom geen stro want dan identificeren ze stro met keutelen en plassen. Bij die bak heb ik de hooiruif hangen. Het scheelt wel veel schoonmaak werk. En zo fijn dat ze de tegelvloer niet vies maken. Leuk om je konijnen te gaan halen? Ik had ze samen in een kattenbak gedaan en op de voorstoel (in de gordels) neergezet. Kon ik ze geruststellend toespreken. Ik heb ze van SilkeB. Vandaag binnen gekomen. Jep inderdaad met een matrasje. Mijn vriend reed.. ik zat op de achterbank naast het reismandje 14 uren geleden, mammafelina zei: Ahh wat lief 🥰 Kushi lijkt zo vanaf de foto wel op mijn Fluffy, beetje dezelfde tekening. Het nieuwe konijntje ziet er ook schattig uit, maar ik heb dan ook een zwak voor zwarte konijntjes sinds ik er zelf 1 heb ❤️ Ja die tekening met die kleurcombinatie heet Japanner. Toen mijn schoonzus vroeg of ik konijnen wilde uit hun oepsnestje zei ik al: "mocht ik ze willen dan wil ik zoiezo de Japanner" Ik vind het wel frappant dat ze met een zwart konijn is thuisgekomen maar deze is groter dan haar overleden broertje en hij is een hangoor. Dus. Anyway. Ze zitten nu zo'n 7 kwartier in een afgebakend deel van de schoongemaakte ren. Kushi was erg bang op de terugweg. Ze zitten sinds zaterdagmorgen 8 uur samen. Hij was haar eerste keus. Ze deed wel een beetje rijden maar dan liep hij gewoon weg. Het was eerst een hoop verkennen. Ik heb een catcube erin staan met stro en zo'n hooiruif/toilet combi. Die heb ik allebei al verplaatst naar de gaaskant van de ren ipv de puppyren kant want Kushi zat al op die hooiruif. Ook is het lage zijstuk van het grote hok voorzien van de doos van de catcube. Die staat dus erbovenop want ik wil niet dat Kushi op het grote hok springt. Ze hebben zich allebei gewassen en Kushi heeft al heel wat hooi en stro gegeten. Ik ben er nu achter hoe ik het makkelijkst foto's kan plaatsen maar is nu te donker voor. In ieder geval zit haar nieuwe vriend Micha nu rechts naast het grote hok te chillen en Kushi is zich naast hem uitgebreid aan het wassen. Micha heette zo in de opvang en ik denk dat ik de naam zo hou. Wat ik nu kan zien in het donker doet ze hem volgens mij ook wassen. Nu gaat ze in de loaf houding zitten chillen. Micha zat al die tijd ook te chillen maar wordt nu een beetje wakker en gaat weer rondlopen. Ik ga maar eens naar binnen want ik sta al 2 uur buiten. Ik vertrouw het wel 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 4 oktober 2022 Delen Geplaatst: 4 oktober 2022 Ik heb ook de namen van de opvang gehouden. Niet de leukste namen maar ach. Die hebben ze nu eenmaal gekregen en dat vind ik leuker. Grappig Micha voor een konijn. Hahaha twee uur buiten gestaan. Wij hebben ze nu bijna vier maanden en ze kennen nu alle gewoontes. Nu kan ik ze ook aaien en rennen ze niet weg. Uit de hand eten, deden ze gelijk al. Je gaat ze dan ook al beter kennen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 4 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2022 Ja ik ken Kushi nu 5 maanden maar ik ben heel benieuwd naar Micha en hoe hij verder is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 5 oktober 2022 Delen Geplaatst: 5 oktober 2022 Wat een leuke update. Succes😀 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 5 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2022 Zo anders dit vergeleken met toen Pieter en Kushi hier voor het eerst kwamen wonen. Twee actieve konijnen die lekker van het hooi (en het stro) aan het eten zijn. Samen gemoedelijk uit 1 bakje. Gisteren zaten ze zelfs even samen in de toiletbak. Al is het nu vaak dat wanneer Kushi ergens zit dan loopt Micha er ook naartoe en dan loopt ze weg. Maar ze gunnen elkaar ook rust. 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 5 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2022 Dit is de koppelren momenteel. Ze kunnen ook achter het hok maar niet erop of eronder. Micha zit op de foto in de catcube. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 5 oktober 2022 Delen Geplaatst: 5 oktober 2022 Dat gaat dus goed samen! Schattig stel 🙂 De koppelren ziet er ook prima uit. Ik vind het ook wel wat hebben om de naam die ze al hadden te houden. Als ik het een stomme naam vindt of onpraktisch dan verander ik het, maar anders hou ik ook de naam die ze al hadden. Veel plezier met ze! We lezen vast nog vaker over ze. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BaasjevanBrownie Geplaatst: 5 oktober 2022 Delen Geplaatst: 5 oktober 2022 Leuk stel zo samen om te zien, en hun namen klinken ook nog leuk samen. Ik verander idd ook alleen de naam als het echt niks is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 5 oktober 2022 Delen Geplaatst: 5 oktober 2022 Alle dieren die bij ons komen, krijgen een andere naam, heel soms een grappige verbastering van de naam waar ze mee gekomen zijn, maar meestal een hele andere naam. Guusje's, Zoe's, Ambers, Kira's, Mickey's, Maggie's zijn er al genoeg en met een nieuwe naam beginnen we voor ons gevoel met een schone lei. We hebben een paar keer een hond als herplaatser gekregen die een hele negatieve associatie had met haar naam, echt sneu, dan is een andere naam natuurlijk belangrijk. Vijf keer de nieuwe naam plus snoepje en er was een positieve associatie met de nieuwe naam. Konijnen luisteren toch ook best snel naar hun naam? Kushi en Micha (spreek je dat uit als Miga, Mika of als Misja?) klinkt goed, hoor. 👍 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten