Ga naar inhoud

Voeren 2 konijnen


Xde.bb

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een paar weken een probleempje met het voeren, mijn voedster is erg op eten gericht en eet supersnel maar mijn rammetje eet gewoon op zijn eigen tempo lekker rustig.. je raad al waar dit naartoe gaat, mevrouw eet haar eigen eten op EN het eten van mijn rammetje 😅.

Ze eet niet alles op want mijn rammetje heeft natuurlijk wel wat kunnen eten maar dit gebeurd zo al een tijdje.

Ook met bijv. Snoepjes geven moet ik er echt bij zitten want ze trekt het snoepje letterlijk uit zijn mond 😱.

Ik heb mijn arm er ook weleens tussen gehouden maar dan doet ze er alles aan om erbij te komen.

 

 

Ik heb al wat dingen geprobeerd maar het is niet gelukt, ze zitten samen in 1 verblijf en ik wil ze ook niet elke dag oppakken om ze uit elkaar te zetten & ze apart te voeren want dat vinden ze denk ik ook niet fijn.

Ik zit er soms ook wel bij maar dat kan echt niet elke avond want mijn rammetje doet er vaak heel lang over..

Heeft iemand nog ideeën?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herkenbaar probleem. Als ze gechipt zijn, zou je een huisje kunnen maken met een kattenluikje erin dat op chip werkt. Dan kan zij er alleen bij. Volgens mij was er onlangs een topic waarin iemand een filmpje stuurde met een voorbeeld hiervan.
Je kan ze ook scheiden van elkaar als ze eten door er een hekje tussen te zetten. Ik vind dat zelf niet heel ideaal omdat het best wat tijd kost en het frustratie kan opleveren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel een herkenbaar probleem. Mijn voedster is ook veel trager dan de ram. Maar ja, ik denk dan maar zo ze ziet er goed uit en de ram zal meer nodig hebben. Ook als ik een lijnzaadkoekje of iets geef, is de ram er als de 'konijnen' bij om die ook van de voedster te pakken. Die heeft dat al door en rent er mee weg. Zij kent en staat haar mannetje wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Jamesthebunnybutler zei:

Herkenbaar probleem. Als ze gechipt zijn, zou je een huisje kunnen maken met een kattenluikje erin dat op chip werkt. Dan kan zij er alleen bij. Volgens mij was er onlangs een topic waarin iemand een filmpje stuurde met een voorbeeld hiervan.
Je kan ze ook scheiden van elkaar als ze eten door er een hekje tussen te zetten. Ik vind dat zelf niet heel ideaal omdat het best wat tijd kost en het frustratie kan opleveren. 

Oh wat een geweldige oplossing!!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Het is wel een herkenbaar probleem. Mijn voedster is ook veel trager dan de ram. Maar ja, ik denk dan maar zo ze ziet er goed uit en de ram zal meer nodig hebben. Ook als ik een lijnzaadkoekje of iets geef, is de ram er als de 'konijnen' bij om die ook van de voedster te pakken. Die heeft dat al door en rent er mee weg. Zij kent en staat haar mannetje wel.

Ja mijn rammetje laat het maar allemaal gebeuren 🤭 ik vind dat zo sneu. Dan komt zij eraan en pakt het van hem af en dan blijft hij er zo verbijsterend bijzitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een vergelijkbaar probleem, ook weleens gedeeld hier in een topic. Ik loste het altijd op door ze uit de hand te voeren, maar door privé omstandigheden had ik daar plots geen tijd meer voor. Toen ben ik mbv tips hier gewisseld van voer. Ik gaf Science, wat een vrij zachte brok is en geef nu Beaphar, die is harder, waardoor mijn voedster minder kan schrokken. Je kan ook nog Bunny nature of Rosewood Meadow proberen. Die zijn nog harder en moeten ze echt lang op knagen, bij mij viel daarmee het snelheidsverschil weg 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook strooi ik het nu vaak uit trouwens en verstop ze een beetje, zodat ze wat meer moeten zoeken, dat scheelt ook.

En ik leg vaak wat brokjes hoog neer, mijn voedster durft amper ergens op, dus die gaat daar wat minder snel heen. Maar dat is afhankelijk van je konijnen natuurlijk. Je zou het ook nog in een voerbal of ander intelligentiespeelgoed kunnen doen, dan kost het moeite doen ook alweer tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-9-2022 om 22:39, BaasjevanBrownie zei:

Ook strooi ik het nu vaak uit trouwens en verstop ze een beetje, zodat ze wat meer moeten zoeken, dat scheelt ook.

En ik leg vaak wat brokjes hoog neer, mijn voedster durft amper ergens op, dus die gaat daar wat minder snel heen. Maar dat is afhankelijk van je konijnen natuurlijk. Je zou het ook nog in een voerbal of ander intelligentiespeelgoed kunnen doen, dan kost het moeite doen ook alweer tijd.

Oh jeetje dit zijn hele unieke ideeën, hier was ik zelf nooit op gekomen 🤭. Ze hebben nu idd kleinere en zachtere brokjes dus die kan ze goed schrokken. Ik ga hier zeker eens naar kijken, dankjewel! 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .