Ga naar inhoud

Soltar, Hazel, Foep& Loeki

Annasbeestenbende

Aanbevolen berichten

Het gaat niet zo goed met Hazel.

Eergisteren vond ik allemaal plukken haar in de ren. Eerst dacht ik dat het kwam omdat ze in de buitenren waren geweest. Ook wilde Hazel iets minder graag eten, daar maakte ik me niet super veel zorgen om, dat heeft ze wel vaker. Dan wil ze niet eten als ik te dichtbij zit. Later was ze wel lekker aan het eten. Toen ik de konijntjes aan het observeren was bleek dat Hazel iedereen die in haar buurt kwam aanviel. Toen ik de ren aan het vegen was escaleerde het tussen Soltar en Hazel. Ze gooiden elkaar op de rug. Hazel bleek achteraf ook een klein wondje op haar rug te hebben. Toen heb ik haar apart gezet in de schuur en de volgende dag gingen we naar de dierenarts. Ze heeft voor zover de dierenarts kan zien niet weer haakjes, maar hij vond ook dat ze niet helemaal in haar vel zit. Ze had in de reisbench geplast en dat zag er een beetje rood uit. De dierenarts vermoed een blaasontsteking. Ik heb pijnstilling en ontstekingsremmer meegekregen en gisteren heeft ze de eerste dosis gekregen. Ze zit nu in de schuur. 

Volgens mij gaat het al beter met haar!

aangepast door Annasbeestenbende
  • Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen Brownie blaasontsteking had viel hij ook enorm uit naar Ukkie, dat is wel een duidelijk signaal dat er iets is. Goed dat je het boven tafel hebt. Ik leg bij er hem er ook op dat ik niet teveel calciumrijke groente geef. 

Hooithee is ook een goed idee voor extra vocht. En calciumarme groentes, is terug te vinden op bunnybunch ook. https://www.bunnybunch.nl/informatie/calcium-konijnenvoer

Daar had ik toen veel aan, maar heb je waarschijnlijk zelf ook al gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen onze kat blaasproblemen kreeg (zijn urine kon niet meer weg) heeft de DA dat behandeld en sinds die tijd moet hij ook apart voer waar hij stapelgek op is:

Royal Canin Veterinary Urinary S/O Kattenvoer

Afgestemd, droog dieetvoer voor katten. Ter oplossing van struvietstenen, urineverzurende eigenschappen. Lager magnesiumgehalte voor een optimale pH-waarde van urine. Goed verteerbare L.I.P.-eiwitten.

Wel handig dat er op de site ook iets staat wat slecht is i.v.m. blaasproblemen voor konijnen. Is het dan verstandig om hier altijd voorzichtig mee te zijn, ook al zijn er geen problemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, Lienappelsien zei:

Hoe gaat het nu met Hazel?

Balen zeg, je was net zo aan het genieten van je lieve viertal, en wij met jou door de schattige foto’s.

Het gaat nog niet echt toppie. Ze eet wel en keutelt, maar voor de rest zit ze maar een beetje te zitten. Ik hoop dat het snel beter gaat en anders bellen we de dierenarts weer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed nieuws; ze lijkt wat blijer! Vannacht is ze uit haar rennetje ontsnapt, ze was wel zo lief om meteen terug te rennen toen ik aankwam. Toen ik haar oppakte voor haar medicijnen stribbelde ze zowaar een beetje tegen! Toen ik haar op de grond zette (waar ik de spuit in haar bekje doe) liep ze ook bijna meteen weg. Toen ze weer in haar rennetje zat begon ze ook meteen te eten toen ik haar brokjes gaf. 

• Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .