Ga naar inhoud

Soltar, Hazel, Foep& Loeki

Annasbeestenbende

Aanbevolen berichten

Op 13-10-2022 om 23:08, Boefje zei:

Die van mij kregen ook wel eens van tijd tot tijd zo'n ding. Mijn konijn van vroeger toen ik kind was die at die dingen geregeld. Had van dat gemengde goedkope voer, kreeg stro ipv hooi (vroeger wisten we niet hoe het moest) Is behoorlijk oud geworden en amper ziek geweest. Dus achja ik denk dat af en toe zoiets niet veel kwaad kan als je konijn verder gezond is. 

Sorry, maar dat vind ik geen goed argument. Mijn vader zegt ook altijd als zware alcoholist en ongezonde eter dat hij er oud mee wordt en nooit ziek is en het dus niet zo ongezond is. Kettingrokers om me heen hoor ik het ook verkondigen. Maar het is denk ook een kwestie van geluk. Gezond leven staat niet garant aan een goede gezondheid en andersom. Maar gezond eten draagt wel bij aan een goede gezondheid. Zowel bij mens als dier.

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, BaasjevanBrownie zei:

Sorry, maar dat vind ik geen goed argument. Mijn vader zegt ook altijd als zware alcoholist en ongezonde eter dat hij er oud mee wordt en nooit ziek is en het dus niet zo ongezond is. Kettingrokers om me heen hoor ik het ook verkondigen. Maar het is denk ook een kwestie van geluk. Gezond leven staat niet garant aan een goede gezondheid en andersom. Maar gezond eten draagt wel bij aan een goede gezondheid. Zowel bij mens als dier.

Anekdotisch bewijs noemen ze dat. "Roken is niet ongezond want mijn vader is met 2 pakjes per dag 93 geworden." Heel fijn, maar dat zegt niets over de grotere kans op longkanker, dat zegt alleen dat hij geluk heeft gehad.

• Mee eens! 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat wat iemand als met mate beschouwd, of af en toe, nogsl verschilt. Ik eet ook weleens iets dat niet zo gezond is, maar dat is maximaal 1x per maand meestal. Als dat 1x per week is vind ik het veel, terwijl mijn partner het pas veel vindt als het 3x per week is. 

Ik zou persoonlijk mijn huisdieren niet iets geven dat ongezond is, gewoon omdat ze er geen fluit aan hebben en omdat ze niet op dezelfde manier denken als mensen. Dieren worden niet gelukkiger van een ongezond snoepje, dus wat mij betreft krijgen ze alleen gezonde snoepjes. Zeker omdat konijnen zo gevoelig zijn denk ik, ik wil het risico op een gasbuik niet nemen. Maar dat is ook weer erg persoonlijk denk ik, waar de grens ook ligt. 

• Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit ook een verschil tussen ongezond (zoals teveel suikervrije producten aan je konijn geven) en eten geven dat totaal niet geschikt voor ze is zoals noten en honing, wat in die repen zit. Je kan konijnen anders ook onder de noemer “af en toe iets ongezonds kan geen kwaad” chocola en taart geven. Hond van mijn vriendin at een keer chocola en die was er behoorlijk slecht aan toe, dus die noemer gaat niet op. Zou zelf ook mijn dieren geen onnodig risico willen laten lopen. 

Ik denk dat af en toe wat fruit, wortel, snoepjes uit de bb-winkel vallen onder af en toe iets ongezonds mag best. 

aangepast door BaasjevanBrownie
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het met jullie eens. Fluffy en Pip, maar ook de cavia’s en de hamster krijgen weleens iets wat niet helemaal gezond is zoals een stukje fruit, een zonnebloem pitje of een snoepje op basis van hooi of kruiden.

Dingen die slecht voor ze zijn laat ik links liggen in de winkel bijvoorbeeld de yoghurt snoepjes of de knaag sticks.

In het verleden weleens zo’n ding gehad en inderdaad weggegooid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, mammafelina zei:

Ik ben het met jullie eens. Fluffy en Pip, maar ook de cavia’s en de hamster krijgen weleens iets wat niet helemaal gezond is zoals een stukje fruit, een zonnebloem pitje of een snoepje op basis van hooi of kruiden.

Dingen die slecht voor ze zijn laat ik links liggen in de winkel bijvoorbeeld de yoghurt snoepjes of de knaag sticks.

In het verleden weleens zo’n ding gehad en inderdaad weggegooid.

Nu gaat dit topic natuurlijk over Anna's mooie konijnen maar als je het hebt over snacks enzo. Ik moest laatst bij de dierenwinkel flink inslaan en kreeg toen zo'n knaagstick van Vitakraft gratis mee. Ding ligt nog steeds in de vensterbank en die krijgen ze van mij echt niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Annasbeestenbende zei:

Gezellig hooi eten met zijn 4-ren 🥰

A6466A77-3971-4809-8D1F-A56290A0FEB7.jpeg

Ziet er leuk uit zeg! Wat een leuk idee van dat touw met die knijpers om dingen aan te hangen. Dat ga ik kopiëren 😉

Echt zo leuk zo’n groepje konijnen. En ben zo weg van je wildkleur hangoor, is dat Hazel?

aangepast door BaasjevanBrownie
Typfout
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Cheeta26 zei:

Nu gaat dit topic natuurlijk over Anna's mooie konijnen maar als je het hebt over snacks enzo. Ik moest laatst bij de dierenwinkel flink inslaan en kreeg toen zo'n knaagstick van Vitakraft gratis mee. Ding ligt nog steeds in de vensterbank en die krijgen ze van mij echt niet. 

Nee ik gooi dat ook altijd weg als ik het krijg. En idd die yoghurtsnoepjes zijn ook zoiets. Yoghurt voor een konijn 🤷‍♀️Wie zou dat bedenken?🤦‍♀️

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Annasbeestenbende zei:

Van plukken haar uittrekken en veel rijden en bijna vechten naar tegen elkaar liggen en elkaar wassen 🥰

67AB8C9D-6187-411B-820C-2229C6376109.jpeg

Oh echt. Wauw, dus zo kan het ook. Fijn! Ik vind ze echt heel mooi. (Bij mijn konijnen was koppelen blijkbaar iets wat toch minder gauw voorkomt, zoals ik lees in verschillende topics, want ze waren vanaf de eerste seconde zo lief tegen elkaar en nu bijna 4 maanden later nog steeds. Zal nu ook wel zo blijven ga ik vanuit.)

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .