Ga naar inhoud

Zindelijkheidstraining bij konijn


Jolijn1979

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Mijn 5-jarige voedster zit nu sinds 2 weken binnen in de woonkamer. Nadat haar metgezel is overleden, vond ik het zielig om haar alleen buiten te laten zitten. (Nu ik alle leuke bunny filmpjes op Insta heb gezien, realiseer ik me dat ik dit allang had moeten doen!) 🙈

 

Maar nu heb ik dus een vraag over haar zindelijkheid.. ik heb een open kattenbak gevuld met zaagsel en een beetje hooi (ik weet dat konijnen tegelijkertijd poepen en eten). Dit verschoon ik elke dag. Verder gooi ik alle poepjes die er naast liggen(bijna altijd gelijk) in de kattenbak. Plas ruim ik op met een keukenrol met een combi van water en azijn.. en dan doe ik ook het doekjes in de bak.

 Maar ze blijft buiten de bak poepen en plassen. 

Ook in de bak, maar mijn doel is eigenlijk dat ze helemaal zindelijk wordt 😁

 

Hoe lang zou het duren voordat ze het helemaal doorheeft en wat zou ik nog meer kunnen doen?? 

 

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!!

 

Jolijn

Een konijnen-fan

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij snappen ze het beter als ze jong zijn dan al 5 jaar, dus misschien snapt ze het daarom nog niet goed. Je zegt ook dat ze 2 weken binnen zit en een wc gebruikt dus zal ze sowieso nog wat langer nodig hebben. Veel tips om haar te helpen weet ik niet echt bij mijn konijn ging het vrij snel en vanzelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geduld. Twee weken is niet lang. Ze zit ook in een nieuwe omgeving, daar moet ze ook aan wennen. Maar aan de andere kant zijn er ook konijnen die nooit zindelijk worden. Doekjes in de toiletbak leggen is goed, of de azijn niet juist afschrikt durf ik niet te zeggen.

Zaagsel is trouwens slecht voor de luchtwegen. Je zou eens kunnen kijken voor back to nature, hennepvezel of houten kattenbakkorrels. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig heb ik hier vandaag nog informatie over opgezocht, en wat ik ook tegenkwam is verschillende bakken gebruiken. Dus in ieder hoekje dat ze als toilet gebruikt zet je tijdelijk een bak neer. Je hoeft nu ook weer geen 10 bakken te hebben natuurlijk, als ze wisselt van plek omdat er een bak staat kan je de bak zelf ook mee verplaatsen naar de nieuwe plek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .