Ga naar inhoud

Heb jij meer met rammen of met voedsters?


Evee

Ram of voedster  

64 leden hebben gestemd

  1. 1. Heb jij meer met rammen of met voedsters?

    • Ram
      14
    • Voedster
      8
    • Geen voorkeur
      42


Aanbevolen berichten

Ik denk dat ik voor ram stem in de poll, maar ik moet zeggen dat de dames die ik nu heb zitten ook wel erg leuk zijn van karakters. 

 

Ik vind de over het algemeen wat blokkigere, bredere bouw die rammen hebben wel mooier dan het slankere wat veel dames hebben, maar dat is ook per ras / type konijn wel verschillend en niet altijd een kenmerk van of een ram of een voedster. 

 

Voedsters zijn wel wat pittiger van karakter over het algemeen, waar rammen toch wat rustiger en stabieler zijn. Maar ook dat gaat niet altijd op 😉 

 

Toch als ik over alle jaren konijnen houden kijk, heb ik toch wel meer met rammen dan met voedsters 😄 Ik ga dus toch voor ram in de poll. 

 

Het is maar goed dat koppeltjes van zowel ram en voedster de beste keuze zijn, zo hoef je ook eigenlijk niet te kiezen 😄 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb echt geen voorkeur, ik heb intussen in de opvang zo veel verschillende rammen en voedsters gezien. Vaak wordt ik op een bepaald konijn verliefd, dat zijn net zo vaak voedsters als rammen. Altijd extra leuk als ik bij die konijnen met de koppeling kan helpen.

 

Vaak zijn voedsters wel iets pittiger in koppelingen, maar qua karakters verder heb veel dingen al bij beide geslachten gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel zeg ik voedsters. Daar heb ik er nu 3 van meegemaakt en alledrie leuke karakters al is de eerste zo lang geleden dat ik het nog moeilijk voor de geest kan halen. Mijn 1e ram was een pittige die voerbaknijd had en een beetje agressief was. Dat heb ik met training weten om te buigen. Mijn 2e ram was heel rustig maar die heb ik te kort meegemaakt. Mijn huidige voedster is een leuke ondernemende dame

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede vraag 😅 ik weet het eigenlijk niet, dus ik denk dat voor geen voorkeur ga in de poll.

Pip is mijn eerste voedster en echt een schatje ❤️ naar Fluffy toe kan ze weleens pittig zijn, zeker rond etenstijd, maar tegelijkertijd zijn ze ook onafscheidelijk van elkaar.

Fluffy is mijn zevende ram. De eerste 2 kan ik mij nauwelijks herinneren, de derde Nijntje was een pittig dwerg konijn daar had ik niet zoveel mee. De vierde was Stamper, hij was echt mijn allerbeste maatje en super lief 🥰 

De vijfde en zesde waren twee half wilde broertjes. De één heeft de ander zo erg verwond dat hij dood ging (ik was boodschappen doen en vond bij thuiskomst een dood konijn). De ander heeft nog ruim een jaar geleefd voordat hij ook ineens dood was.

Fluffy is de zevende en ook een heerlijk beest 😍

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maakt mij eigenlijk niet uit. Toen we nog een konijn alleen hielden denk ik dat ik niet eens wist wat het was.

De laatste konijnen staan me het beste voor de geest. Ik had een rustige ram en een adhd voedster maar had geen voorkeur. Het vorige koppel vond ik alle twee  leuk. Ze waren rustig en het huidige stel bestaat uit een ondernemend stelletje met een ram die voorop gaat en de voedster komt direct er achteraan.

Ik heb eigenlijk geen voorkeur. Eerder zou ik gezegd hebben een ram maar dan omdat je bij een vrouwtje snel baarmoederontsteking hebt en vanzelf bij een ram niet. Dus voelde een ram wat veiliger. Maar nu ze alle twee gecastreerd zijn, heb ik geen voorkeur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mijn huidige konijnen heb ik meer met de rammen. Een is een beetje een sukkel. Hij vraagt veel aandacht en wil altijd wel geaaid worden. De andere is een brutale dondersteen, die klimt gewoon tegen je op als je te lang wacht met de etensbak neerzetten, en als je buiten bent dan volgt hij je achter het gaas. De ene voedster is een einzelgänger, vooral niet in de buurt komen, en de andere is een beetje een *prehistorisch pimpelmeesje*. Om eerlijk te zijn is ze slechtziend en dus schrikachtig, maar ze reageert vrij snel met haar tanden. Maar mijn vorige voedster was heel erg leuk. Klein, puntoortjes, aaibaar, reageerde op mijn stem, echt schattig. Haar mis ik nog wel. Mij vorige ram daarentegen was een saaie jodokus, dus het verschilt echt per konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb meer met voedsters. Ik vind rammen echt hartstikke leuk en lief en het zijn over het algemeen mijn meest knuffelige konijnen, maar ik vind dat felle en pittige van voedsters heel erg leuk. Ze zijn naar mijn idee wat eigenzinniger en ik vind het grappig dat als ik mijn voedsters ga aaien, dat echt op hun manier moet en ze heel duidelijk zijn als ze er klaar me zijn. De rammen blijven veel sulliger gewoon zitten. Dat vind ik echt heel schattig overigens. In de opvang heb ik meestal ook voorkeur voor het vrouwenpad, omdat je daar op je hoede moet zijn en er altijd wel eentje is die in je vingers hangt. Uiteraard word ik wel op zowel rammen als voedsters verliefd hoor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Annasbeestenbende zei:

Grappig , ik kan mijn rammetje niet aaien en hij is een enorme stuiterbal, mijn voedsters kan ik juist wel aaien 😁

Ja, dat is hier ook! We hebben ook ooit een voedster gehad die heerlijk rustig bleef zitten om geaaid te worden. Zoetje vindt het best als we haar aaien, maar niet te lang hoor.

 

Ik heb geen voorkeur, het hangt bij mij echt van het konijn af. Toen Wannes nog leefde had ik iets meer met hem dan met Zoetje, omdat hij gewoon een maf konijn was en een lompe donder. Maar nu met Merien erbij in plaats van Wannes zijn de verhoudingen helemaal anders. Wannes was de baas over Zoetje, maar Zoetje is de baas over Merien, en op de één of andere manier merk ik dat ook in haar gedrag naar mij toe. Alsof ze wat makkelijker en aanhankelijker is naar mij. Merien is niet zo mensgericht. Niet bang, hij komt wel lekkers bij me halen bijvoorbeeld. Dus nu heb ik iets meer met Zoetje dan met Merien. Maar dat hangt dus niet af van het geslacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Dollie zei:

Ik heb in elk geval meer rammen dan voedsters 😂 drie tegen negen. Ik heb uiteindelijk niet echt een voorkeur, hoewel ik liever niet teveel dames in mijn groep(en) heb.

Zijn dat jouw eigen konijnen of je opvangkonijnen? Wat een hoop! 
Ik heb er echt veel respect voor dat je zo veel dieren hebt en daarnaast een opvang hebt. Wat een werk en wat een zorgen. Ik heb soms aan mijn vier mopjes al een dagtaak als ze wat mankeren, laat staan hoe veel zorgen jij dan moet hebben. 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij maakt het niet uit. Ze hebben allebei hun eigen charmes. 
Het pittige en toch wel typisch vrouwelijke 😅 in het karakter van voedsters vind ik erg leuk maar het rustige karakter van mijn rammetje kan ik ook wel waarderen. 
Mijn ram vind ik qua uiterlijk en bouw wel mooier. De brede kop en het sikje en het statige in zn houding als hij overeind zit, dan is hij echt knap 😍 

Het is dat ik geen konijn ben maar anders.. 😜🤣

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen voorkeur! Ik heb meer rammen dan voedsters gehad, maar al mijn konijnen waren me erg dierbaar en hadden allemaal een eigen karakter. Al die verschillende karakters leren kennen vond ik juist zo ontzettend leuk en daarbij maakte het geslacht van het konijn nooit verschil voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet echt een voorkeur geloof ik. En als ik al mijn konijnen even langs ga vond ik ze allemaal op hun eigen manier leuk. En het mooie is dat je niet hoeft te kiezen, ik heb ze toch altijd allebei 🙂. Bij honden en paarden heb ik wel een voorkeur voor de dames. Maar ik heb wel veel meer op ruinen en hengsten gereden dan op merries, nu ook weer twee ruinen. En daar ben ik hartstikke gek op. 'Mijn' buurthond is een reu en ook een grote lieve lobbes. Ik vind het pittige van de dames erg leuk, maar het goeiige van de heren ook.

  • Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb aangegeven 'geen voorkeur'. Ik heb altijd hele leuke dames gehad en hele leuke heren. En inderdaad, je hoeft niet te kiezen!
In de afgelopen 8 jaar heb ik steeds combinaties ram/voedster gehad. Allemaal unieke dieren met hun eigen leuke kanten, waarbij ik geen algemene voorkeur had voor de rammen of de voedsters. Ik heb meer met het individu denk ik.
Bij honden heb ik wel voorkeur voor teefjes. Lekker bitchy...😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij maakt het helemaal niet uit. 't Is dat een koppel het makkelijkst is met eentje van elk, en ik dus telkens ook eentje van elk heb, maar mij maakt het niet uit: een konijn is een konijn. 🤷 Elk zijn/haar individuele karakter, lichaamsbouw, gewoontes, maar die hebben niets te maken met hun geslacht, als je 't mij vraagt. 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel eigenlijk ook meer pinnig. Reuen zijn vaak wat goediger. 
Mijn huidige teefje is super lief tegen alles en iedereen en vaak niet geïnteresseerd in andere, onbekende honden (met bekende honden kan ze super leuk spelen). Als een andere hond dan iets te lang aan haar achterste snuffelt, kan ze even pinnig van zich afsnauwen zo van 'kappen met dat geneuzel!'. Een reu kan dan echt zo lodderig kijken als hij wordt afgesnauwd. Als hij dan nog een keer denkt te moeten snuffelen snauwt ze weer, maar nu feller. Dan is het echt een pinnekop! Bij 2 teven die ruzie krijgen gaat er vaak pittiger aan toe. Een teef snauwt gerust naar een reu, maar een (intacte) reu zal vrijwel altijd aardig blijven naar het teefje. 

Maar volgens mij gaan we een beetje off topic inmiddels...🤔  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het vooral aan het karakter ligt, ik heb wat meer met ondeugende, pientere en pittige konijntjes. Bij mijn vorige konijntjes was dat de voedster, nu is dat Brownie. Ukkie (het dametje) is toch wel een sulletje. Al lijkt me een kroelkonijn ook wel leuk, wie weet tref ik dat ook nog eens.

En net wat hierboven al staat, je hoeft niet te kiezen, want je hebt toch altijd een mannetje en vrouwtje als je het goed wilt doen 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .