Ga naar inhoud

Tanden getrokken, komen terug


Marijke Kromwijk

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

Mijn Ted heeft twee jaar geleden culicuni gehad, godzijdank goed genezen.

 

1.5 jaar geleden begon bij Ted opeens zijn ondertandjes helemaal door te groeien. Heb ze tot drie keer toe kort laten slijpen, omdat er met trekken en narcose kans was dat de culicuni terug kwam.

Uiteindelijk toch maar het risico genomen om te trekken, want om nog zoveel jaar om de 6 weken te moeten slijpen is ook stressen voor hem. Gelukkig ging alles goed en heeft hij ook goed leren eten weer.

 

Alleen zag ik vandaag tot mijn schrik dat de tweede ondertandjes weer er doorheen komen! Rechts is al een stuk langer, denk zo'n 4mm al.

Dit kan toch alleen gebeuren als ze niet genoeg alle wortels hebben schoongemaakt?

Ik had 250 euro betaald en als het moet doe ik dit weer, maar kan dit ook onder de "garantie" vallen?

 

Iemand dit ook meegemaakt?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit met mijn konijntje ook voorgehad. Kan inderdaad gebeuren als er toch een stukje van de pulpa blijft zitten. Denk dat het zelfs bij de beste dierenarts wel eens kan voorkomen, dus vrees dat het niet onder garantie valt. Ik heb in ieder geval de volledige ingreep opnieuw moeten betalen als ik het mij goed kan herinneren . Maar je kan er uiteraard altijd eens voor horen, of ze dit kosteloos opnieuw willen doen.

aangepast door MoppieFilou
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is inderdaad onvermijdelijk helaas, ik denk dat bij mij tot nu toe bij één op de vier à vijf konijnen toch nog wel minimaal één tandje is teruggekomen. Het was natuurlijk wel fijn geweest als de dierenarts je ingelicht had over dit risico zodat het niet zo uit de lucht komt vallen, maar het ligt zeker niet aan hoe ze de ingreep uitgevoerd hebben. Misschien zijn ze coulant maar ik kan me goed voorstellen dat dit echt niet iets is waar ze garantie op kunnen geven. Dierenartsen hebben een inspanningsplicht, geen resultaatsverplichting. Ze moeten zich dus inspannen om een bepaald resultaat (beter maken van je dier) te leveren, maar het is bij dit soort zaken vrijwel onmogelijk om goede resultaten te garanderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .