Muisie Geplaatst: 17 september 2022 Delen Geplaatst: 17 september 2022 Het is al een hele tijd geleden dat ik hier iets heb geplaatst of gevraagd, wat komt doordat het met muis allemaal heel goed gaat. Hoe ze eerder nog veel aan haar oor krabte en ik dacht dat ze er echt last van had heeft ze dat nu niet meer. Ook heb ik een net gevonden waarmee ze de hele dag veilig naar buiten kan, zonder dat ik daarover stress als ik op school ben. Ze rent dus echt als een gek haar ren door, dan weer hele hoge sprongen en dan weer naar binnen. Ze snapt haar toilet ook helemaal waar ik natuurlijk erg blij mee ben. Wel heeft ze nu de rare gewoonte om in haar voerbak te gaan staan terwijl ze eet. Mijn hond doet nog wel raar naar haar soms probeert hij haar te bijten door de ren heen, maar het doet haar niks. Met mijn "missie" om mijn ouders over te halen om een vriendje voor haar te nemen wacht ik nog even, ze is nu toch nog heel jong en ik ben erg druk met school, maar ooit zal er een 2de konijn komen echt waar. 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 17 september 2022 Delen Geplaatst: 17 september 2022 Fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat met Muis. Leuk om te zien hè als ze zo lekker rond rennen en springen? Top dat ze inmiddels ook de bedoeling van de wc bak snapt 👍🏻 dat scheelt een boel verschoon werk. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Muisie Geplaatst: 17 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2022 Ja dat is echt leuk om te zien, ik blijf er rustig een uur bij zitten om naar haar te kijken en die wc is geweldig! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 17 september 2022 Delen Geplaatst: 17 september 2022 (aangepast) Ik was vandaag de ren aan het vegen en het toilet aan verschonen. Nou het was weer raak. Ze klommen in de oude toiletbak en gingen het hooi zitten eten dat er in gevallen was. Ik heb de nieuwe in het hok gezet en de oude op de grond laten staan. O. o.o. Ik heb meerdere PeeWee bakken dat is met verschonen makkelijk. De een weghalen en gelijk de ander neerzetten. 17 september 2022 aangepast door To van de Veluwe 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Muisie Geplaatst: 2 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2022 Oke ik weet niet of dit iets met de leeftijd te maken heeft( muis is nu 18 weken) maar muis wilt niet op haar wc, ze poept eerst overal in het hok(ik haal het meestal wel gelijk weg of ik leg het in de wc) en pas daarna gebruikt ze de wc heel soms, waarom doet ze dit Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 2 oktober 2022 Delen Geplaatst: 2 oktober 2022 Pubertijd, dat heeft inderdaad met de leeftijd te maken. In deze tijd krijgen ze territoriumdrang en gaan ze dus hun leefomgeving markeren, om aan te geven: hier woon ik! Er zit op dit moment niks anders op dan achter haar kont aan op te ruimen en eventueel, mocht ze vaste plekken hebben waar ze haar behoefte doet, een extra wc neer te zetten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Muisie Geplaatst: 2 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2022 Oke ja dacht ik al maar wel fijn om even zeker te weten! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Muisie Geplaatst: 6 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2022 Ik zag dus gister al iets aan muis haar kin zitten, een klein zwart dingetje, maar ik wist niet wat het was en kon er ook niet goed naar kijken omdat ze het niet heel leuk vindt als ik aan haar kin zit. Het zal waarschijnlijk niks zijn, maar ik wil alles altijd gewoon even zeker weten,dus ik weet niet of jullie weten wat het is, ik zal als het er morgen nog zit een foto maken Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 6 oktober 2022 Delen Geplaatst: 6 oktober 2022 Geen teek? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Muisie Geplaatst: 6 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2022 Nee, denk het niet, daar lijkt het niet op Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Muisie Geplaatst: 7 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2022 Het is alweer weg, het was dus idd niks, ik maak me vaak een beetje zorgen om niks😅 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Muisie Geplaatst: 7 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2022 Ze schudt wel weer met haar koppie, maar zie niks geks in haar oren ofzo Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 7 oktober 2022 Delen Geplaatst: 7 oktober 2022 Kriebelbeestjes of schimmels die zo klein zijn dat wij ze niet met het blote oog kunnen zien? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 7 oktober 2022 Delen Geplaatst: 7 oktober 2022 Het nadeel met gehoorgangproblemen is dat het niet altijd met het blote oog te zien is, zelfs niet altijd met een kijker bij de dierenarts. Wat ik zelf wel eens zie bij mijn konijnen is dat als ze in de rui zijn wel eens losse haren in/bij hun oren hebben zitten, dat jeuk. Of vliegjes die rond hun horen zoemen kan natuurlijk ook makkelijk als ze buiten zitten. Als ze het blijft doen is het wel verstandig om even langs de dierenarts te gaan. Je hebt bijvoorbeeld een mijtsoort die in de gehoorgang nestelt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Muisie Geplaatst: 7 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2022 Ja, ik dacht al eerder dat ze die mijt in haar oor had, ik ga het in de gaten houden Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Muisie Geplaatst: 15 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2022 Heeft iemand tips over hoe ik kan zorgen dat Muis niet overal aan haar hok knaagt. Iets anders waar ze goed aan kan knagen ofzo? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 15 oktober 2022 Delen Geplaatst: 15 oktober 2022 Knaagstrips op de randen. Evee verkoopt die ook maar ook een doe-het-zelf winkel. Vaak komt het toch door verveling of de beperkte ruimte. Het zijn en blijven knaagdieren. Kun je niet ergens een wilgentak of berkentak krijgen? Die knagen ze hier helemaal af tot de bast eraf is. Ook zal een gebrek aan een partner een rol kunnen spelen. Samen likken ze elkaar en dat doen ze best vaak. Dat kan Muisie niet. Maar we kennen je omstandigheden. Wilgenballen of een wilgentunnel of wilgenrol zijn ook goed. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 15 oktober 2022 Delen Geplaatst: 15 oktober 2022 Konijnen zijn geen knaagdieren hè 😉 Naast verveling of ruimtegebrek, kan ook de aandacht willen trekken meespelen. Een houten hok kun je inderdaad het beste beschermen met anti-knaagstrips, of hoekprofielen die je tegen het hout schroeft. Ik heb zelf maar 1 konijn die wat met knaaghout doet, de ander geeft er niks om. Dit is natuurlijk wel een mooi moment om je ouders te overtuigen dat dit gedrag kan komen doordat Muis alleen zit. Even je berichten teruglezende, je wisselt niet meer van ruimte toch? Dat ze de ene keer meer ruimte heeft dan de andere. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Muisie Geplaatst: 15 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2022 Nee ze heeft 1 hok. Ja de ene keer kan ze de ren in de andere keer niet als het regent, maar dat bedoel je neem ik aan niet. Ik wist ook dat het kon komen omdat ze alleen zit, daarom ben ik er een soort blij mee, zodat ik idd weer iets heb om mijn over te halen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 15 oktober 2022 Delen Geplaatst: 15 oktober 2022 Dat ze soms wel en soms niet in de ren kan, kan dit gedrag wel veroorzaken. Het was wel wat ik bedoelde. Niet alle konijnen kunnen er tegen als ze de ene keer wel en dan weer niet in de ren kunnen. Regen kunnen konijnen in principe prima tegen hoor, als ze maar kunnen schuilen als ze dat willen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Muisie Geplaatst: 15 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2022 Oh oke, mijn vorige konijn ging nooit naar buiten met regen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 15 oktober 2022 Delen Geplaatst: 15 oktober 2022 Konijnen kunnen heel goed zelf beslissen of het weer goed genoeg is om echt buiten te zitten. Dus je hoeft de ren niet dicht te doen omdat het regent. Soms blijven ze eventjes in de regen zitten, maar meestal zoeken ze snel een droog plekje op. 37 minuten geleden, Kolino zei: Niet alle konijnen kunnen er tegen als ze de ene keer wel en dan weer niet in de ren kunnen.. Ik heb een konijn gehad die daar inderdaad niet tegen kon. Overdag zette ik de de deur van de ren open en konden ze los in (een deel van) de tuin. Maar dat ene konijn kon daar dus niet tegen, die ging gefrustreerd aan de tralies knagen als de deur van de ren dicht was. Haar vriendje had er geen problemen mee. Ik heb het opgelost door de ren permanent te vergroten, niet zo groot als het losloopstuk, maar wel met tralies overdekt en veilig tegen roofdieren. Toen hadden ze dus dag en nacht meer ruimte. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 15 oktober 2022 Delen Geplaatst: 15 oktober 2022 47 minuten geleden, Kolino zei: Regen kunnen konijnen in principe prima tegen hoor, Die van mij gaan nu juist zitten waar het inregent. Grrrrr. Kunnen blijkbaar goed tegen de regen en ze geven er kennelijk niet om. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten