Ga naar inhoud

Konijn komt niet direct eten


Lio en Leia

Aanbevolen berichten

Leia deed mij deze ochtend rond kwart voor 8 schrikken. Toen ik hun groentenschoteltje bracht kwam ze niet. Normaal is ze steeds superenthousiast. Ik probeerde de groenten voor haar neus te houden maar ze trok haar neus op en ging ergens anders zitten. Een verse pluk hooi kon haar ook niet overhalen. Ik ben dan moeten vertrekken en nu net thuis. Ze zitten rustig naast elkaar en ze wast zichzelf ook. Ik heb gedroogde kruiden en wat gedroogde pastinaak gegeven en dat at ze wel. Wat moet ik hier nu van denken? Het was witloof en selder en een klein stukje wortel, allemaal zaken die ze al gekregen hebben. En vanavond vertrek ik op WE :). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je bericht even verplaatst, in vraag & aanbod paste het niet zo 😉

 

Ik zou haar komende dagen heel goed in de gaten houden, ik neem aan dat er iemand voor ze zorgt? Het kan voorbode zijn van gezondheidsproblemen, bijv. verstopping of haakjes. Het kan ook zijn dat het even niet lekker in de buik zijn was (kan zeker nu het weer schommelt en het ook verhaartijd is) en het hierbij blijft. Maar ik zou ze onder "verscherpt toezicht" zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij gaan er wel alarmbellen af inderdaad. Hier is het altijd een voorbode voor ellende die behandeld moet worden. Maar ik weet dat anderen de ervaring hebben dat het vanzelf over kan gaan, ik heb die helaas niet. Als ze echt stopt met eten direct naar de dierenarts, niet afwachten! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch heb ik dat met een groentenschotel ook wel. Rosie blijft dan ook wel eens zitten en komt niet. Maar...... dat is anders met de brokjes 's morgens. Dan zitten ze al in het hok als ik de ren binnenkom. Ze hangen dan helemaal over de rand heen zodat ik  bang ben dat ze er nog een keer uit kukelen.

De brokjes zijn voor mij een graadmeter of er iets aan de hand is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je hoe het nu met Leia gaat? Als ze normaal groot fan is van groenten en het nu zelfs niet eet als je het voor haar houdt dan gaan er bij mij ook alarmbellen rinkelen. Brokjes zijn dan inderdaad nog de laatste test. Worden die niet gegeten dan kan je meteen een afspraak maken bij de dierenarts, voor dezelfde dag. Bij niet eten denk ik altijd in eerste instantie aan 3 mogelijke oorzaken: haken op de kiezen, een gasbuis of pijn. Uiteraard kan er ook iets anders aan de hand zijn, maar naar deze dingen kijkt een dierenarts dan als eerste.
 

Hopelijk was het iets eenmaligs en zat het even niet lekker in haar buik en is het vanzelf overgegaan. Maar dan heb je geluk gehad. De gezondheid van konijnen is erg kwetsbaar. Als ze 24 uur niet eten dan vallen de darmen stil en loopt het meestal fataal af. Een bezoek aan de dierenarts is dus geen overbodige luxe als een konijn opeens slechter eet.

 

Wat ik me in de tussentijd afvraag is wat is WE (je vertrekt op WE)… 🤔 Weekendevenement? Wereldexpeditie? 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Lienappelsien zei:

Gelukkig!

 

Klinkt gezellig, veel plezier! Ik ben er nog steeds niet achter waar WE voor staat (Google helpt niet, dan kom ik alleen op het kledingmerk uit), maar dat terzijde 🤣

 

Edit: het is vast iets met wellness

 

Ik wist het ook niet, met google kwam ik uit op World Education. Ik wist al niet zo goed wat ik me daarbij moest voorstellen 🤣

 

Welln Ess denk ik dan 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .