Anoek Geplaatst: 29 september Delen Geplaatst: 29 september Dit is misschien een beetje een ongepaste vraag, maar ik ben al maanden opzoek naar een angora voedstertje. Ik heb namenlijk een rammetje en die zou ik graag willen bonden. Nu is het voor mij eigenlijk wel belamgerijk om een angora te hebben zodat ze elkaar een beetje kunnen steunen met jet borstelen en knippen. Samen is alles namnelijk een stuk minder erg. Ik heb al bij veel asielen gekeken en op veel sites en online groepen. Heeft iemand een idee waar ik een wat jonger amgora voedstertke kan vinden in regio utrecht?Sorry als deze vraag niet mag, maar ik zou graag een vrouwtje voor hem willen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 29 september Auteur Delen Geplaatst: 29 september @Anoek Er is geen vraag en aanbod forumdeel meer, dat heeft te maken met regelgeving die gewijzigd is. Er is nog wel een vraag en aanbod topic voor konijnen en benodigdheden, daar heb ik jouw bericht nu naartoe verplaatst. Maar daar mag dus alleen verwezen worden naar opvangen of marktplaats. Maar wie weet, is er iemand die een leuke angora dame weet te vinden bij een opvang in de regio utrecht. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: gisteren om 11:35 Auteur Delen Geplaatst: gisteren om 11:35 Nou zit ik dus wat op marktplaats omdat ik wat spulletjes te koop heb. En de laatste tijd heb ik die plek wel echt gemeden, want heel gelukkig word je er toch niet van? Dan krijg je bijvoorbeeld van die suggesties voor producten... Dierenhandelaren, echt pure broodfok de eerste advertentie die ik zie. En dan staat een stukje verderop dit konijntje er op: https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en-toebehoren/konijnen/m2050783820-konijn Quote Grijs vrouwtjes konijn inclusief hok, waterfles, voerbak en schaal waar hij op poept en plast. Het hok is al erg oud. Ik heb niet meer genoeg aandacht en tijd voor haar en ik hoop dat er iemand is die beter voor haar kan zorgen. En ietsje verderop, nog twee gratis konijnen https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en-toebehoren/pluimvee/m2052513781-2konijntjes Die redenen er bij.... om te huilen toch? Quote Helaas door allergie En een puber wat er niet naar omkijkt op zoek naar een huisje Yoshi grijze dwerg lang oor Houdini de perzik staande oor Beide zijn meiden en zo'n 3 jaar oud en hebben soms wel eens ruzie Altijd samen binnen gezeten in een omgebouwde vitrine kast met extra buiten ren 5 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunnyempress Geplaatst: gisteren om 12:35 Delen Geplaatst: gisteren om 12:35 Ik word ook altijd naar van die advertenties. Ik kijk er dus ook niet meer naar, want ik kan helaas toch niet alle konijnen redden. Ik doe aan bewustwording met mensen die ik spreek en hoop dat ik daar dan positief in bijdraag. Beter dan elke keer verdrietig zijn. Die mensen een bericht sturen dat ze de konijnen kunnen afstaan bij een goede opvang helpt toch niet. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: gisteren om 12:47 Auteur Delen Geplaatst: gisteren om 12:47 11 minuten geleden, bunnyempress zei: Ik word ook altijd naar van die advertenties. Ik kijk er dus ook niet meer naar, want ik kan helaas toch niet alle konijnen redden. Ik doe aan bewustwording met mensen die ik spreek en hoop dat ik daar dan positief in bijdraag. Beter dan elke keer verdrietig zijn. Die mensen een bericht sturen dat ze de konijnen kunnen afstaan bij een goede opvang helpt toch niet. Nee, dat vrees ik ook. Hopelijk komen ze toch goed terecht. Ik hoop dat ik met bunnybunch toch al heel wat konijntjes heb kunnen helpen aan een beter leventje. Dat is dan nog wel een troostende gedachte 🙂 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: gisteren om 13:22 Delen Geplaatst: gisteren om 13:22 1 uur geleden, Evee zei: want heel gelukkig word je er toch niet van? Klopt en ze hebben ook nog een verkeerde lekkernij en er staat: soms maken ze ruzie. O O O Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: gisteren om 19:50 Delen Geplaatst: gisteren om 19:50 (aangepast) Daar word je inderdaad triest van. Oh wat een knapperds zijn die laatste 2… 🫠 Het liefst zou ik ze allemaal ophalen, maar dat is geen doen. gisteren om 19:51 aangepast door Lienappelsien Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 15 uren geleden Delen Geplaatst: 15 uren geleden 18 uren geleden, Evee zei: Ik hoop dat ik met bunnybunch toch al heel wat konijntjes heb kunnen helpen aan een beter leventje. Dat is dan nog wel een troostende gedachte 🙂 Ik durf te zeggen dat dat echt wel gebeurd. Dankbaar dat jij dit hebt opgezet! Ik kijk er niet naar. Oké dat is wegkijken en daar help je de konijnen ook niet mee maar ik kan er ook echt niets mee. Het gaat mij door merg en been. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lappie2 Geplaatst: 14 uren geleden Delen Geplaatst: 14 uren geleden 12 uren geleden, Lienappelsien zei: Daar word je inderdaad triest van. Oh wat een knapperds zijn die laatste 2… 🫠 Het liefst zou ik ze allemaal ophalen, maar dat is geen doen. De eerste vind ik ook een dotje 🥰. Echt vreselijk om te zien en lezen allemaal🥺😢 Zou ze ook het liefst allemaal nemen. Heb ik jaren geleden wel gedaan in NL. Ik werd zomaar ineens een plek waar de konijnen werden gedumpt. Zo van zij heeft konijnen dus ze kunnen daar wel heen 🥴 Maar ipv hokken had ik een hele grote tuin met schuilplekken. En liet ze gewoon los. Ging altijd goed tot ik ineens een groep van 5 of 6 nijnen kreeg die jaren in 1 hok van 1m2 zaten. Die vlogen 1 aan en overleefde dat niet. De rest heeft nog lang in de tuin geleefd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lollie Geplaatst: 19 minuten geleden Delen Geplaatst: 19 minuten geleden Op 5-12-2023 om 13:35, bunnyempress zei: Die mensen een bericht sturen dat ze de konijnen kunnen afstaan bij een goede opvang helpt toch niet. Dit heb ik een paar keer gedaan, de meesten reageren niet eens idd. Toch heb ik een keer een heel vriendelijk berichtje terug gekregen dat neer kwam op ''Bedankt voor de tip, ik kende dat niet'' en dezelfde dag nog was de advertentie eraf gehaald, dat konijntje is ook niet later teruggezet op marktplaats. Ik had voordat ik mij meer ging verdiepen in konijnen ook nog nooit gehoord van een konijnenopvang, dus marktplaats voelt voor mensen die niet beter weten ook echt wel logisch. Er zullen ook wel konijntjes via marktplaats van het ene goede baasje naar een ander goed baasje gegaan zijn. In stilte hoop ik dat ik voor dat ene konijntje toch het verschil heb kunnen maken. Het is jammer dat je bij dit soort dingen niet kunt zien hoe het uiteindelijk is gelopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.