Ga naar inhoud

Nazorg sterilisatie


MoppieFilou

Aanbevolen berichten

Deze namiddag is mijn voedster uit de opvang gesteriliseerd. Ze heeft al heel wat gegeten en al een beetje gekeuteld (al vermoed ik dat die keuteltjes afkomstig zijn van wat ze gegeten heeft voor de operatie 😅). Ze heeft al rondgehuppeld (en gefrustreerd de handdoek opzij gegraven en getrokken) maar verder ligt ze wel erg veel, kan dat nog een gevolg zijn van de narcose? Net het wondje eens bekeken en er lijkt wel wat wondvocht uitgekomen te zijn, achteraan ziet het ietsje rood (bloed of irritatie?) maar verder ziet het er mooi uit. Zijn er dingen waar ik specifiek op moet letten/die niet normaal zijn? En hoe lang hou ik ze best binnen op handdoeken?

aangepast door MoppieFilou
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou ze zelf de eerste nacht binnen, daarna kijk ik even aan hoe het gaat. Per konijn verschilt het. Het slapen is normaal, en goed voor herstel. 

 

Buiten doe ik ze dan op back 2 nature of katoenbedding, dat is wat fijner dan handdoeken. 

 

Wond klinkt prima. Een beetje bloed en wondvocht is wel normaal, dat zal ook wel een korstje worden. Let op dat de wond niet open krult, de hechtingen er in blijven en de huid rond de wond niet van kleur veranderd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook een hennepvezelmat kopen. Die zijn niet duur en kun je op maat knippen. Ik denk wel eens aan een webcam. In de catcubes liggen hennepvezelmatten en omdat het 's nachts toch kouder wordt, heb ik in twee catcubes wat stro gedaan. Van de week hadden ze denk ik een hennepvezelmat gesloopt want er lagen allemaal plukken voorin de ren. Ik zou ze 's nachts echt wel eens bezig willen zien.

Ze mogen van een hennepvezelmat eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .