Ga naar inhoud

2 gerbils in 1 kot vechten

W.B.
 Delen

Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

Mijn 2 jonge gerbils (02/22), mannetjes zijn opeens aan het vechten.

Vooral achter elkaar lopen, en elkaar aanvallen. Kan niet uitmaken wie wie aanvalt. Ze isoleren zichzelf momenteel aan beide kanten van het verblijf. Ik zie ook geen bloed of wonden. 

Wat kan dit zijn of wat kan de oorzaak/ oplossing zijn? 

Alvast bedankt voor de reacties,

Glenn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over het algemeen "vechten" gerbils best vaak. Ik zou het eerder "ruzie maken" noemen. Het zijn erg territoriale dieren, met name de dominante van de twee.

Ik zie dat ook vaak, maar dan vooral bij gerbils die net gekoppeld zijn; een gerbil rent de ander achterna en probeert hem te bijten, en daarna gaan ze ieder aan een andere kant van het hok liggen. Vaak gaat dat zo een paar keer door. Als het hierbij blijft en zolang er geen bloed of wonden te zien zijn is het eerder een spel, of in ieder geval geen serieus gevecht. Maar ik zou ze wel goed in de gaten houden zolang je dit gedrag blijft zien en zeker weet dat het daarbij blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .