Ga naar inhoud

Ons konijn wordt ouder, voorbereiding?


Konijner

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Hopelijk heb ik het juiste subforum hier.

Wij hebben al jaren met plezier 2 konijntjes in de achtertuin. Tussen onze twee schatten zit best wel een leeftijdverschil van een aantal jaar, en we merken dat een van de twee dus inderdaad wat bejaarder begint te worden.

Dit zal voor ons de eerste keer zijn dat een konijn bij ons overlijd, en hopelijk duurt dit nog een aantal jaar!

Zijn er dingen waar mijn partner en ik rekening mee kunnen houden, voor zowel ons als het konijntje dat zou overblijven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste tips, zowel waar moet je op letten en wat kun je doen voor het senior konijntje, als wat te doen als er ééntje alleen overblijft, staan bij elkaar in het artikel over zorgen voor een oud konijn:

 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/oud-senior-konijn-verzorgen

 

Wil je doorgaan met konijnen, dan zoek je een nieuwe partner. Wil je niet doorgaan met konijnen, dan is de beste optie om het konijntje dat overblijft te herplaatsen. Het is zo sneu als ze als ze oud zijn ook nog eens eenzaam zijn voor de laatste jaren. En vergis je er niet in hoe oud konijnen kunnen worden. Ik heb er hier een aantal gehad die 14 zijn geworden en het oudste konijn dat ik gekend heb is 18 geworden. Het record staat geloof ik zelfs op 24 (hoewel dat echt uitzonderlijk oud is).

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .