sTefaniA Geplaatst: 8 september 2022 Delen Geplaatst: 8 september 2022 Goeiemiddag, welke opvang raden jullie aan in provincie antwerpen/noord brabant/zeeland die ook koppelt? Ik woon in Ossendrecht. De lijst op het forum is niet heel uitgebreid en sommige opvangen zijn gestopt of verhuisd. Bijvoorbeeld jodipro, in wommelgem zitten de honden en de konijnen zitten in brussel. Ik heb wel een auto maar +150km rijden voor een konijn vind ik nogal overdreven 😅 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 8 september 2022 Delen Geplaatst: 8 september 2022 Ik heb goede ervaringen met Knijn & Ko in Bavel, dat is bij Breda. https://knijnenko.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
elnienkjo Geplaatst: 8 september 2022 Delen Geplaatst: 8 september 2022 (aangepast) De konijnenherberg doet ook aan koppelen, dan breng je je konijn(en) en laat je die daar een aantal dagen achter en krijg je ze volledig gekoppeld weer mee naar huis. Die zit in Moergestel, bij Tilburg. http://konijnenherberg.nl/ 8 september 2022 aangepast door elnienkjo Heel vaak dan Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
sTefaniA Geplaatst: 8 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2022 17 minuten geleden, elnienkjo zei: De konijnenherberg doet ook aan koppelen, dan breng je je konijn(en) en laat je die daar een aantal dagen achter en krijg je ze volledig gekoppeld weer mee naar huis. Die zit in Moergestel, bij Tilburg. http://konijnenherberg.nl/ Dat is ook bijna 200km heen en terug voor mij 😞 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
sTefaniA Geplaatst: 8 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2022 25 minuten geleden, Evee zei: Ik heb goede ervaringen met Knijn & Ko in Bavel, dat is bij Breda. https://knijnenko.nl/ Bedankt, dit ziet er goed uit! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 8 september 2022 Delen Geplaatst: 8 september 2022 1 uur geleden, sTefaniA zei: Bedankt, dit ziet er goed uit! Ik kom daar ook altijd. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 11 september 2022 Delen Geplaatst: 11 september 2022 Ik heb ook goede ervaringen met Knijn & Ko. Tegenwoordig doen ze standaard de koppeling (om de stress voor de konijnen te beperken en voor de grootste kans op een gelukkig koppel). Dat heb ik daar dus de laatste keer dat ik er was ook laten doen en ik was er tevreden over. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
sTefaniA Geplaatst: 21 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 21 september 2022 Ik ben vorige week een hangoortje (voedster 1j) gaan halen in een opvang in belgië, helaas komen ze nog niet zo goed overeen (totaal niet). Het konijntje is ook erg bang, geen mensen gewend, niet zindelijk, enz... Dus ik heb haar nu apart in de schuur, elke dag mogen ze even samen eten maar ze blijft de mijne aanvallen. Indien het thuis niet zou lukken mocht ik ze samen naar de opvang brengen maar de opvang blijft zeggen 'geef het nog wat tijd'. Nu zeggen die dat het wel maanden kan duren voordat ze overeen komen en begin ik mijn vertrouwen in de opvang ook wat kwijt te geraken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 21 september 2022 Delen Geplaatst: 21 september 2022 Mmmm vreemde adviezen. Maanden???? Eigenlijk in alle opvangen waar ik ervaring mee heb, hebben ze de koppeling een half uur tot een uur geprobeerd. En als het niet lukte een ander konijn genomen. De laatste keer is mijn konijn een poosje op koppelvakantie geweest en werd het ook mijn tweede keus. Maar het was een gouden keus. Jammer dat je niet in Bavel geweest bent. Ik zou ze terugbrengen en daar de koppeling laten doen. Dit levert stress voor mens en dier op. Ik heb nog nooit een slechte opvang meegemaakt. Gelukkig niet. Eén keer in Brabant konijnen wezen halen; Waalwijk??? En later in Ede en Bennekom en nu in Lelystad. Alle opvangen waren top met fijne mensen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 21 september 2022 Delen Geplaatst: 21 september 2022 Wat was de reden dat je ze iedere dag even bij elkaar moet zetten? Normaal gesproken zet je ze op neutraal terrein bij elkaar. Gaat het goed, dan blijven ze samen, gaan ze vechten dan is het einde oefening en is het geen match. Als je ze steeds weer uit elkaar haalt krijgen ze niet de kans om fatsoenlijk de rangorde te bepalen en beginnen ze iedere keer weer bij het begin. Is hier misschien een andere methode gekozen omdat de voedster zo bang is? Eerlijk gezegd klinkt het voor mij niet als een goed plan. Je zou ze een tijd uit elkaar kunnen houden totdat ze niet meer bang is, en dan in een keer koppelen. Maar ik weet niet of dat echt iets gaat opleveren en al die tijd zitten ze alleen. Ik denk dat ik haar terug zou brengen en naar een andere opvang gaan voor een nieuwe poging. Bij een aantal opvangen kun je ook kiezen voor een koppelvakantie. Dan kun je een aantal voorkeuren opgeven, zij kijken met welk konijn het goed gaat, en je haalt ze pas op wanneer het een aantal dagen goed gaat. Ik ben zelf nogal een stresskip, en ik vind dat ideaal. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 22 september 2022 Delen Geplaatst: 22 september 2022 22 uren geleden, Marjoleink zei: Ik ben zelf nogal een stresskip, en ik vind dat ideaal. Ik zou ook niet anders meer willen. Het is me bijzonder goed bevallen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
sTefaniA Geplaatst: 27 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2022 Op 22-9-2022 om 01:33, Marjoleink zei: Wat was de reden dat je ze iedere dag even bij elkaar moet zetten? Normaal gesproken zet je ze op neutraal terrein bij elkaar. Gaat het goed, dan blijven ze samen, gaan ze vechten dan is het einde oefening en is het geen match. Als je ze steeds weer uit elkaar haalt krijgen ze niet de kans om fatsoenlijk de rangorde te bepalen en beginnen ze iedere keer weer bij het begin. Is hier misschien een andere methode gekozen omdat de voedster zo bang is? Eerlijk gezegd klinkt het voor mij niet als een goed plan. Je zou ze een tijd uit elkaar kunnen houden totdat ze niet meer bang is, en dan in een keer koppelen. Maar ik weet niet of dat echt iets gaat opleveren en al die tijd zitten ze alleen. Ik denk dat ik haar terug zou brengen en naar een andere opvang gaan voor een nieuwe poging. Bij een aantal opvangen kun je ook kiezen voor een koppelvakantie. Dan kun je een aantal voorkeuren opgeven, zij kijken met welk konijn het goed gaat, en je haalt ze pas op wanneer het een aantal dagen goed gaat. Ik ben zelf nogal een stresskip, en ik vind dat ideaal. Geen idee, ik heb ze bij elkaar gezet op neutraal terrein (met een ren tussen) maar ze viel hem aan en beet naar de tralies dus ik heb ze na een half-40min terug apart gezet. Dan heb ik ze een paar dagen laten kalmeren en dan op aanraden van de opvang telkens terug geprobeerd maar ik heb niet het idee dat het heel productief is. Ik heb tegen de opvang gezegd dat ik hier geen goei gevoel bij heb maar die zeiden geef het enkele weken de tijd... Dus ik wou ook niet direct opgeven. Ondertussen zijn we 3 weken bezig en ze gromt en bijt nog steeds naar mijn konijn en inderdaad, nu zitten ze allebei alleen dus hier worden ze allebei niet vrolijker van. Ik had inderdaad beter direct naar Breda gegaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 27 september 2022 Delen Geplaatst: 27 september 2022 (aangepast) Linea recta terug naar de opvang en kijken of er een ander konijn is wat wel liefde op het eerste gezicht is. En jij er ook een klik mee hebt. 27 september 2022 aangepast door To van de Veluwe Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 28 september 2022 Delen Geplaatst: 28 september 2022 Je schrijft op neutraal terrein met een ren er tussen. Heeft er altijd een ren tussen gezeten dan? Het is het handigst om ze samen op neutraal terrein te zetten, zonder ren er tussen. Maar zoals Marjolein zich ook afvroeg is misschien niet zo gedaan omdat de voedster bang was? Of is de voedster vooral bang voor mensen? Als een konijn bang is voor mensen dan betekent dat niet automatisch dat het ook bang is voor andere konijnen. Hoe het nu gaat heeft het geen enkele zin om door te gaan. Ik vind het raar advies van de opvang. Als je op deze voet doorgaat gaat het nooit wat worden en bouwen de konijnen alleen maar frustratie op. Komen ze dan bij elkaar zonder hek er tussen dan wordt het waarschijnlijk knokken. Ik denk inderdaad dat je haar het beste terug naar de opvang brengt en dan naar Knijn & Ko gaat om je konijn daar op koppelvakantie te brengen. Je kan dan zelf aangeven welke voedsters je leuk vindt en dan kijken zij of het klikt en blijven ze een week/aantal dagen samen in 1 ren in de opvang voor de koppeling. Gaat het goed, dan mag je ze ophalen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
sTefaniA Geplaatst: 20 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2022 Het konijntje is ondertussen terug naar de opvang. We gaan het nu even laten bezinken en dan binnenkort contact opnemen met Knijn en ko 🙂 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 20 oktober 2022 Delen Geplaatst: 20 oktober 2022 Verstandig. Nu even verdrietig (het lijkt me echt heel moeilijk om een konijn weer terug te brengen), maar uiteindelijk beter voor iedereen. Het komt vast en zeker goed bij Knijn en Ko. Het voordeel van een koppelvakantie is ook dat de konijnen pas mee naar huis gaan als het goed gaat samen. Klikt het toch niet, dan ben jij nog niet gehecht aan het ene konijn en proberen ze het met een ander. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 20 oktober 2022 Delen Geplaatst: 20 oktober 2022 Verdrietig besluit, maar ik denk ook de goede. Ik hoop dat je na de koppelvakantie kan gaan genieten van een prachtig verliefd konijnenkoppeltje 🤞🏻 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 20 oktober 2022 Delen Geplaatst: 20 oktober 2022 6 uren geleden, Miekmoek zei: prachtig verliefd konijnenkoppeltje Inderdaad is dit geweldig om te zien. Bij het koppelen kreeg ik informatie dat ze een ander konijn gingen nemen (mijn tweede keus) omdat mijn voedster gebeten was. De koppelvakantie duurde bij mij vijf dagen. En is goed uitgepakt. Het huidige koppel is helemaal top. Ik zie ze nooit op elkaar zitten. Ze likken elkaar steeds en waar de een is, is de ander. Alleen wil de ram weleens iets lekkers uit de bek van de voedster krijgen. Die speert er al met iets lekkers vandoor. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten