Xde.bb Geplaatst: 7 september 2022 Delen Geplaatst: 7 september 2022 Hallo! Ik ben dit jaar begonnen aan de opleiding dierverzorging niveau 4 & ik wil mij graag verdiepen in konijnen, je mag ook een paar keuzedelen kiezen en dan kies ik ook zeker voor konijnen. Ik heb altijd al konijnen gehad en vond het altijd al fantastische beestjes. Ik heb door de jaren heen enorm veel geleerd over konijnen en weet nu best veel, maar ik ben nog lang niet klaar! Ik zou heel graag later ook iets met konijnen willen doen, maar ik weet niet zo goed welke mogelijkheden er zijn, ik weet dat er fokkers en konijnenopvangen zijn maar ik wil absoluut geen fokker worden. Een konijnenopvang lijkt mij ook erg leuk om bij te werken of zelf 1 te starten. Zijn er naast deze 2 nog meer opties wat je met konijnen kunt doen later? En hebben jullie zelf ook een baan/bedrijf wat vooral om konijnen gaat? Ik vind doorleren (na deze opleiding) niet erg dus alle opties zijn van harte welkom!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 7 september 2022 Delen Geplaatst: 7 september 2022 Konijnentrimmer zou ook nog kunnen, dat je konijnen met een moeilijk vacht helpt. Een konijnenopvang werkt vaak met vrijwilligers, dus of daar een baan in te vinden is, is maar de vraag, of je moet er zelf eentje starten natuurlijk. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 7 september 2022 Delen Geplaatst: 7 september 2022 Je zou bij een vakantieopvang kunnen werken of er zelf een opstarten. Vaak werken konijnenopvangen alleen met vrijwilligers, dus ook het bestuur krijgt er niets voor betaald. Ze zijn vaak volledig afhankelijk van donaties voor hun inkomsten, en dat geld gaat dan naar de directe zorg van de konijnen. Bij een zorgboerderij of kinderboerderij hebben ze vaak verschillende dieren en vaak ook konijnen. Die hebben vaak wel wat extra aandacht nodig, want de indruk die ik krijg hebben de eigenaren zich er verder weinig in verdiept behalve het standaard verhaal wat ze je in de dierenwinkel ook vertellen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Xde.bb Geplaatst: 7 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2022 4 minuten geleden, Kolino zei: Konijnentrimmer zou ook nog kunnen, dat je konijnen met een moeilijk vacht helpt. Een konijnenopvang werkt vaak met vrijwilligers, dus of daar een baan in te vinden is, is maar de vraag, of je moet er zelf eentje starten natuurlijk. Oh wat leuk! Ik heb nog nooit van konijnentrimmer gehoord, ik ga daar zeker eens naar kijken. En ja het lijkt mij ook leuk om een opvang te starten want er worden hier in mijn omgeving veel konijnen gedumpt of verwaarloosd 😞 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Xde.bb Geplaatst: 7 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2022 Zojuist, happy211 zei: Je zou bij een vakantieopvang kunnen werken of er zelf een opstarten. Vaak werken konijnenopvangen alleen met vrijwilligers, dus ook het bestuur krijgt er niets voor betaald. Ze zijn vaak volledig afhankelijk van donaties voor hun inkomsten, en dat geld gaat dan naar de directe zorg van de konijnen. Bij een zorgboerderij of kinderboerderij hebben ze vaak verschillende dieren en vaak ook konijnen. Die hebben vaak wel wat extra aandacht nodig, want de indruk die ik krijg hebben de eigenaren zich er verder weinig in verdiept behalve het standaard verhaal wat ze je in de dierenwinkel ook vertellen. Oh dat is ook een heel goed idee! Bij ons hier in de buurt bij de kinderboerderijen etc. Hebben ze zich er idd ook niet erg in verdiept Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 7 september 2022 Delen Geplaatst: 7 september 2022 57 minuten geleden, Xde.bb zei: Oh wat leuk! Ik heb nog nooit van konijnentrimmer gehoord, ik ga daar zeker eens naar kijken. En ja het lijkt mij ook leuk om een opvang te starten want er worden hier in mijn omgeving veel konijnen gedumpt of verwaarloosd 😞 Ga dan vooral eerst een tijdje meedraaien als vrijwilliger of ga er stage lopen. Het is mooi werk, maar zelf een opvang draaien is ontzettend zwaar. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 7 september 2022 Delen Geplaatst: 7 september 2022 Wat mooi! de jeugd heeft de toekomst. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten