Ga naar inhoud

Beestjes tussen kruiden gevonden


Bambi&Fendi

Aanbevolen berichten

Ik heb een tijd geleden paardebloemblad gekocht (bij een andere webshop) en vandaag zag ik daar kleine beestjes in rondkruipen, die blijkbaar aan de kruiden hebben gegeten om te overleven. Deze zaten er toen ik de zak had gekocht nog niet in. Ik neem aan dat er eitjes in zaten die inmiddels zijn uitgekomen. De konijnen hebben er nog niet van gegeten, en de zak heb ik weggegooid. Om dit te voorkomen heb ik gelezen dat je de kruiden een aantal dagen in de vriezer moet doen zodat de eitjes doodgaan. Iemand hier ervaring mee? Want hoe zit dat met ontdooien? Gaan de kruiden dan niet beschimmelen?

Screenshot_20220906-182413-931.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dit gewoon weggooien. 

 

Invriezen kan inderdaad tegen beestjes, hoewel veel eitjes van insecten aardig wat kou kunnen hebben en dan alsnog in de zomermaanden kunnen uitkomen. Ze hebben de warmte van het drogen ook al overleefd, dus wat er in zit zijn wel echt badass beestjes meestal 😉 Zo hard vriest het in een vriezer ook niet. Dus of dat 100% effectief is, geen idee. Als je het gewoon gedroogd blad is en je het goed verpakt, zou het niet vochtig moeten worden bij kou in de vriezer. 

De kans dat het bij warmte condenseert en beschimmelt is groter denk ik.  

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .