Ga naar inhoud

Hoe een volwassen konijn tam maken?


Myrthee

Aanbevolen berichten

Veel konijnen houden er gewoon niet van om aangeraakt te worden. De beste manier om daarmee om te gaan is dat accepteren en het alleen doen als het nodig is. 

Je kunt het af en toe rustig proberen, zolang je niks afdwingt en het konijn kan weglopen doe je er geen kwaad mee. Maar grote kans dat het konijn het gewoon niet wil, en dat kun je het beste respecteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat noem ik al tam. Mijn konijnen heb ik nu een aantal maanden. Ik kan ze brokjes uit de hand voeren. En soms iets over hun kopje aaien maar ook daar moet ik voorzichtig mee zijn. Ze houden niet van aaien want dat vinden ze eng. Het gevaar komt vaak van boven: roofvogels of een vossenkop.

Ha, als je een dier wil om te aaien, zal je vriendin  een kat of hond moeten nemen.

Ik pak ze niet op of het moet voor naar de DA zijn etc. Ik vind het al geweldig dat als ze in hun hok zitten te eten ik dan kan rommelen: keutels opvegen etc. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fluffy en Pip zijn in mijn ogen heel erg tam. Komen snuffelen als ik in de ren bezig ben, eten uit de hand en laten zich af en toe even aaien.

Oppakken vinden ze net als bijna elk konijn niet fijn. Dit doe ik ook alleen als het moet.

 

Zo te lezen is het konijn van je vriendin dus al best wel tam.

Wat zou zij nog meer willen dan?

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook 2 tamme konijnen, over het algemeen ook wel aaibaar, maar daarvoor komen ze vaak naar mij toe. Ik denk dat daar de sleutel ligt in het tam maken van konijnen. Laat hen het initiatief nemen. Bij mij worden ze graag op hun kopjes geaaid en dat moet dan ook vaak synchroon, want als de een aaitjes krijgt moet de ander ook 😉 Je moet gewoon niet teveel van ze verwachten, het blijven prooidieren. Optillen inderdaad alleen als het nodig is, ze laten het toe, maar vinden het duidelijk niet leuk.

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt erg aan het konijn of ze geaaid willen worden of niet. Onze huidige ram vind het heerlijk om geaaid te worden, hij gaat er echt voor liggen met z’n kopje plat op de grond.
De voedster mogen we bij uitzondering op haar kopje kriebelen, dat is echter meer toestaan dan dat ze het fijn vindt. Ze eet wel brokjes uit je hand. Komen ook beide op ons af.

Daarvoor hebben we een ram gehad die aaien ook best fijn vond maar niet overdrijven. Een voedster die heel bang was, wel brokjes aannam en die mijn dochter na een aantal jaar op haar kopje mocht kriebelen. En een voedster die we ook wel mochten aaien. Maar onze huidige ram is eigenlijk de enige die je er echt van ziet genieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .