Ga naar inhoud

Voeding & gewicht


Xde.bb

Aanbevolen berichten

Hallo!

 

Ik heb een vraag over mijn voedster, ze is een hangoor dwerg & is best groot.

Nu weet ik dat er een verschil kan zitten tussen een normale dwerg en een hangoor, want het dwergje wat ik heb is wat groter, zo waren haar ouders ook, maar ik ben toch een beetje bang dat ze misschien iets te groot is en ik haar teveel voer.

 

Mijn voedingsschema voor mijn konijntjes:

Ochtend & avond een KLEIN handje brokken gemengd met kruiden, onbeperkt hooi en s avonds een dik bord groenvoer. Ondertussen ook af en toe een snoepje.

 

Ze weegt nu bijna 2 kilo, is dit normaal? Ze is dus sowieso al een stuk groter dan mijn normale dwerg 

Het is misschien niet goed te zien maar zo kan je een beetje het verschil tussen de 2 zien

20220804_154338.jpg

Screenshot_20220906-154504_Gallery.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groot is genetisch bepaald, een konijn zal niet groeien van te veel eten. Veel dwergkonijnen zijn stiekem geen dwerg, maar hebben ook andere rassen in hun stamboom. Mijn "dwerghangoor" weegt 3 kilo (en heeft staande oren). Wel kunnen ze van teveel voer en snoepjes te dik worden, maar dat zie ik inderdaad niet op de foto's.

 

Weet je trouwens dat konijnen het doodeng vinden om opgepakt te worden? In het wild betekent dat dat ze te grazen zijn genomen door een vos of een roofvogel, en die angst zit er nog steeds in. Dus liefst alleen oppakken als het echt niet anders kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Kolino zei:

Het is natuurlijk wat moeilijk inschatten van een foto, maar ik zie geen dik konijn. Je voedingsschema ziet er ook prima uit, dus dat zou ik lekker zo houden! Hoe oud is ze?

Oh gelukkig!

Ik dacht al dat het wel goed zou zijn maar mijn moeder zegt steeds dat ze te dik word 😬 ze is gewoon lomp gebouwd denk ik dan idd.

Ze is bijna een jaar! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Marjoleink zei:

Groot is genetisch bepaald, een konijn zal niet groeien van te veel eten. Veel dwergkonijnen zijn stiekem geen dwerg, maar hebben ook andere rassen in hun stamboom. Mijn "dwerghangoor" weegt 3 kilo (en heeft staande oren). Wel kunnen ze van teveel voer en snoepjes te dik worden, maar dat zie ik inderdaad niet op de foto's.

 

Weet je trouwens dat konijnen het doodeng vinden om opgepakt te worden? In het wild betekent dat dat ze te grazen zijn genomen door een vos of een roofvogel, en die angst zit er nog steeds in. Dus liefst alleen oppakken als het echt niet anders kan.

Oh wat apart! Ik ben nu wel erg benieuwd naar jou konijn! 😁

 

En ja dat weet ik idd, we pakten ze hier op omdat ze hier gekoppeld werden en naar neutraal terrein werden verplaatst 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .