Ga naar inhoud

Konijnendrinkfles schoonmaken

Lollie
 Delen

Aanbevolen berichten

Een poos terug had ik ergens op internet een tip opgepikt voor schoolbekers die gaan stinken (man wat heb ik daar een kindertrauma's aan 😅). Ik dacht: Meteen onthouden voor de caviadrinkfles. Nu merkte ik vandaag bij het drinkfles bijvullen dat er een beetje een luchtje aan zat. Dacht meteen weer aan de schoolbekertip dus hier is 'ie dan:

Een of twee eetlepels rijst in de drinkfles. Scheut water erbij. Opening afdekken met je hand, iets van een minuut flink schudden en rijst er weer uitkieperen. Dan weer omspoelen. De rijst ''schuurt'' het vuil er soort van uit en neemt ook water op, waardoor het extra schoon wordt.

Bij mij werkte het perfect, er kwam echt wel wat vuil los. M'n drinkfles ziet er weer als nieuw uit 😄. Het leek me ook wel net een wat veiliger idee ook dan schoonmaakmiddel en dan maar hopen dat het goed genoeg is schoongespoeld.

In het tuutje hoopt zich ook nog wel verrassend veel vuil op, toch een plek die je gauw vergeet. Ik heb gemerkt dat van die borsteltjes voor herbruikbare rietjes daar perfect voor zijn.

Toen ik de drinkfles terughing begonnen ze gelijk te drinken, dus hij is goedgekeurd 😄.

• Bedankt 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Evee zei:

Iets minder voedselverspilling: koop in de bouwmarkt een stukje ketting wat ook aan een stop van een gootsteen zit (van die kleine balletjes). Zelfde effect, herbruikbaar.

Lijkt mij een beetje overdreven voor eens in de zoveel tijd 1 of 2 eetlepels rijst, maar als je zo'n ding nog hebt liggen of toch net bij de bouwmarkt bent, zeker een goede tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Lollie zei:

Lijkt mij een beetje overdreven voor eens in de zoveel tijd 1 of 2 eetlepels rijst, maar als je zo'n ding nog hebt liggen of toch net bij de bouwmarkt bent, zeker een goede tip!

Als iedereen eens in de zoveel tijd een eetlepel rijst weggooit, dan tikt dat hij elkaar toch aardig aan. Persoonlijk vind ik dat zonde. Mijn zoon moest 2 jaar geleden met karnemelk op het raam verven, in de tijd dat de supermarkten leeg waren. En dan zou je zeggen wat maakt een pak karnemelk meer of minder nou uit, maar het ging wel om 120 leerlingen. Ik heb de tekenleraar toen wel even duidelijk gemaakt dat wij niet spelen met eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-9-2022 om 19:19, Marjoleink zei:

Als iedereen eens in de zoveel tijd een eetlepel rijst weggooit, dan tikt dat hij elkaar toch aardig aan. Persoonlijk vind ik dat zonde. Mijn zoon moest 2 jaar geleden met karnemelk op het raam verven, in de tijd dat de supermarkten leeg waren. En dan zou je zeggen wat maakt een pak karnemelk meer of minder nou uit, maar het ging wel om 120 leerlingen. Ik heb de tekenleraar toen wel even duidelijk gemaakt dat wij niet spelen met eten.

Schilderen met karnemelk 🤣?

Je kunt wel zeggen dat het creatief is 😄. Maar in zo'n geval heb je ook in 1 keer heel veel karnemelk nodig denk ik (1 liter is best veel, 120 liter al helemaal).

Naar mijn mening vind ik de rijst wel meevallen. Als iedereen eens in de zoveel tijd een eetlepel rijst voor zijn konijnendrinkfles gebruikt (en iedereen zal het nooit zijn) dan ben je nog steeds niet heel veel rijst kwijt. En dan is het eigenlijk een keuze, of de konijnen door die eetlepel een schone drinkfles, of de eetlepel rijst (zonder eetlepel zeg maar 😄) opeten en daarmee net een iets groter laagje in je buik hebben. En dan kun je voor het avondeten 1 eetlepel minder eten klaarmaken. Als je bedenkt dat heel veel mensen zonder enige moeite rustig een heel bord eten weggooien, heb ik met zo'n eetlepel om de zoveel tijd niet echt moeite. Het wordt natuurlijk een ander verhaal als je nog zo'n kettinkje hebt liggen en dan toch voor de rijst gaat.

Maar dat is mijn mening; er zullen genoeg mensen dat niet met me eens zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .