Ga naar inhoud

Vriendinnetje voor Zout? Ik hoop zo dat het goed gaat!

Petradhd

Aanbevolen berichten

Ik heb net even een stuk tuin afgezet en Kerrie en Zout uit hun hok gelaten. Kerrie maakt binkies! Geen gezicht natuurlijk, dat logge beest met haar gigantische achterpoten maar geweldig leuk om te zien :clap:

Ik heb alleen geen batterijen voor mijn camera :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, batterijen ga ik denk ik zo meenemen als ik boodschappen ga doen.

Met Kummel gaat het minder goed, ik maak me toch wel zorgen. Ze eet niet, ligt maar een beetje te liggen en ze rilt. Ook piept ze als ik haar aanraak. Ik heb ze nu allebei naar de badkamer gebracht, en Peper zit nog in de vervoersbox. Er ligt allerlei eten en lekkers en hooi, en straks ga ik kijken of ze gegeten heeft. Zo niet, dan ga ik toch maar even naar de DA met haar. Haar darmen werken in ieder geval nog wel. Handig, zo'n stethoscoop in huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, de dierenarts kon niets vinden. Het is geen gas, en de darmen werken. Voor alle zekerheid heeft hij haar een beetje paraffine in haar bekkie gespoten, mocht er toch wat gas zitten. Aeropax wilde hij niet geven, omdat hij vermoedde dat het geen gas is. Hij heeft haar nagekeken, beluisterd, in haar bekkie gekeken of haar tanden/kiezen goed waren. Haar temperatuur is normaal (38,4). Ze heeft een injectie met een pijnstiller gekregen.

Hij dacht dat er een kleine kans was op baarmoederontsteking, maar wilde daar geen antibioticum voor geven zonder dat er een duidelijke diagnose is. Om de diagnose te stellen zou er een echo moeten worden gemaakt.

Ze zit nu weer in de badkamer, ik ga zo Peper terug naar zijn hok brengen en Kummel zoveel mogelijk lekkers aanbieden. Daarna laat ik haar met rust tot ik naar bed ga, en daarna heeft ze de hele nacht rust tot morgenochtend. Ze heeft toch wel een hoop meegemaakt de laatste dagen, eerst gedumpt worden bij de opvang, daarna gekoppeld worden, een lange autorit, in een vreemd hok... het is nogal wat voor een konijn :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig lijkt het allemaal nog mee te vallen. Waarschijnlijk is het inderdaad de stress van de laatste dagen. Hou haar toch maar goed in de gaten. Maarre hihi... daar twijfel ik niet aan dat je dit zult doen, je bent net als vele anderen hier een héél bezorgde moeder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beginnende baarmoederontsteking zou niet vreemd zijn in haar situatie (koppelen=hormonen op hol) ...

Onze Nena (voor jou BB tijd) stopte ook met eten door een baarmoederontsteking en bij de DA hing toen een ieniemienie beetje bloed (speldprikje) rond haar plasser...de DA twijfelde toen tussen blaas of baarmoederontsteking.

Ik hoop voor jou dat het dat niet is...want dat brengt je in een lastig parket... je hebt 2 opties... er vroeg bij zijn en het met antibiotica onder controle krijgen, wetende dat ze regelmatig kan hervallen en dat elke ontsteking haar hele lichaam (hart) aantast. Of het risico nemen en ineens doorbijten en laten castreren...moeilijke keuze want wij zijn onze voedster toen bij de castratie verloren...hartstilstand... door DA die konijnkundig is ,maar zéér weinig ervaring heeft met castratie voedsters...

Je hebt zelf een medische achtergrond dus je kan vast wat met deze info. Dat is ook de reden dat ik je ze zo vrijpostig geef...een gewaarschuwde vrouw hé... Maar ik duim en hoop voor jou en haar dat ze gewoon "een beetje van slag is" door al die heisa...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een probleem is ook dat haar leeftijd totaal onbekend is. Misschien is castreren dan wel een verstandige optie, ook met het oog op het risico van baarmoederkanker. Al zit ik er zo aan te denken dat het misschien verstandiger zou zijn in het geval van een baarmoederontsteking om haar eerst met antibiotica te behandelen zodat ze even bij kan komen en gezonder een eventuele castratie ingaat. Want gezien alles wat er de afgelopen dagen met haar gebeurd is lijkt een narcose en laparatomie (=open buik operatie) me veel te risicovol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het konijntje van Petra is hier afgelopen weekend binnen gebracht, het konijn heeft altijd los gelopen in de mensen hun tuin, ze is hier afgegeven aan de deur en voordat ik boe of bah kon zeggen waren de mensen meteen vertrokken. De eerste dagen zat ze in een hoekje wilde ook totaal niet eten, ik heb haar diverse dingen aangeboden en ze at niet als ik erbij stond, maar als ik 10 minuten later kwam was het weg. Ik kreeg haar wel weer aan het eten hier, aaien vertrouwen winnen en veel groen aanbieden, tenslotte heeft ze in de tuin gelopen. Mocht het niet gaan, mag ze altijd terug hiernaartoe, dan gaan we wel weer aan de slag met haar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft in ieder geval wat hooi geknabbeld. Verder kan ik er weinig van zeggen, ik heb haar niet meer gescheiden van Peper. Ze kruipt steeds bij hem en hij wast haar, ze zijn zo leuk samen. Ik was bang dat het meer kwaad dan goed zou doen om Peper bij haar weg te halen en naar zijn hok te brengen. Nadeel is dus wel dat ik nu niet kan zien hoeveel ze eet en of ze keutelt, maar de DA had geen aanwijzingen voor gas, verstopping of darmimmobiliteit. Ik kijk het dus tot vanmiddag nog aan voor ik verder ga denken wat te doen, rust is denk ik nu even het belangrijkste.

Met Kerrie gaat alles geweldig! Ze eet en drinkt goed, is nieuwsgierig en ondernemend en Zout is gek op haar. Hij is zelfs minder schuw nu zij bij hem is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha! Ik was vanmiddag lekker een beetje in de tuin bezig, en merkte dat de paardebloembladeren weer flink aan het groeien zijn. Toen heb ik een hele pol uit de grond getrokken en naar Kummel en Peper gebracht. En wat denk je? Ze twijfelde geen seconde, en ging er van eten alsof haar leven ervan af hing :clap: Niks bang, niks wegkruipen, gewoon een heel blij konijn dat heerlijk zat te knabbelen! En Peper was ook blij natuurlijk, die lust dat ook wel. Maar het gaat dus een stuk beter met Kummel, ik laat ze nog even in de badkamer (ga zo bij mijn vader eten, douche ik daar wel). Morgen kan ik het hok dan lekker schoonmaken zonder bemoeizuchtige konijnen, en dan kunnen ze weer lekker in hun hok. Hun ren is verdorie groter dan mijn badkamer :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .