Ga naar inhoud

Medicijnen verstoppen in witlof?


Cheeta26

Aanbevolen berichten

Pieter moet nu 2 keer daags antibiotica en pijnstilling tot de controle bij de DA maandagochtend. Hij heeft nu 2 keer medicatie gehad van ons in zijn bekje. Hij heeft een bultje bij zijn kaak.  Waarschijnlijk door te lomp door de ren rennen omdat ik met brokjes kwam. 

Heb de artikelen gelezen over inwikkelen en kop vasthouden. Maar omdat ie juist pijn heeft aan zijn kop vindt ik dat lastig. 

 

Bij de groenteschotel is hij echt verzot op witlof. Zou ik iets met die witlof kunnen doen en daar de medicatie op kunnen doen? Het is vrij vloeibaar spul helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op witlof kan zeker, maar vaak trappen ze daar niet lang in omdat witlof van zichzelf niet sterk ruikt. Vaak werkt een blaadje peterselie of basilicum wat beter, dat ruikt sterker. Soms vinden ze het lekker genoeg om zo uit het spuitje te slubberen, maar dat is wisselend per konijn en hangt ook af van het medicijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je hem al gevonden had, hier is het artikel met tips: https://www.bunnybunch.nl/informatie/hoe-geef-je-medicijnen-aan-een-konijn

 

Witlof kan werken, misschien dat je het tussen twee blaadjes kan doen, witlof is wel een beetje een kommetje qua vorm, dus ook met vloeistof zou dat moeten lukken. Of het werkt? Geen idee, maar je kan het toch gewoon een keer proberen? Als het werkt scheelt het veel stress. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijna alle pijnstilling/ontstekingsremmer en alle antibiotica zit erin dankzij peterselie en tussen 2 bladeren witlof. Maar vooral de witlof, wat is hij daar toch gek op. Veilig met de pootjes op de grond in zijn eigen prive eethoek want ik voer ze al apart. Hopelijk werkt het de komende 11 medicijnmomenten ook. Bedankt voor jullie tips.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .