Ga naar inhoud

Gebruik van comfort rustspray voor konijnen


Insta jolke16

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een vraag over het product van Beaphar konijnen rustspray. Ik kan er online bijna geen reviews over vinden en zou graag van andere mensen die het product kennen en hebben gebruikt willen weten hoe hun het vonden en wat voor effect het heeft. 
 

ik heb zelf 2 konijnen. Een super lief rammetje van 5,5 jaar (ik heb hem ook 5 jaar). Hij is echt een konijn naar me hart! Hij heeft geen gedragsproblemen en is super tam en ik heb een mega goede band met hem. Sinds een jaar en ongeveer 2 maanden heb ik mijn voedster, zij is helaas niet zo (logisch alle konijnen zijn anders). Zij is heel dominant naar hem, ze is vaak gestresst terwijl dat totaaaal niet nodig zou zijn. Ze is van karakter heel lief verder. Mijn ram is een echte goedzak en laat alles maar toe. De reden dat ik het product overweeg te gebruiken is omdat ik merk dat ze vaak stress heeft die niet nodig is(mijn ram heeft daar geen last van hij is super chill) ik zou haar graag op haar gemak brengen, ik heb al heel veel geprobeerd met vertrouwen en dat is er wel zolang ze in haar hok zit maar door alle stress buiten haar hok krijg ik niet eens de kans om haar rustig te maken omdat ze me eigenlijk negeert dan en alleen maar paniek aan het maken is in haar eigen hoofdje.

 

ik zou graag jullie mening horen over het product!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nog niet zo lang op de markt, ik denk dat er daarom nog niet heel veel reviews zijn.  Ik heb het zelf ook nog niet gebruikt, ik heb wel goede ervaringen met de bach rescue druppels. Maar dat is in jouw situatie denk ik niet heel handig omdat het over langere termijn gaat. 

 

De spray van Beaphar is op basis van feromonen. Heel anders opgezet. Ik verkoop het ook in de webwinkel, heb er ook al een aantal van verkocht, maar helaas ook nog geen terugkoppeling gehad (ook niets negatiefs, voor wat het waard is 😉 )

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi,

 

ik herken deze situatie van ons eerste koppel. Onze ram ook een goedzak en onze voedster een heel bang konijntje die van de straat via de opvang bij ons kwam. In het begin gromde/knorde ze regelmatig en haalde ook wel uit met haar pootjes. Nadat ze gecastreerd was en misschien ook doordat ze ouder werd, werd ze iets rustiger. Haar lieve maatje zal daar ook bij geholpen hebben. Als ze door de stress wat te fel naar hem reageerde, rende hij even achter haar aan maar dat was het dan ook. Net alsof hij haar even liet merken wat zijn grens was en dan was het weer klaar. Ze waren verder duidelijk gelukkig met elkaar.

We hebben haar zelf zoveel mogelijk met rust gelaten, daardoor ervoer ze ons op een gegeven moment niet meer als bedreigend. En durfde ze zelfs wel een brokje aan te nemen.

 

De voedster die we nu hebben, is ook een enorme stresskip. Ik was gister even in de ren aan het schoonmaken waarop ze meteen het hok inschoot en stampte. Alleen omdat ze het geluid niet thuis kon brengen denk ik. Lawaaierige merels vind ze ook heel eng….
Toen ze in mei bij ons gekomen is, schoot ze al weg zodra wij eraan kwamen. Nu komt ze kijken als ze je hoort. Onbekende dingen zijn nog steeds spannend maar ze is gelukkig met haar maatje (die heel relaxed is) en verder is het een kweste van tijd denk ik. Het zal nooit een relaxed konijn worden maar zolang er vooruitgang in zit en ze steun heeft aan haar maatje, ben ik al blij.

 

Wel lief dat je haar wilt helpen om wat meer ontspannen te zijn. Maar moet je haar niet oppakken om die spray toe te kunnen dienen ? Dat zou mijn konijn nog banger maken. Die druppels zou je dan wel mooi door het drinkwater kunnen doen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .