Ga naar inhoud

Hazel doet raar? als ze weet dat wij kijken

Zeepblok
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi,

Wij hebben zaterdag een vriendje voor onze Hazel gehaald bij Flappus. De koppeling daar ging goed, Barry deed heel lief voor Hazel maar Hazel was super bang. We konden ze naar 1,5 uur beiden meenemen. Thuis sloeg het om Hazel viel Barry soort van aan en had bek vol met vacht. tijdje later precies andersom. Wij Flappus bellen en dit was normaal maar geef ze nog wat meer ruimte. Toen hebben wij ze in de schuur gezet met een ren er nog bij. Dit ging meteen stukken beter en zaten ze lekker tegen elkaar. Alleen is nu het volgende: Als Hazel neit doorheeft dat wij kijken is ze lief. als wij kijken begint ze meteen achter Barry aan te rennen en hem proberen te bereiden. Dit doet ze eigenlijk alleen al wij kijken. is dit normaal? gaat dit vanzelf over? Barry stampt ofzo niet maar loopt er wel voor weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Is Hazel gecastreerd? Ik heb nog nooit een gecastreerde voedster gehad. Maar nu heb ik die voor het eerst. En ik moet zeggen het bevalt me uitstekend. Alle voedersters gingen de ram berijden. Haha ik hoop niet dat Hazel Barry gaat bereiden want dat betekent konijn op tafel voor de maaltijd.

Nee niet gecastreerd. Alleen Barry. Lijkt iets beter te gaan nu we ze in de woonkamer hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel heel erg onrustig en stressvol om ze steeds in een andere ruimte te zetten. Beter laat je ze op 1 plek, neutraal terrein waar Hazel niet haar territorium heeft, en laat je ze daar samen een aantal dagen tot weken, tot ze stabiel zijn. Alleen ingrijpen als het echt vechten is of als er urenlang teveel onrust blijft, waardoor ze niet kunnen bijkomen. Al die veranderingen maken de situatie nog veel heftiger voor de konijnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Eefje zei:

Het is wel heel erg onrustig en stressvol om ze steeds in een andere ruimte te zetten. Beter laat je ze op 1 plek, neutraal terrein waar Hazel niet haar territorium heeft, en laat je ze daar samen een aantal dagen tot weken, tot ze stabiel zijn. Alleen ingrijpen als het echt vechten is of als er urenlang teveel onrust blijft, waardoor ze niet kunnen bijkomen. Al die veranderingen maken de situatie nog veel heftiger voor de konijnen. 

Willen ze ook tijd in schuur laten nu. Daar waren ze rustigts en stonden ze vannacht ook. Vannochtend lagen ze rustig maar wel stuk uit elkaar.  Is het normaal dat het soms een stap terug gaat? Gister ochtend lagen ze no strak tegen elkaar 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is normaal. Koppelen heeft tijd nodig, de ene keer meer dan de andere. Ik heb koppels gehad die binnen een paar uur klef waren, mijn huidige koppel heeft maanden nodig gehad en blijft een beetje een kibbelstel. Een stuk uit elkaar gaan liggen is ook normaal, ik lig ook niet altijd maar tegen mijn vriend aan 💁.

Zorg voor rust, laat ze het zelf opknappen en houd het in de gaten, maar zit er niet teveel bovenop, dat geeft stress in een toch al spannende situatie. Er is eigenlijk niks wat wij als mensen kunnen doen om het te laten slagen, wel om het fout te laten gaan 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Eefje zei:

Ja, dat is normaal. Koppelen heeft tijd nodig, de ene keer meer dan de andere. Ik heb koppels gehad die binnen een paar uur klef waren, mijn huidige koppel heeft maanden nodig gehad en blijft een beetje een kibbelstel. Een stuk uit elkaar gaan liggen is ook normaal, ik lig ook niet altijd maar tegen mijn vriend aan 💁.

Zorg voor rust, laat ze het zelf opknappen en houd het in de gaten, maar zit er niet teveel bovenop, dat geeft stress in een toch al spannende situatie. Er is eigenlijk niks wat wij als mensen kunnen doen om het te laten slagen, wel om het fout te laten gaan 😅

Top. Dan kijken wij het nog even aan. Missen ons knuffeltje in huis nu wel haha. Zo kaal en stil

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .