Ga naar inhoud

Blaasontsteking?


dexenbobbi

Aanbevolen berichten

Ik zie net 2 donkere vlekjes op het poppenbedje van Dex en Bobbi. Ze zijn beide zindelijk (en geholpen) en plassen altijd in hun toiletbak. Ik heb de 2 vlekken gedept met keukenpapier om te zien wat het is en ik denk een rode verkleuring te zien. Betekent dit dat 1 van hun een blaasontsteking heeft?

 

Ik heb geen andere plasjes in het hok gezien en ik weet ook niet van wie ze zijn. De plasjes in de toiletbak lijken niet anders te zijn van kleur. Ze gedragen zich beide normaal.

 

Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt van een bezorgd konijnenbaasje.

042434CF-3F00-4E56-A7A6-9F158C5B7C52.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ze misschien iets te eten gegeven waar hun urine van zou kunnen verkleuren? Ik zou ze in ieder geval de komende dagen goed in de gaten houden. Blaasontsteking herken je aan lang op de toilet zitten in een rare houding bijvoorbeeld. Het kan natuurlijk altijd een keer gebeuren. Als je je echt heel erg zorgen maakt kun je altijd een afspraak bij de dierenarts maken voor beide. Op zich zou je wel een pijnreactie verwachten als de dierenarts ze onderzoekt. Maar wat ik al zei, het kan ook iets wat ze hebben gegeten zijn. Salie en wortel zijn bij mij zo al 2 dingen die ik bedenk die urine verkleuren. Er zijn er nog meer hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Kolino zei:

Heb je ze misschien iets te eten gegeven waar hun urine van zou kunnen verkleuren? Ik zou ze in ieder geval de komende dagen goed in de gaten houden. Blaasontsteking herken je aan lang op de toilet zitten in een rare houding bijvoorbeeld. Het kan natuurlijk altijd een keer gebeuren. Als je je echt heel erg zorgen maakt kun je altijd een afspraak bij de dierenarts maken voor beide. Op zich zou je wel een pijnreactie verwachten als de dierenarts ze onderzoekt. Maar wat ik al zei, het kan ook iets wat ze hebben gegeten zijn. Salie en wortel zijn bij mij zo al 2 dingen die ik bedenk die urine verkleuren. Er zijn er nog meer hoor.

Ze hebben niets andere gegeten dan anders. Als ik straks weer nieuwe plasplekjes zie ga ik sowieso even met de dierenarts bellen. Ga donderdag op vakantie en wil hun oppas daar liever ook niet mee opzadelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .