Ga naar inhoud

wat moet ik doen mijn konijn is misschien zwanger

Delen

Aanbevolen berichten

ik heb twee konijn de voetster is dus denk ik zwanger wat moet ik doen we zijn er niet op voorberijd kunnen we wat tipps krijgen want mijn konijn is samen gezet met een mannetje die we ook hebben maar we waren op reis dus weten we niet hoelang ze al zwanger is en het hok is zo gemaakt dat er een stuk riool buis tussen de twee hokken maar we willen dat ze nog elkaar zien met kippen draad dus maar mijn voetster maakt hollen onder de grond voor het nestje dus a.u.b. help ons doei

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst zou ik zorgen dat de ram gecastreerd wordt en er voor zorgen dat hij echt niet meer bij de voedster kan komen. De draagtijd van een konijn is ongeveer een maand, aan de hand daarvan zou je dus ongeveer kunnen berekenen hoelang ze minimaal of maximaal zwanger kan zijn. Dat ze een nest ondergronds maakt is niet heel handig, omdat je dan geen zicht hebt op wat er gebeurd en wanneer het nest is geboren. Hoe oud zijn je konijnen?

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die ram al 4 weken bij de voedster kan, is ze vandaag of morgen uitgeteld.

Leuk dat je op het forum bent!

Ik denk dat je ouders hier moeten komen lezen en voor het nest jongen moeten zorgen. Samen kun je veel leren.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er erg in dat je voedster direct na de bevalling weer zwanger kan worden. Dus als ze nog niet uit elkaar zijn, dan is dit het moment om ze uit elkaar te halen en de ram te laten castreren.

Kippengaas is trouwens niet sterk genoeg voor konijnen, dat bijten ze kapot. Als jouw ram heel graag naar je voedster toe wil, dan houdt kippengaas hem niet tegen. Beter kun je volièregaas gebruiken, of zorgen dat ze elkaar niet kunnen zien.

Hier vind je info over nestjes:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/onverwacht-nestje

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoelang hebben ze bij elkaar gezeten? Een paar seconden is genoeg voor de ram om de voedster te bevruchten! D'r op en d'r af en het is gebeurd voor je er erg in hebt, helaas. Ik hoop natuurlijk voor je dat ze niet zwanger is geraakt, maar die kans lijkt me best aanwezig als ik je verhaal lees.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Kolino zei:

Hoelang hebben ze bij elkaar gezeten? Een paar seconden is genoeg voor de ram om de voedster te bevruchten! D'r op en d'r af en het is gebeurd voor je er erg in hebt, helaas. Ik hoop natuurlijk voor je dat ze niet zwanger is geraakt, maar die kans lijkt me best aanwezig als ik je verhaal lees.

3 a4 weken hoezo is daar iets mis mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, dat is dus een bewust pretnest. En daar zijn we hier echt geen fan van met alle problemen die er al zijn met het konijnenoverschot. Om die reden staat het zelfs in de forumregels waar je bij het aanmelden mee akkoord gaat. Jouw topic krijgt om die reden ook een slotje. 

Bunnybunch is geen fokkersforum en promoot vooral het adopteren van konijnen uit konijnenopvangen. Dat is ook de reden dat wij alleen een vragenforum hebben voor onverwachte nestjes en geen onderdeel voor konijnenfokkers. Nu je gerichte raad gekregen hebt, wordt dit topic gesloten.

Informatie over fokken & nestjes is hier te vinden:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/category/Voortplanting

Regels van ons forum vind je hier:
https://www.bunnybunch.nl/algemene-voorwaarden-forum

• Verdrietig 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .