Ga naar inhoud

Arm konijn

Muisie
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of dit iemand boeit maar ik wil het gwn ff zeggen om mijn irritatie kwijt te raken. Bij mij in de straat woont een meisje van zes met een broertje van 2. Ze hebben een konijn maar geen verstand van konijnen en de ouders ook niet. Nou loopt ze dus heel vaak met dat konijn over straat, soms tilt ze hem en soms in zo'n poppenkinderwagen. Maar dat broertje vooral gebruikt dat konijn als een voetbal ofzo, hij gooit dat beestje op de grond en het ergste vind ik, hij slaat hem en ook hard. Ik heb er meerdere keren wat van gezegt maarja luisteren doen ze niet.

• Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja mijn moeder heeft de moeder van dat meisje als WhatsApp contact en heeft het gezegt maar we hebben nog geen antwoord gekregen. Ik wilde het ook wel bij hun voordeur zeggen maar ik denk dat ze Marokkaans zijn en al sde vader van dat meisje er niet is mag die vrouw niet open doen voor vreemden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me goed als je moeder het contact daarover heeft met de ouders van die kinderen. Je mag best je zorgen uiten. Het doet mij denken aan het verhaal wat een monteur mij vertelde over een meisje dat een konijn als pop gebruiken en dus met het konijn op z'n rug liggend rondjes ging lopen. Of een klasgenootje ooit dat een konijn een touwtje om de nek had gedaan om mee te wandelen. Dat kunnen die konijnen dus niet navertellen. Ik vind dat je als ouder de verplichting hebt om toezicht te houden op wat je kinderen met een huisdier doen en ook ingrijpt waar nodig. Konijnen zijn gewoon niet geschikt voor kleine kinderen.

• Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hun moeder heeft alleen maar gezegd dat het klopt dat het jongetje van 2 idd niet zo goed snapt hoe er mee om moet gaan en dat ze soms met het konijn naar de speeltuin gaan om "lekker" met hem te rennen aangezien hij geen ren heeft. Ik blijf het zielig vinden, het liefst stopte ik dat konijn gwn bij muis maar dat gaat niet 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat het niet goed is, maar het doet me een beetje aan mezelf denken.

Ik was echter al een stuk ouder dan 2 jaar.

Mijn konijn Stamper was mijn alles in die fase van mijn leven, ik heb dan ook echt nooit slechte bedoelingen met hem gehad.

Stamper was zo tam, we konden uren knuffelen samen. Ik nam hem ook mee naar buiten, in de poppenwagen naar de dierenarts en gewoon in mijn armen naar het schoolplein achter ons huis om met hem in de zandbak te spelen. Toen dacht ik dat het allemaal goed en leuk was wat ik deed, mijn ouders hadden ook geen verstand van konijnen en er was in die tijd ook gewoon een stuk minder over bekend. Nu weet ik dat het helemaal niet goed was wat ik deed en mijn kinderen zouden dit ook nooit mogen.

Èèn ding weet ik echter zeker en dat is dat ik altijd super veel van Stamper gehouden heb ❤️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap ook wel dat jonge kinderen dat doen, het is en blijft een beestje wat er schattig uitziet(en meestal ook is) en dan zeker als ze tam zijn is het verlijdelijk om dat soort dingen te doe, ik had het waarschijnlijk ook gedaan als ik op die leeftijd een tam konijn had maar dat had ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-8-2022 om 21:12, Muisie zei:

Ja heb ik gezegd maar dan denken die mensen dat ze er wel verstand van hebben en dat dat konijn het leuk vindt. Dit is al hun 2de konijn in korte tijd, de ander is dood gegaan door een haas ofzo?? ik snap niet wat ze bedoelen.

oke maar zeg ook dat ze niet alsof moeten doen en waarom ze nu nog een konijn hebben zeg hun dat ze het konijn naar het asiel of zo moeten brengen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap dat het lastig en frustrerend is. Helaas schiet de wetgeving ook gewoon tekort en is er dus weinig wat je er aan kan doen. Het is triest voor het konijntje 😢

Als je het broertje het konijn ziet slaan of schoppen is dat wel iets wat je kan melden (misschien kunnen jouw ouders dat), dat is iets voor de dierenpolitie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Vandaag deden ze het weer, en ik moest al naar buiten dus ging ik er ook wat van zeggen. Loop ik dus naar dat meisje van het konijn en zeg ik zo van 'Hoi ik had al een keer of 5 gezegd dat ie het niet leuk vindt he', verder zei ik niks. Wordt dat meisje helemaal boos op mij en zegt ze dat mijn konijn lelijk is en mij haat en stom is (ze heeft mijn konijn nog nooit gezien maar oke..). En toen had ik ook beetje ruzie met m'n ouders, omdat ik me er van hun niet mee mag bemoeien, en ik snap ook wel dat het niet mijn konijn is en dat ik niks over te zeggen heb, maar als ik dat konijn kan helpen waarom zou ik dat dan niet mogen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .