Ga naar inhoud

Watvoor hooi geven jullie? (Grote zakken?)


Jonna

Aanbevolen berichten

Hallo 😊

 

Tot nu toe geef ik mijn konijnen steeds barni-kruidenhooi maar ook een doos met 6 kleine zakken gaat er snel doorheen en ik ben op zoek naar een goedkopere oplossing (een grote baal hooi?). Ik vroeg me af of er mensen zijn die iets kunnen aanraden waar het redelijk vers te bestellen is en de konijnen het lekker vinden. Of gewoon een grote zak kwalitatief goed hooi. Iemand tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook lang het pets own choice premium hooi gegeven en werd hier goed ontvangen. Nu kan ik bij de opvang waar ik vrijwilliger ben zakken hippo hay kopen in het winkeltje, dat is makkelijker dan bestellen. Soms rij ik naar een boer voor een grote baal, is wel een stuk goedkoper en prima kwaliteit, maar ook onhandig en dat kan alleen op zaterdagochtend of dinsdagavond, dus vaak te veel gedoe.

 

 

Ik heb ook altijd nog wat zakjes kruidenhooi, maar dat geef ik als lekkers af en toe erbij. Ik wil niet zonder zitten, als Apollo haakjes heeft eet hij dat vaak als een van de laatste dingen nog wel. Maar te duur om dagelijks grote hoeveelheden te geven.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Evee zei:

Ik geef twee soorten. Het pets own choice premium weide hooi, 4 kg verpakking, daar mix ik zelf kruiden door. En het bunny nature vers grashooi ( dat is wel favoriet). Ik heb per koppel 2 ruifjes, ik doe per ruif een hooisoort.

Oja ik zie dat de 3kg zak van bunny nature hetzelfde kost in verhouding als de 6 kleine zakjes van barni. De premium hooi is in verhouding wel wat goedkoper. Ik ga het allebei eens proberen denk ik. 

Ik zie ook wel balen hooi te koop op bol.com bijv maar die reviews zijn erg afwisselend of er staan nog maar een paar reviews. Een baal van 15kg is natuurlijk wel nog wat goedkoper als dat een beetje oke hooi is 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Ik heb de grote groene balen van de Welkoop 15 kg hooi compact voor 13,95. Als extraatje doe ik er wel eens duurder hoor bij maar al onze konijnen aten en eten dit met smaak.

15 kg? Heb je zulle grote hooibalen bij de welkoop? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had altijd hooi van de boer, vorig jaar was dat zo slecht dat ik toen ook dieza kruidenhooi en vitakraft bergweidehooi had. Nu weer prachtig paardenhooi van een natuurweide en dat wordt zo veel beter gegeten dan alles wat in zakken te krijgen is! Blij dat het weer een beter hooi jaar is, want dat scheelt veel geld. 5 euro voor een baal van 15-20 kilo zoiets. Alleen wel opletten wat je koopt. Als het geschikt is voor paarden is het ook goed voor konijnen.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 30-8-2022 om 09:19, WOKKY zei:

Ik heb hele kieskeurige beesten. Maar het hooi van bij Heu Tom gaat er hier prima in. Duurder dan de boer, maar goedkoper dan de dierenwinkel.

Fijne tip!! Ik heb zojuist mijn proefpakket van Heu Tom binnen gekregen en kruidenheu vielen ze meteen op aan!

 

Mijn konijnen zijn echt ontzettend kieskeurig en helemaal verzot op het oostenrijkse alpenhooi van Dtails, maarja ik was ivm de stijgende prijzen (de zakken zijn in 1 jaar van 11 euro voor 4 kilo naar 18 euro gegaan...) en het eenzijdige eten (ik wil liever niet afhankelijk zijn van maar 1 soort ivm de levering en problemen daarmee) op zoek naar andere soorten. Maar dat is lastig. De hele logeerkamer ligt nu vol met zakken hooi die de snuffels niet zo graag blieven en ik dus maar in hun toiletbakje gebruik xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga toch ook maar eens onderzoeken of ik in de buurt hooi bij een boer kan krijgen. Met de komst van mijn ram Fiver heb ik nu twee goede hooi eters. Er moest bij het toilet zelfs een extra hooiruifje bij. Zeker nu het kouder wordt, gaat het hard met het hooi. Dat terwijl in de winkel de prijs steeds verder omhoog gaat. Morgen maar eens op onderzoek uit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

Boven de 40 euro gratis. Anders 3,95 zag ik.

Plus €2,25 toeslag per zak.

Ik vind het nadeel bij Welkoop dat het heel strak geperst is. Ik heb last van mijn handen en ik krijg het moeilijk uit de zak, bij Dieza gaat dat beter. Zo heeft iedereen zijn eigen afwegingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Marjoleink zei:

Ik heb last van mijn handen en ik krijg het moeilijk uit de zak, bij Dieza gaat dat beter. Zo heeft iedereen zijn eigen afwegingen.

Klopt helemaal. Daar heb ik ook moeite mee. Ik begin vaak bij een hoek. Maar dat is inderdaad een nadeel en elk nadeel heeft zijn voordeel dat het pak niet zo groot is. 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .