Ga naar inhoud

Konijntje gaat voor het eerst naar een vakantiepension, wat nu?

Cece
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal! 

Mijn konijn (gecastreerde mannetje, 5j) moet voor het eerst een paar dagen in een pension gaan logeren. 
Ik vind dit doodeng. De kleine man is mijn alles en ik vind het bijzonder spannend om hem een paar dagen achter te laten en wil het hem zo comfortabel mogelijk maken. 

Zijn er tips over wat ik hem kan meegeven zodat hij zich comfortabeler gaat voelen op zijn logeerplekje? 
Ik neem sowieso zijn eigen voeding mee en wat snacks die hij lekker vind en een mandje waar hij vaak in slaapt. Zou ik ook een tshirt ofzo met mijn geur erin meegeven? Is dat iets waar konijnen wat aan hebben haha? 

Mensen verder nog tips of advies?

Dankjewel alvast 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nu pas dat je helemaal geen reacties hebt gekregen, sorry! 

Ik zou eerder iets van een veilig mandje, speeltje,  huisje of tunneltje dat bekende geur heeft meegeven, maar mijn ervaring is dat konijnen nieuwe gebieden snel genoeg eigen maken door het met geur te markeren (keutels, urine, kinnen). Het komt dus vast wel goed 🙂 Een t'shirt zou ik niet meegeven, omdat dat niet veilig is als ze er aan knagen. Misschien doet hij dat thuis niet, maar in een vakantieopvang zitten ze toch anders, vaak wat kleiner verblijf, en dan zul je net zien dat hij er aan gaat eten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .