Ga naar inhoud

Hoe wordt ze zindelijk?


Muisie

Aanbevolen berichten

Ik denk als eerst dat hier al wel topics van zijn(ben misschien beetje te lui om die te zoeken)maar goed. Ik heb een paar dagen geleden een wc voor muis gekocht maar echt gebruiken doet ze nog niet. Ik weet niet of ze al in de puberteit zit en dat daarom doet of dat ze het gewoon niet snapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gewone simpele toiletbakjes en bij mij hangen de ruiven aan de muur of ik leg er hooi in. Het hooi is inderdaad wel een belangrijke factor om ze zindelijk te krijgen, hooi eten en keutelen is iets wat ze graag tegelijk doen 😄 Verder kun je uitproberen wat werkt van bodembedekking en wat de handige plek is om hem neer te zetten. 

 

Heb je de tips in het artikel over zindelijkheid al gelezen? 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnen-zindelijk-maken

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om Fluffy en Pip zindelijk te maken had ik alle bodembedekking uit het hok gehaald en alleen houten kattenbak korrels in de wc bak gedaan. Alle keutels die naast de wc gingen heb ik er steeds met de hand ingelegd en plasjes die ze naast de wc deden ruimde ik op met keuken papier en het vieze papier legde ik dan in de wc bak. In het begin had ik overigens wel 3 wc bakken in het hok, die allemaal gebruikt werden. Langzaam maar zeker heb ik dit terug gebracht naar 1 bak. 
Inmiddels zijn ze zo goed zindelijk dat ik gewoon stro in hun schuilhok kan leggen zonder dat ze het onder plassen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was al zo blij dat het redelijk ging maar nu plassen ze soms toch in het kale hok en hebben ze volgens mij ook n de zandbak geplast en daar ben ik  niet blij mee.

Misschien morgen maar gelijk nieuw zand erin doen want anders blijven ze het doen.

Maar de tip van het keukenpapier kan ik ook eens toepassen. Maar nog steeds komt het meeste in de PeeWeebak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .