Ga naar inhoud

Baarmoederhalskanker??


Iris_1D

Aanbevolen berichten

Hoihoi,

 

Lilo is schijnzwanger, en haar buikje voelt anders aan. Echt alsof er een soort bobbels in zitten. Ik dacht eerst dat het een gewone zwangerschap was, maar dat blijkt niet te kunnen aangezien ze dan al eerder een nestje hadden moeten hebben.

 

Ik heb nu het schuilhok licht en tochtvrij gemaakt zodat Lilo lekker verder kan gaan met haar nestje.

Maar nu ben ik bang dat ze schijnzwanger is vanwege baarmoederhalskanker. Zou dat kunnen en hebben jullie tips voor de schijnzwangerschap??

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Schijnzwangerschap hoeft geen baarniederkanker te betekenen hoor, gezonde konijntjes worden dat ook wel. Zelfs gecastreerde voedsters soms nog. Het is hormonaal. Vaak zie je het na koppelingen en in het voorjaar. Ongecastreerde voedsters zijn wel vaker, langer en knorriger schijnzwanger. 

 

Laat het nest een paar dagen liggen, als je het te snel weg haalt beginnen ze opnieuw en zeker als ze ook eigen vacht of die van een maatje plukken is dat niet zo ideaal. Laat het dus een paar dagen / weekje liggen en dan haal je het bij de eerst volgende verschoonbeurt gewoon weg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .