Ga naar inhoud

Hoe kies ik wie bij wie moet?

YvonneH

Aanbevolen berichten

Ik wilde Fuzzy over een paar maanden aan Knuffel proberen te koppelen. Doordat Knuf gister jammer genoeg is overleden gaat dat natuurlijk niet meer. Ik moet nu dus gaan kiezen tussen Lucky en Snuffel. Allebei deze dames wonen nu samen met Kobus. In het begin lag Lucky het meest bij Kobus en zat Snuf ook nog weleens alleen beneden als de andere 2 boven zaten. De laatste tijd heeft Luck het een beetje op Snuf voorzien. Ik vind regelmatig haar van Snuf in het hok en als ik eraan kom dan word Snuf snel weggejaagd door Lucky en dan niet heel even maar meteen 2/3 rondjes door het hok. (ze heeft nog geen wondjes ofzo) Nu ligt Snuf volgens mij het meest bij kobus en zit Luck vaker ook alleen. Kobus vind allebei volgens mij nog gewoon lief maar als Luck achter Snuf aanzit bestraft Kobus haar wel weer op zijn beurt.

Lucky is altijd het laagst in rang geweest, eerst bij Knuf en later in dit groepje. Maar beide hebben nog nooit echt lelijk gedaan tegen Kobus.

De vraag is nu: Hoe beslis ik wie er nu straks met Fuzzy mag samenwonen?

Ik neem aan dat ik van te voren een idee moet hebben want ik wil geen problemen dat het niet gaat en dat Kobus ze ook niet meer accepteerd.

Ik snap wel dat je het nooit zeker weet, maar ik zou graag iig een idee hebben of is daar echt niets van te zeggen? Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Groetjes Yvonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou in eerste instantie proberen lucky aaqn fuzzy te koppelen....

aangezine je zelf schrijft dat ze altijd het "buitenbeentje"is geweest... en de underdog is zeg maar...

lukt dit niet kun je altijd nog proberen om snuf aaqn fuzzy te koppelen.

uit je verhaal te lezen lijkt het mij alsof snuf en kobus toch een hechter stel zijn dan lucky en kobus!

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, Snuf lijkt nu idd closer met Kobus. In het begin was het andersom. Mijn gevoel zegt ook Lucky maar ik vind het zo moeilijk omdat ze allebei gek op Kobus zijn. Vandaar dat ik heel benieuwd ben naar jullie (iig de jouwe:))

Moet ze tegen die tijd eigenlijk eerst een paar dagen apart of kan ze gewoon van het groepje in een keer naar Fuzzy?

Link naar reactie
Delen op andere sites

jij kent je konijn het beste! uit je verhaal te lezen zou ik zeggen ga voor lucky!

wellicht dat lucky er alleen maar gelukkiger op word doordat ze nu ook de volle aandacht van een man krijgt!

ik zou zelf er voor kiezen om lucky even een dagje apart te houden....

maar dat is meer een gevoel... ik denk dat weggehaald worden uit de ene en gelijk bij de andere gezet worden ook wel wat stress met zich mee kan brengen...

zo zou ze even een dagje kunnen acclimatiseren...

maar nogmaals.... dat is gewoon een gevoel wat ik erbij heb!

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk wel dat het Lucky word. Tenzij er de komende tijd nog iets veranderd of iemand een hele goede reden geeft om het niet te doen:bunny1:.

Maar zoals ik al zei het duurt nog even want fuzzy moet eerst gecastreerd worden en dan moet het buiten ook nog eens warm genoeg zijn want hij zit nu binnen.

Maar goed als de dames nu heel erg ruzie krijgen weet ik iig wie ik zolang apart moet zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja onderdanig... dat is lastig. Beide dames zijn niet de baas maar wel beide erg eigenwijs. ik heb ooit eens een filmpje aan Cindy laten zien (ging toen over ruzie bij het eten) en zij zei dat het niet leek of beide naar Kobus luisteren, vandaar. Nu is het zo dat Kobus beide dames terechtwijst als ze iets fout doen en dat pikken ze wel maar 2 seconden later zullen ze het wel weer proberen zeg maar. Lucky zit vaak achter Snuf aan die dan wegrent maar daarna ook gewoon weer terugkomt. Daarbij viel ze Zaterdag Knuf aan door het gaas toen ze even in de ren liep (Elmo werd niet aangevallen maar ze rende wel meteen naar z'n hok). Dus onderdanig, ik weet het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .