X_Dominique Geplaatst: 18 augustus 2022 Delen Geplaatst: 18 augustus 2022 Hoi iedereen, Ik heb jullie hulp nodig! Wij hebben nu ongeveer 4 maanden geleden binky gekoppeld bij de opvang. Na een maand ongeveer ging het eindelijk de goede kant op , elkaar wassen , bij elkaar liggen en samen eten. Nu gaat het de afgelopen paar weken mis .., Fancy loopt door de hormonen de hele dag achter binky aan , hij wordt nukkig en zet haar weer op haar plek. Nu de laatste paar dagen wordt het steeds erger , tot bijna boksend aan toe staan ze soms bij elkaar terwijl ze daarna zo een paar uur tegen elkaar aan gaan liggen en zij hem wast ... Komt dit weer goed zodra fancy geholpen wordt ? ( 19 sept ) Of is het nu toch geen goed koppel en moet ze weg ? En wanneer moet je ingrijpen ? Klap nu soms wel in mn handen als het echt heel hard achter elkaar gaat .. Beetje lang verhaal maar hoop dat iemand kan helpen ! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 18 augustus 2022 Delen Geplaatst: 18 augustus 2022 Hoe oud is fancy? Hier staat veel uitleg waarom koppels soms niet meer samen gaan: https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnen-vechten-her-koppelen-van-konijnen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
X_Dominique Geplaatst: 18 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2022 Ze is bijna 1,5 jaar , ja heb het gelezen maar kom er niet helemaal uit omdat ze vannacht vaak "ruzie" hebben gehad en dan vanmorgen de hele morgen strak tegen elkaar aan liggen .. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 18 augustus 2022 Delen Geplaatst: 18 augustus 2022 Dan zou ze al een eind uit de puberteit moeten zijn. Kan best hoor, dat ze met castratie wat meer rust gaan vinden. Zitten ze wel altijd in dezelfde ruimte? Hoe groot is de ruimte? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
X_Dominique Geplaatst: 18 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2022 Merk wel dat de puberteit er nog is inderdaad. Ze zitten altijd in dezelfde ruimte namelijk de gehele woonkamer en gang hebben ze tot hun beschikking. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suze1234 Geplaatst: 18 augustus 2022 Delen Geplaatst: 18 augustus 2022 Hi Dominique, ik kan je helaas niet helpen want heb geen idee maar mag ik wel vragen waar je jouw konijn hebt laten koppelen? Ik begreep uit een andere post dat jij (net als ik) in Apeldoorn woont. Zou graag horen waar je hebt gekoppeld en of je tevreden was (afgezien van dat ze nu een beetje ruzie hebben 😬…) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 18 augustus 2022 Delen Geplaatst: 18 augustus 2022 4 uren geleden, Suze1234 zei: Zou graag horen waar je hebt gekoppeld en of je tevreden was ( Ik woon op de Veluwe en ben een keer in Brabant ergens geweest en later bij Huize Pluis. Bij Huize Pluis werd er gekoppeld. Daar namen ze ongeveer een drie kwartier voor. Nu had ik een leuk konijn gezien via googelen bij Kaatje Keutel. Ik had zelf een leuk lief hangoordwergje. Ik heb een afspraak gemaakt en ben naar Lelystad gereden en moest de voedster daar laten. Ik kreeg al gauw bericht dat het konijn dat ik uitgezocht had geen match was en dat ze een ander konijn uitgekozen hadden. Na een dag of vijf kon ik het stel ophalen en het was een geweldig huwelijk. Wat erg leuk was toen ik het span ging halen zat mijn eigen voedster met haar rug naar me toe. Ik riep haar naam en ze kwam meteen naar het gaas. Dat vond ik zo schattig. Ze nemen daar de tijd en hebben veel kennis en weten veel over de konijnen af. Afstand vind ik geen bezwaar. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suze1234 Geplaatst: 19 augustus 2022 Delen Geplaatst: 19 augustus 2022 Dank je To van de Veluwe! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 20 augustus 2022 Delen Geplaatst: 20 augustus 2022 Kan de castratie iets naar voren gehaald worden? Dat gedrag heeft niet per se met puberteit te maken, ik heb een voedster dan 2.5 gehad die ook vreselijk hormonaal was. Na haar castratie was dat helemaal over en ook rust in het koppel. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
X_Dominique Geplaatst: 10 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 10 september 2022 Sorry voor late reactie , krijg geen meldingen binnen en had vakantie , ik heb fancy bij flappus in zwolle vandaan. Hele aardige mensen werken daar en de koppeling ging heel rustig en netjes. Ze hadden alle tijd en waren erg kundig. Castratie kon helaas niet naar voor gehaald worden omdat de konijnen dierenarts met vakantie is , kon wel als het echt moest bij een ander maar heb toch wat meer vertrouwen in die van onszelf 🙂 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten