Ga naar inhoud

Het Lilo en Stitch dagboek

Iris_1D
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi, hierbij het dagboek van Lilo en Stitch. Mijn 2 konijnen die ik sinds vandaag heb. 

Gisteren heb ik als eerste het hok schoongemaakt, en naar aanleiding van wat ik daar zag heb ik besloten de verzorging op mij te nemen. Ik heb Stitch gisteren gewassen ivm heel veel poepvlekken die ik er echt niet uit kreeg en zelfs knippen deed zeer omdat het zo dicht op de huid zat. Tijdens het wassen vielen mij een aantal schilferplekken en kale plekken op. Ook heel veel witte puntjes. Dit deed mij denken aan vachtmijt, en er zat een nagel los, en als je aan het pootje zat ging ze helemaal trillen, en daarom heb ik de keuze gemaakt zo snel mogelijk een afspraak te maken bij de dierenarts. Ook heb ik het hok uitgebreid met een ren. Zo hebben ze genoeg bewegingsruimte.

Vanochtend heb ik de dagbesteding op hun *hottentothaas* gegeven en gezegd dat als het voor hun teveel moeite is, dat ik de verzorging wel op mij wilde nemen. Dit was goed, dus vanaf nu zijn het mijn verzorgnijntjes. Ik mocht ze ook namen geven. En ik heb gekozen voor Lilo en Stitch. Ik ben gelijk gaan shoppen met het budget van de dagbesteding. En ik heb een toilet gekocht, ik ga proberen ondanks dat ze al aardig op leeftijd zijn, geschat rond de 8 a 9, ze toch nog zindelijk te maken. Kattenbakkorrels, kruiden voor in het hooi, en een hoes voor om de waterfles zodat ze toch nog koud water hebben ookal is het zo warm. Ik heb de ice pod net in het verblijf gelegd. En vanavond als het weer wat afgekoeld is mogen ze lekker even op het gras. 

Ook heb ik vanochtend gelijk een afspraak gemaakt bij de dierenarts voor morgen om 11 uur. Ze krijgen even een lichamelijke check up, geslachtsbepaling (om het even zeker te weten) er wordt naar de tandjes gekeken. En even naar de nagel en mogelijke vachtmijt van Stitch gekeken. Mocht het vachtmijt zijn dan worden ze allebei behandeld.

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

En wij zijn nieuwsgierig met jou. Als het maar geen dure grap wordt. Is het een vaste dierenarts die altijd ingeschakeld wordt bij de zorgboerderij? Zo ja dan kent hij de situatie en anders maar vertellen. Misschien is hij dan schappelijk met de prijs van het consult etc.

Het is een vaste dierenarts. Maar alle kosten die gemaakt worden, worden betaald door de zorgboerderij zelf. Ik hoef niks te betalen. Dus dat is fijn.

Ik ben net terug, Stitch heeft vachtmijt en een schimmelinfectie. Ik moet ze allebei behandelen met een shampoo en een spray. Ze staan nu tijdelijk binnen omdat ze nat zijn en ik het daar buiten wat te koud voor vindt. Ze hebben zonet een injectie gekregen, maar heb ze ook gelijk gewassen en geborsteld. Zometeen als ze een beetje droog zijn spray ik ze in. 

Stitch heeft ook iets met zijn gewricht waar de nagel aan vast zit. De dierenarts zei dat hier verder niks aan hoefde te gebeuren. Maar het wel kan kloppen dat hij er wat last van heeft als de nagel net verkeerd zit. Ik moest zorgen dat de nagel niet te lang wordt. Dus daar ga ik rekening mee houden. 

Blijkbaar klopte de weegschaal ook niet. Want bij de dierenarts was Lilo 2 kilo nog wat, en Stitch was 1.7 kilo. Dus ik kan ze ook wat meer brokken gaan geven. Maar daar wacht ik even mee tot ze wat hooi gaan eten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal je een fijn gevoel geven dat je bij de dierenarts geweest bent. Dat wordt met minder zorgen naar bed gaan vanavond. Goed van je joh! Ook dat je dat aan durfde te kaarten en ook goed dat je zo'n fijne reactie van de zorgboerderij kreeg.

Probeer eens lekker hooi. Die balen van die boeren zijn niet altijd geweldig. Mijn ervaring is als paarden het hooi lusten konijnen het ook eten en paarden kunnen zeer kieskeurig zijn, is mijn ervaring.

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat niet goed met Stitch. Hij zit heel stil, beweegt amper en hij eet niet. Ik ga hem nu dwangvoeren met een mix van wat brokjes, bananenpuree van olvarit en een klein beetje lijnzaadolie. En dan hopen dat hij weer wat energie krijgt. En ik meet gelijk even zijn temperatuur op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Okki zei:

Oei, ik zou ook zo snel mogelijk contact opnemen met de dierenarts! Je zit nu net voor het weekend en misschien heeft hij nog medicijnen nodig, darmstimulans bijvoorbeeld.

Hij eet!!!! Ik heb hem net gedwangvoerd, en nu zit hij het spul uit het kommetje te likken. Vond hij het dus toch wel lekker. Ik kan alleen niet naar de dierenarts omdat de dagbesteding al dicht is. Maar ik kan even vragen of ik mag gaan met geld van de groep, dat zij het na het weekend regelen met de dagbesteding dat ze hun geld terug krijgen. Maar ik vind het wel raar. Wat zou er met hem aan de hand zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stitch zit naast me op de bank. En het valt me op dat hij snuift alsof er iets vast zit in zijn neus. Het is niet echt niezen maar wel soort van. Ook heeft hij een beetje een nat neusje en 1 tranend oogje. Zijn voorpootjes zijn vies dus ik denk dat hij last heeft van een snotneus. Een van de symptomen die ik daarbij heb gevonden zijn lusteloos zijn en niet eten. Dus ik denk dat ik heb gevonden wat er met Stitch aan de hand is. Maar de vraag is, wat moet ik nu doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat hij eet, hopelijk blijft dat zo! Ik weet niet goed of het nu spoed is, omdat hij eet. Maar met zo'n snotneusje moet je toch wel even naar de dierenarts. Persoonlijk zou ik dan liever nu nog voor het weekend gaan, als dat te regelen valt. Voor advies kun je natuurlijk ook altijd even bellen met de dierenarts, over wat verstandig is om te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijk om van een afstandje in te schatten of het spoed is. Je begeleider heeft vast geen verstand van konijnen, maar die kan wel samen met je naar het konijn kijken. 38,2 is oke voor een konijn. Normaal is tussen de 38 en 39,5, als ik het goed zeg. Hoe gaat het verder met de behandeling van de mijt en schimmelinfectie? Welke middeltjes heb je daar voor gekregen en kan hij ook niet een beetje van de waps zijn door de verhuizing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Kolino zei:

Moeilijk om van een afstandje in te schatten of het spoed is. Je begeleider heeft vast geen verstand van konijnen, maar die kan wel samen met je naar het konijn kijken. 38,2 is oke voor een konijn. Normaal is tussen de 38 en 39,5, als ik het goed zeg. Hoe gaat het verder met de behandeling van de mijt en schimmelinfectie? Welke middeltjes heb je daar voor gekregen en kan hij ook niet een beetje van de waps zijn door de verhuizing?

Hij is niet verhuisd. Hij staat nog steeds op dezelfde plek. Maar ik ben nu thuis bij mijn ouders, en dus niet meer op de woongroep, dus naar de dierenarts word hem sowieso niet. Mijn groepsleider houdt hem voor mij in de gaten en houdt me op de hoogte. En als het moet rijd ik terug om met hem naar de spoedarts te gaan. En anders bel ik maandag gelijk even. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het hooi weer op de grond gelegd. Dus ze zijn nu weer lekker hooi aan het knabbelen. Ik ga ze morgen weer wassen. Hopen dat het dan warm genoeg is om ze buiten te houden.

Lilo is inderdaad een nestje aan het bouwen. Dus ik hoop maar dat het een schijnzwangerschap is, en niet dat ze echt zwanger is. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .