Esther07 Geplaatst: 16 augustus 2022 Delen Geplaatst: 16 augustus 2022 Hoi! Ik heb sinds kort een alleen konijn, omdat haar zusje is overleden. Nu ben ik op zoek maar een vriendje voor haar. Het liefst een gecastreerd rammetje, maar een voedster zou ook kunnen. Mijn konijn is 6 jaar dus ik ben opzoek naar een konijn vanaf een jaar of 2, die gewend is met een ander konijn te zitten. Wij hebben een ruim hok en af en toe kunnen de konijnen in de ren. Ze krijgen veel vers eten. Heeft u een konijn dat mijn konijn blij kan maken? Ik woon in Bennekom (omgeving Ede) en ben op zoek naar iemand een beetje in de buurt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 16 augustus 2022 Delen Geplaatst: 16 augustus 2022 Volgens mij zit er een konijnenopvang in Ede, huizepluis? Ik heb er geen ervaring mee, woon niet in die omgeving. Maar dit is de link naar hun website: https://www.huizepluis.nl/ De meeste forumleden laten hun konijn via een konijnenopvang koppelen omdat het niet zo simpel is als "een gecastreerde ram of voedster erbij zetten". Konijnen moeten echt een klik van karakter hebben met elkaar, om samen gelukkig te zijn. En via een opvang koppelen geeft de meeste kans op een goede match. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 16 augustus 2022 Delen Geplaatst: 16 augustus 2022 En anders kan je ook naar dierenbescherming Amersfoort. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 16 augustus 2022 Delen Geplaatst: 16 augustus 2022 Huize Pluis zat eerder in Ede. Wij hebben daar ook eens konijnen gehaald. Haha, ik had een mooie voedster uitgezocht en we gingen kijken of het koppelen lukte. Ze vochten elkaar de tent uit. Ze werden snel uit elkaar gehaald en toen kwamen ze erachter dat het geen voedster was maar een ram. Jammer, want ik vond hem zo mooi. Huize Pluis zit tegenwoordig in Bennekom. Ik heb er goede ervaringen mee. Een fout maken, kunnen we allemaal. Ooit kreeg ik een kater uit het asiel en bleek later een poes te zijn. Dus.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 16 augustus 2022 Delen Geplaatst: 16 augustus 2022 Het loont de moeite om een ritje te maken naar een goede opvang. Zelf rijd ik vanuit Nijmegen naar de konijnenherberg of knijn en ko. Als het goed is hoeft dat maar 2 keer, 1 keer om je konijn te brengen en daarna om je koppel op te halen. Is het echt waard. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 18 augustus 2022 Delen Geplaatst: 18 augustus 2022 Op 16-8-2022 om 09:44, Esther07 zei: Wij hebben een ruim hok en af en toe kunnen de konijnen in de ren. Esther, je woont in Bennekom waarom Huize Pluis niet geprobeerd? Maar ik zag dat je een hok hebt en dat ze af en toe in een ren mogen. Ik vraag me af of opvangen dit voldoende vinden. Ik vermoed van niet. Ze zullen permanent veel ruimte moeten hebben. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten