Maudt Geplaatst: 15 augustus 2022 Delen Geplaatst: 15 augustus 2022 Mijn konijnen zitten al zeker vanaf half mei in de rui. Bij de ene zie je heel goed de haarlijn over de zijkanten van de rug lopen. Zij is nu bijna klaar denk ik. Pinkel (zwarte) heeft geen duidelijk verschil in haarlijn maar heeft overal wat losse plukjes. Hoe lang kan een rui duren? En hoe lang zitten jullie konijnen in de rui? Ik word nu wel langzaam aan gek van al dat haar overal 😅 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 15 augustus 2022 Delen Geplaatst: 15 augustus 2022 Zijn het konijnen die binnen in huis leven? Dan zie je dat wel vaker. Buiten kan het ook lijken alsof ze constant verharen, maar er zijn eigenlijk 4 periodes dat ze verharen, twee echt opvallende grotere verhaarperiodes en twee tussentijdse verhaarperiodes om het jasje wat bij te werken. Eigenlijk gaan ze dus van winterjas naar voorjaarsjas naar zomerjas naar herfstjas naar winterjas 🙂 Hier staat ook informatie over verharen en konijnen in het najaar: https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnen-herfst-najaar Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten