Ga naar inhoud

Jumper verkoopt per 2

Maudt

Aanbevolen berichten

Vanochtend was ik in de Jumper winkel in beek (Limburg). Hier zag ik onderstaand formulier hangen. Ik ben blij om te lezen dat ze dit nu eindelijk doen! Wel misschien wat twijfels over het juist koppelen omdat de diertjes nog erg jong zijn… 

Wat vinden jullie van deze ontwikkeling die Jumper heeft gemaakt?

A72404A2-96CD-4985-A4DE-E25F08514154.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, als ze echt iets om konijnenwelzijn zouden geven zouden ze geheel stoppen met de verkoop. Maar goed, als pluspunt zien mensen wel meteen dat hun impulsaankoop minder gemakkelijk wordt en is er bewustwording dat ze samen moeten. Verbetering wel dus, maar nee, lang niet goed genoeg.

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, mammafelina zei:

Bij de Jumper hier in de buurt verkopen ze helemaal geen konijnen of cavia’s meer. In de winkel staan 2 ruime verblijven met opvang dieren en informatie over hoe en waar je konijnen of cavia’s kan adopteren.

Dat zou nog veel beter zijn inderdaad!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Eefje zei:

Tsja, als ze echt iets om konijnenwelzijn zouden geven zouden ze geheel stoppen met de verkoop. Maar goed, als pluspunt zien mensen wel meteen dat hun impulsaankoop minder gemakkelijk wordt en is er bewustwording dat ze samen moeten. Verbetering wel dus, maar nee, lang niet goed genoeg.

Ik hoop inderdaad ook dat de verkoop van deze konijnen hierdoor zal verminderen…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Castreren ze de rammen dan? OF verkopen ze gewoon ongecastreerd een ram en voedster? Twee voedsters? Twee rammen....

En dan nog het hele koppelproces, dat is bij konijnen ook niet simpel. Ik zie het al helemaal voor mij dat mensen gewoon een jong konijn bij een volwassen konijn gooien in het hok, en er vanuit gaan dat het goed komt..

• Mee eens! 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Evee zei:

Castreren ze de rammen dan? OF verkopen ze gewoon ongecastreerd een ram en voedster? Twee voedsters? Twee rammen....

En dan nog het hele koppelproces, dat is bij konijnen ook niet simpel. Ik zie het al helemaal voor mij dat mensen gewoon een jong konijn bij een volwassen konijn gooien in het hok, en er vanuit gaan dat het goed komt..

Daar heb ik ook mijn twijfels bij. Zag laatst bij Pets Place dat ze alleen maar gecastreerde en gesteriliseerde konijntjes verkopen. Geen idee of dat hier ook zo is maar ik denk het niet gezien de jonge leeftijden…

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .