Maudt Geplaatst: 12 augustus 2022 Delen Geplaatst: 12 augustus 2022 Vanochtend was ik in de Jumper winkel in beek (Limburg). Hier zag ik onderstaand formulier hangen. Ik ben blij om te lezen dat ze dit nu eindelijk doen! Wel misschien wat twijfels over het juist koppelen omdat de diertjes nog erg jong zijn… Wat vinden jullie van deze ontwikkeling die Jumper heeft gemaakt? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 12 augustus 2022 Delen Geplaatst: 12 augustus 2022 Bij de Jumper hier in de buurt verkopen ze helemaal geen konijnen of cavia’s meer. In de winkel staan 2 ruime verblijven met opvang dieren en informatie over hoe en waar je konijnen of cavia’s kan adopteren. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 12 augustus 2022 Delen Geplaatst: 12 augustus 2022 Tsja, als ze echt iets om konijnenwelzijn zouden geven zouden ze geheel stoppen met de verkoop. Maar goed, als pluspunt zien mensen wel meteen dat hun impulsaankoop minder gemakkelijk wordt en is er bewustwording dat ze samen moeten. Verbetering wel dus, maar nee, lang niet goed genoeg. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maudt Geplaatst: 12 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2022 4 minuten geleden, mammafelina zei: Bij de Jumper hier in de buurt verkopen ze helemaal geen konijnen of cavia’s meer. In de winkel staan 2 ruime verblijven met opvang dieren en informatie over hoe en waar je konijnen of cavia’s kan adopteren. Dat zou nog veel beter zijn inderdaad!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maudt Geplaatst: 12 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2022 3 minuten geleden, Eefje zei: Tsja, als ze echt iets om konijnenwelzijn zouden geven zouden ze geheel stoppen met de verkoop. Maar goed, als pluspunt zien mensen wel meteen dat hun impulsaankoop minder gemakkelijk wordt en is er bewustwording dat ze samen moeten. Verbetering wel dus, maar nee, lang niet goed genoeg. Ik hoop inderdaad ook dat de verkoop van deze konijnen hierdoor zal verminderen… Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 12 augustus 2022 Delen Geplaatst: 12 augustus 2022 Castreren ze de rammen dan? OF verkopen ze gewoon ongecastreerd een ram en voedster? Twee voedsters? Twee rammen.... En dan nog het hele koppelproces, dat is bij konijnen ook niet simpel. Ik zie het al helemaal voor mij dat mensen gewoon een jong konijn bij een volwassen konijn gooien in het hok, en er vanuit gaan dat het goed komt.. 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 12 augustus 2022 Delen Geplaatst: 12 augustus 2022 Natuurlijk zijn ze niet gecastreerd, soms wel gevaccineerd, afhankelijk van de winkel. Naar wat ik hoorde mogen konijnen ook niet meer alleen verkocht worden. Wat ik begreep is dat er daarom een grote vraag naar voedsters is, die dan per 2 worden aangeboden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 12 augustus 2022 Delen Geplaatst: 12 augustus 2022 Even bij de groothandel een bestelling plaatsen voor 10 baby voedsters. Ach, die arme rammen uit al die nesten van de broodfokkers 😥 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 12 augustus 2022 Delen Geplaatst: 12 augustus 2022 Ik zat vandaag in een oud konijnenboek te kijken dat ik hier thuis heb. Het was meen ik uit de jaren 80. Nu ik het met de ogen van nu lees, viel het me op dat ze het al hadden over twee konijnen en ruime verblijven. Viel me nog mee. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maudt Geplaatst: 12 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2022 10 uren geleden, Evee zei: Castreren ze de rammen dan? OF verkopen ze gewoon ongecastreerd een ram en voedster? Twee voedsters? Twee rammen.... En dan nog het hele koppelproces, dat is bij konijnen ook niet simpel. Ik zie het al helemaal voor mij dat mensen gewoon een jong konijn bij een volwassen konijn gooien in het hok, en er vanuit gaan dat het goed komt.. Daar heb ik ook mijn twijfels bij. Zag laatst bij Pets Place dat ze alleen maar gecastreerde en gesteriliseerde konijntjes verkopen. Geen idee of dat hier ook zo is maar ik denk het niet gezien de jonge leeftijden… Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten